Mini countryman ni racionalen avtomobil. Za osnovnih 30.400 evrov, oziroma 37.490 evrov za testno vozilo z dodatki, ki za povrh v dolžino meri toliko kot renault captur, mora vozilo izžarevati veliko več, kot cenejši avtomobili.
Zakaj ne bi izbrali večja športna terenca, tudi premium znamk, kot je mercedes GLA, ali morda kar družinskega BMW X1, ali pa štirikolesno opel mokko, ki je konkretno večja in tretjino cenejša?
Vrnitev v otroštvo
Subtilne spremembe
Lani so countrymana prenovili, a to opazijo le goreči ljubitelji znamke. Sam niti ne bi veliko spreminjal, saj je avtomobil že tako drugačen in predvsem poseben. Malenkostno so spremenili masko, dodali nove barve in nova platišča, LED-meglenke in dnevne luči. Nič pretresljivega. Tudi kabina, kjer izstopa velik okrogel merilnik hitrosti, ki prikazuje tudi položaj med parkiranjem, ostaja praktično enaka. Tisti višje rasti položaj nog na sedežih prilagajajo s pomočjo vzdolžno pomičnih sedežev (za 13 centimetrov), ki jim je moč spreminjati tudi naklon. Prostora je za štiri odrasle povsem dovolj, pohvalno ima vsak od njih rezervirano odlagališče za pijačo. Vse za boljše vzdušje.
Udoben pa ni
Del doplačljive ponudbe ostajata aktivni štirikolesni pogon ALL4, razvit posebej za Mini, ki se aktivira po potrebi. To je dobro. Večino časa bo prenos moči potekal na prednji kolesni par, po potrebi pa se moč v celoti prenese na zadnji kolesi. Štirikolesni pogon ni tako zmogljiv, kot recimo pri mazdi CX-5, a omogoča več suverenosti v vseh voznih razmerah, pa tudi nekaj adrenalina zunaj urejenih poti. V skalovje pa se z njim ne bi zapodil, četudi ima zaščitne elemente na karoseriji.
Dizel za varčne, bencinar za športne
Dizel zaradi obilice navora, 305 Nm je na voljo že pri 1.750 vrtljajih in je dobro razporejen vse do višjih vrtljajev, ni niti malo anemičen in dovoljuje dovolj športnosti. Če k temu dodamo še zelo natančen krmilnim mehanizem in čvrsto podvozje, ki v ovinkih dovoljuje vožnjo na nož, dobimo mali terenec, ki se vozi kot gokard. Zabave v njem nikoli ne zmanjka. Tisti, ki jo želi še več, naj izberejo zmogljivejši bencinski motor, ki z mirovanja do 100 km/h pospeši 1,6 sekunde hitreje, kot dvolitrski turbodizel. Slednji pa bo okusu tistih, ki ne radi prepogosto zavijejo na bencinsko črpalko. Na testu sem na relaciji Kamnik – Ljubljana v povprečju porabili dobrih pet litrov plinskega olja na 100 kilometrov, ko sem ga „“zapodil“ med ovinke, se je poraba povečala za dober liter.
Podatki o vozilu: (Mini countryman cooper SD ALL4)
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 105 kW (143 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 305 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 197 km/h, 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,2 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: od 23.550 evrov / 37.490 evrov (osnovni / testni z doplačili)
Plusi: vozne lastnosti, lega, okretnost;
Minusi: cena, udobje;