Audi je v zadnjih dveh letih predstavil tri po velikosti in namembnosti različne koncepte (Skysphere, Grandsphere, Urbansphere), s katerimi je napovedal srednjeročne usmeritve svojega prehoda k vse bolj avtomatizirani in seveda naelektreni prihodnosti.
Zdaj se je omenjenemu triptihu pridružil še koncept Activesphere, ki je napoved pravcate troživke med vozili za aktivni čas.
Gre za skoraj petmetrski koncept, ki v eni podobi združuje dinamičnega kupeja, off-road križanca in pick-up poltovornjaka.
Postavljen je na visoko podvozje, na katero so nameščene 22-palčne pnevmatike za terensko vožnjo. Ima prilagodljivo vzmetenje, tako da je mogoče prilagoditi oddaljenost od tal med 16,8 pa vse do 24,8 centimetra. Namenjen je torej za vse terene nekje med avtocesto in brezpotjem.
Zgornji del štirivratnega avta je kupejevsko oblikovan z gladkim lokom med prednjim in zadnjim delom, visokim, a poševnim nosom in ozkimi svetili.
Ena največjih posebnosti je, da se lahko avto v nekaj trenutkih spremeni v poltovornjak. Zadnji prtljažni pokrov se namreč dvigne nad streho, hkrati pa se spodnji del prtljažnih vrat iztegne in podaljša v nosilno dno. V novonastali odprti prostor je mogoče naložiti velike predmete, aktivni uporabniki pa bi znali izkoristiti to predvsem za športne rekvizite vključno s kolesi. Med drugim ima integrirane nosilce za smuči, zato lahko sklepamo, da bi avto prišel prav še vse tja do leta 2100.
Tehnološko čudo se nadaljuje v štirisedežni notranjosti, kamor se vstopa skozi "samomorilska" vrata. Vsi sedeži so posamezni in so bolj podobni naslanjaču. Spredaj padeta v oči volan tipa "yoke" in dejstvo, da ni nobenega zaslona. Volan se v povsem avtonomnem načinu vožnje skupaj s stopalkama pospravi v armaturo, s tem pa omogoči odličen pogled naprej skozi transparentni prednji del.
Najbolj zanimiv tehnični del je vzporedni digitalni svet. Vsak potnik ima lastna virtualna očala, skozi katera lahko individualno dostopa do najrazličnejših vsebin v 3D grafiki in nastavitev z uporabo obogatene in navidezne resničnosti. Zaradi tega tudi ni potrebe po zaslonih. Notranje površine so podlaga za projekcijo vsebin in so občutljive na dotik. Vsebine je mogoče tudi dobesedno potegniti proti sebi ali postaviti na drugo mesto. Da bi bila mera polna, lahko potniki očala nosijo tudi izven avta in so tudi tam deležni funkcij obogatene resničnosti.
Koga bi zanimalo tudi, kaj žene to Audijevo čudo. Vgradili so dva elektromotorja s skupno 325 kW (425 KM) moči in seveda štirikolesnim pogonom. Baterija ima 100 kWh, uporabili so 800-voltni tokokrog, z enim polnjenjem pa naj bi vozilo prevozilo prek 600 kilometrov. Da bodo (virtualni) skoki v Alpe in nazaj potekali gladko, skrbi kar 270 kW zmožnost polnjenja, ki baterijo od 5 do 80 odstotkov napolni v 24 minutah.
Koncepta Activesphere seveda v serijski proizvodnji ne bomo videli, bomo pa lahko v prihodnjih audijih opazili marsikateri detajl in tehnologijo, ki se nam danes zdi še težko predstavljiva v praksi.