Audi je predstavil osmo generacijo svojega največjega karavana A6 avant. Če želi ohraniti delež v tem s strani suvov močno ogroženem segmentu in hkrati konkurirati takšnim križarkam, kot so mercedes E, BMW 5 in volvo V90, potem je moral pokazati zelo veliko.
In zdi se, da je Audiju precej osvežen pristop uspel, saj so se bolj, kot smo pri znamki doživljali doslej, posvetili izgledu zadnjega dela avtomobila. Kot sami pravijo, so skušali v eni podobi združiti dinamični videz "shooting-brake", a ohraniti uporabnost. Strešna linija tako nežno pade proti zadnjemu delu, zadnja svetila pa hkrati razdvaja dolga kromirana črta, ki optično razširi zadek in dodaja atletski pridih. Pravzaprav ima kar nekaj potez modela 100 avant izpred skoraj 30 let, ohranja pa tudi pristop brezčasnega dizajna, ki naj bi ohranil svežino še tudi čez desetletje. Avto je malenkost daljši od predhodnika in meri sedaj 4,97 metra.
Prtljažnik je v osnovi nekoliko večji in ga je zdaj skupaj za 565 litrov, kar je seveda daleč manj od tistega, kar zmore mercedes E (640 litrov), ali bognedaj-jo-omenjati škoda superb (660 litrov), je pa po velikosti nekako na ravni BMW serije 5 touring in volva V90. Pritiče se, da so pri audiju A6 serijsko električno gnana prtljažna vrata, ki jih je mogoče odpirati tudi z nogo. Naslonjala sedežev (40:20:40) padejo po pritisku na gumb v skoraj ravno dno, prtljažnik pa s tem lahko naraste do 1.680 litrov.
A6 avant v drugih elementih pričakovano vestno sledi lastnostim limuzine, kar pomeni, da potnike čaka visokotehnološka notranjost, vrhunska kvaliteta izdelave in visoka raven udobja. Virtualni kokpit je drugo ime za tri digitalne ekrane, prek katerih voznik in sopotnik spremljata in upravljata dogajanje z avtom in njegovim naprednim infozabavnim vmesnikom.
Na voljo je štirikolesno krmiljenje, po zaslugi katerega je obračalni krog za takšen avto impresivnih 11,1 metra. Avto kar poka tudi od vse ostale tehnologije, uslugo lahko tako nudijo matrični žarometi ali asistenčni sistemi, ki zmorejo celo stopnjo 3 avtonomne vožnje.
Vsi motorji imajo že standardno 48-voltno napeljavo in tehnologijo mehkega hibrida, ko starter-generator pomaga glavnemu motorju z dodatnimi 12 kilovati moči. Menjalnika sta sedemstopenjski S-tronic z dvojno sklopko, ali osemstopenjski tiptronic. 4x4 pogon quattro je serijski, opcija pa športna zapora zadnjega diferenciala.
Na začetku bo motorna ponudba verjetno ista kot pri limuzini: trilitrski bencinar 55 TFSI (250 kW/340 KM) in dvolitrska dizla 45 TDI (170 kW/231 KM) in 40 TDI (150 kW/204 KM).
andrej.leban@zurnal24.si