Trenutne visoke temperature lahko hitro povzročijo, da se temperatura v avtomobilski kabini dvigne na neznosne višine, ki lahko celo ogrozijo življenje ljudi in živali.
V poletni vročini se lahko namreč temperatura v avtomobilu hitro dvigne vse do 80 stopinj Celzija. Vendar pa obstaja nekaj preprostih trikov, s katerimi lahko temperaturo v kabini električnih in avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem precej znižamo.
Večina nas podcenjuje dejstvo, kako hitro lahko temperature v avtomobilski kabini narasejo v neznosne višine. Le po nekaj minutah na vročem soncu lahko namreč temperatura naraste na 50 stopinj Celzija, po dobri uri pa je lahko že na višini 80 stopinj Celzija. Življenjsko nevarna pa je lahko vročina že pri 40 stopinjah Celzija.
Pri švicarskm avtomobilskem klubu TCS so opravili več poskusov, s katerimi so pokazali, da imajo poleg parkiranja avtomobila v senci določen učinek na ogrevanje kabine tudi različne varovalne folije, ki jih namestimo za vetrobransko steklo. Na armaturni plošči vozila, ki je dobro uro brez zaščite stalo na soncu, so namreč izmerili temperaturo 77 stopinj Celzija, ko pa so jo zaščitili z odbojno folijo, pa se je ta segrela tudi do 40 stopinj Celzija manj.
Barva ne vpliva na toploto
Preskus je po drugi strani pokazal, da, kljub drugačnemu splošnemu prepričanju, barva avtomobila le malo vpliva na temperaturo v notranjosti. Temni avtomobili se sicer v začetku segrevajo hitreje od svetlih, po dobrih dvajsetih minutah pa se temperature bolj ali manj izravnajo.
Tudi priprta okna na vročino v kabini nimajo skoraj nobenega vpliva. Po 30 minutah na soncu so med avtomobiloma z zaprtimi in priprtimi okni izmerili le dobri dve stopinji razlike. Drugače pa je med vožnjo. Tedaj lahko povsem odprta okna na kratki rok precej pripomorejo k hlajenju kabine.
Pri klubu odsvetujejo tudi preveč intenzivno uporabo klimatske naprave. Temperatura v kabini bi morala biti le za največ šest stopinj nižja od temperature v okolici. Z večjo temperaturno razliko tudi lahko preveč obremenimo telo in ga izpostavimo prehladu. Kot smo lahko na tragičen način spoznali tudi v Sloveniji, velja tudi pravilo, da v avtomobilu niti za nekaj minutk ne pustimo otrok in živali. Žgoča vročina, ki se razvije v kratkem času, lahko močno ogrozi njihova življenja.
Poleti moramo biti previdni tudi, ko vstopamo v razbeljen avtomobil, saj so lahko nevarno vroče tudi površine armaturne plošče, sedežev, volanskega obroča ali prestavne ročice. Če so segrete na 45 stopinj, lahko do resnih opeklin pride že po nekaj sekundah. Avtomobil je torej, če je dolgo stal na soncu, pred vožnjo treba temeljito prezračiti.
Poskrbite tudi za avto
Pozornost zahteva tudi sam avtomobil. Predvsem poleti moramo zato še bolj pogosto preverjati raven hladilne tekočine in motornega olja, saj oba služita hlajenju motorja. Če se med vožnjo kljub temu prižge opozorilna lučka, se moramo čim prej ustaviti in poklicati pomoč. Le dva kilometra vožnje s pregretim motorjem sta dovolj za drage okvare motorja. Tudi pred daljšimi vožnjami na počitnice je dobro avtomobil odpeljati na preventivni pregled.
V vročini je močno izpostavljen tudi 12-voltni akumulator, kar pa ne velja za visokonapetostne baterije električnih avtomobilov. Te so namreč vgrajene na varnem mestu, kjer niso izpostavljene neposredni vročini. Lahko pa se zaradi intenzivne uporabe klimatske naprave precej zmanjša doseg električnega vozila. Vendar imamo v tem primeru določeno prednost, saj lahko avtomobil ohladimo pred vožnjo, ko je še priključen na polnilno omrežje.
Če bi namesto črne strehe imeli belo, pa priprte šipe, bo bilo veliko manj vroče v avtu.
Spet neumnosti! Noben avto nima toko močnega AC, da bi v par minutah shladil na nastavljeno temperaturo. Po šihtu rabim kar pol ure, da pridem do 25 stopinj, če jebil avto na soncu. Torej, nič šparat, AC do daske!
Sami triki,sami friki