Odkar obstajajo avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem, kroži tudi množica nasvetov, kaj storiti z avtomobilom oziroma njegovim motorjem po zagonu in preden speljete. Dokončni odgovor na to vprašanje je poiskal ameriški portal Drive, kjer so prišli do različnih ugotovitev.
Ali je ogrevanje motorja pred vožnjo potrebno ali ne, je odvisno tudi od tega, kako star je avtomobil. Če imate novi avtomobil, motorja namreč ni treba posebej ogrevati. Sodobni avtomobili se namreč močno razlikujejo od starejših, sodobni dodatki v gorivih in bliskovit razvoj motornih olj pa sta nekajminutno delovanje avtomobila v prostem teku naredila nepotrebno.
Optimalna zmes ob vsakem času
James Boer, ki je bil pet let mehanik pri Bentleyu in Rolls-Royceu , je za Drive povedal, da je motorno olje postalo tehnološko zelo napredno in učinkovito. Motorna olja se na vročini ali mrazu ne kvarijo več, po motorju pa krožijo veliko bolj učinkovito. Tudi ko gre za goriva, je na motorju vse več tipal, ki računalniku posredujejo podatke o optimalni zmesi goriva in zraka.
Boer dodaja, da avtomobilski računalnik s pomočjo različnih tipal izvaja množico izračunov in tudi ob hladnem zagonu izračuna optimalno razmerje goriva in zraka. Hladen motor zato deluje z višjimi vrtljaji, saj ga računalnik poskuša čim prej ogreti. Zato sodobni avtomobil lahko spelje že nekaj sekund po vžigu.
Vendar to ne pomeni, da lahko hladen motor takoj naprezamo. Olje namreč kljub temu potrebuje nekaj časa, da zaokroži po motorju in prodre v vse odprtine, tudi računalnik pa potrebuje nekaj sekund za izračun ustreznega razmerja goriva in zraka. Boer pravi, da trditev o daljšem ogrevanju hladnega motorja velja le še za avtomobile, ki so stali teden ali več.
Koliko goriva se zapravi?
Drive je pripravil tudi izračun količine goriva, ki ga porabite, če avtomobil po zagonu motorja vsak dan pred vožnjo v službo in pred vožnjo domov ogrevate pet minut. To pomeni, da motor vsak dan v prostem teku deluje deset minut. Če upoštevamo, da se to zgodi pet dni v tednu, leto pa ima 52 tednov, je to 2.600 minut oziroma 43,3 ure.
Študije so pokazale, da bencinski motorji v prostem teku povprečno porabijo 0,6 litra goriva na uro na vsak liter delovne prostornine, kar je 26 litrov goriva na liter delovne prostornine na leto. Če ima avtomobil torej 2-litrski motor, se na ta način v letu nekoristno porabi 52 litrov goriva na leto.
Drive zato priporoča, da avto s hladnim motorjem preprosto odpeljemo, saj se bo motor pod obremenitvijo hitreje ogrel. Seveda pa se priporoča zmerno vožnjo brez radikalnih pospeševanj v visoke vrtljaje.
Tone pravi, motor pred vožnjo vedno segrejem na 53 stopinj in s speljevanjem nimam težav, ker so ….
Kaj pa hibridi? Ko preklopi na bencin gre avto takoj nafull!
Sami strokovnjaki