Bralcu je v oči padel drobni tisk pri reklamah za avte. Po petih letih plačevanja po 250 evrov na mesec, ko to torej novi avto star že pet let in bi lastnik morda začel razmišljati o novem, je treba plačati še zadnji obrok, a ta ni 250 evrov, ampak od pet do sedem tisoč evrov!
Prvi primer. Kia Sportage 1,6 GDI LX Active Eco. Vredna je 20.190 evrov, kupite pa jo lahko brez pologa z mesečnim obrokom 249 evrov, ki ga plačujete pet let. Obresti ni, prav tako ne stroškov odobritve lizinga, a pozor, zadnji, 61. obrok, ko bo avto star že pet let, znaša 5.249 evrov. Ponudnik financiranja je Summit Leasing.
Drugi primer je podoben. Volvo S60 D2 za 28.990 evrov. Položiti je treba 7.248 evrov, nato pa kupec pet let plačuje 266 evrov na mesec. A spet presenečenje, zadnji obrok po petih letih znaša 7.248 evrov. Pri tej ponudbi Unicredit Leasinga je spremenljiva obrestna mera trenutno 1,99 odstotka, stroški odobritve pa odstotek od vrednosti vozila, torej 290 evrov.
Razlika med kupci kie in volva
Na Summit Leasingu pravijo, da se kar tri četrtine kupcev Kie odloča za akcijo z višjim zadnjim obrokom. "Gre za brezobrestno financiranje za stranko, tako v primeru višjega zadnjega obroka kot v primeru enakih obrokov za celo dobo financiranja. Razlika je le v tem, da so mesečni obroki v primeru višjega zadnjega obroka nižji, zato se stranke rade odločajo za tovrstno financiranje. Skupno pa stranka v obeh primerih plača enako," je pojasnila pomočnica direktorja Summit Leasinga Tina Filipan.
Pri Unicredit Leasingu pravijo, da se stranke odločajo tudi za možnost velikega zadnjega obroka, a se večji del strank odloči, da bodo obroki raje malo višji in vsi enaki. Pri Summit Leasingu to možnost izbere le četrtina kupcev.
Obrok lahko plačujete na obroke
Višina zadnjega obroka je odvisna od modela vozila in trajanja financiranja, vendar pri Summit Leasingu praviloma znaša od 20 do 25 odstotkov vrednosti vozila. V reklami je tudi pri ponudbi Unicredit Leasinga zadnji obrok četrtino vrednosti novega avtomobila.
Položijo praviloma več, kot bi bilo treba
Če bi z višjim zadnjim obrokom izkoriščali brezobrestno kreditiranje (ob nakupu Kie in financiranju pri Summit Leasingu), pa je zanimivo, da se noben kupec ne odloči za nakup brez pologa, ki ga ta ponudba lizinga prav tako omogoča. Kupcev, ki bi avto kupili brez pologa, je manj kot pet odstotkov, povprečni polog pa je okrog dvajset odstotkov vrednosti vozila, to je v konkretnem primeru štiri tisoč evrov.
Unicredit nakupa avta brez pologa ne omogoča, za nova vozila je najmanj deset odstotkov nabavne vrednosti, za rabljena pa dvajset odstotkov. A kupci praviloma položijo še več, med 20 in 30 odstotki vrednosti avta.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Kaj pa ko bi vse zneske sešteli in bi videli da sploh ni tako grozno mislim novinar...
Po mojem bi bilo veliko boljše, če bi avtor ugotavljal, kdo ima najbolj ugoden leasing, ne pa da piše o zadevah, ki jih dejansko izveš iz oglasa. Povsod piše, kakšen je začetni in končni obrok. Če je pri Kiji res… ...prikaži več financiranje brezobrestno, je pa to dejansko najbolj ugodna zadeva. Pri Peugeotu so recimo oglaševali nekaj podobnega, a so zgolj za odobritev računali skoraj 1000 evrov. Pri Kiji tega baje ni.
Po mojem bi bilo veliko boljše, če bi avtor ugotavljal, kdo ima najbolj ugoden leasing, ne pa da piše o zadevah, ki jih dejansko izveš iz oglasa. Povsod piše, kakšen je začetni in končni obrok. Če je pri Kiji res… ...prikaži več financiranje brezobrestno, je pa to dejansko najbolj ugodna zadeva. Pri Peugeotu so recimo oglaševali nekaj podobnega, a so zgolj za odobritev računali skoraj 1000 evrov. Pri Kiji tega baje ni.