Avto
163 ogledov

AMZS: "Takšen človek ne bi smel spati"

Brane legan, Robert Štaba Andrej Leban
"Gre za človeka, ki ne bi smel spati, če je dve leti vedel, kaj se dogaja," so se na AMZS izredno ostro odzvali na izgovore Žlendra o pomanjkljivem nadzoru glede vozniških izpitov. Minister prvič javno: "Če so krivi, ne bo milosti."

Kot odziv na dogodke minulih dni so pri Avto moto zvezi Slovenija (AMZS) sklicali tiskovno konferenco, na kateri so želeli predstaviti svoje videnje razmer na področju prometne varnosti ob aferi s ponarejenimi vozniškimi izpiti, dokazili o tečajih za mlade voznike in tečajih za izbris kazenskih točk. 

Preberite še:

"Jasno se ve, kdo vse je v skladu z deklaracijo o prometni varnosti odgovoren za prometno varnost pri nas," je dejal predstavnik AMZS in vodja zavoda Varna pot Robert Štaba. Kot je opozoril, je deklaracija, pod katero se je podpisal predsednik države, ministri in predstavniki vseh pomembnih organizacij, zaveza, da se vsi odgovorni po svojih najboljših močeh trudijo za prometno varnost.

Izvajanje deklaracije je hkrati zaveza do organizacije Združenih narodov in do mednarodne avtomobilske zveze FIA. Afera, še posebej pa zatiskanje oči pred nepravilnostmi tistih, ki so bili ves ta čas pristojni za nadzor, a ga pod pretvezo, da s tem omogočajo policijsko preiskavo, niso izvajali, je po besedah Štabe nesprejemljivo in ruši celotno strukturo prometne varnosti pri nas.

"Gre za hud udarec vsem, ki se trudimo za prometno varnost. Takšne afere s tega področja znotraj EU še ni bilo," je nadaljeval Štaba in se vprašal, kako lahko odgovorni za nadzor dopustijo, da policisti v okviru preventivne akcije zaradi alkohola nekomu vzamejo vozniški izpit, a ga nato kršitelj znova pridobi že za prvim ovinkom.

AMZS zato pričakuje, da bo minister za infrastrukturo Samo Omerzel jasno spregovoril o dogajanju na ministrstvu in ugotovil odgovornost, hkrati pa je Štaba brez ovinkov prst usmeril proti v. d. direktorja direktorata za promet in hkrati predsednika sveta agencije za promet (AVP) Bojana Žlendra. "To je za prvega človeka, ki bi moral skrbeti za prometno varnost, izjava, ki jo kot družba ne smemo sprejeti. Gre za človeka, ki ne bi smel spati, če je dve leti vedel, kaj se dogaja."

Na eksplicitno vprašanje Žurnala24, ali je s temi besedami Žlendra pozval k odstopu, je Štaba dejal, da pozivi niso stvar AMZS, da pa je prevzemanje odgovornosti pristojnih stvar družbene higiene. "Odgovorni imajo imena, sicer padejo vsa strukturne sheme in napor za varnost in izobraževanje mladih, podpisi pod deklaracijo pa ne veljajo nič." Če država sama ne bo sposobna razjasniti odgovornosti, Štaba ne izključuje poročila o dogajanju Združenim narodom in FII.

Minister Omerzel bi reorganiziral

Omerzel se je sicer danes res prvič javno odzval s trditvijo: "Absolutno bomo naredili red." Kot je dejal, Agencija za varnost prometa ni delovala tako, kot bi si želeli in pričakovali, tudi je absurd, da je sploh udeležena v takšnih zgodbah. Minister je zato napovedal nadzor in reorganizacijo agencije, a da je v tem trenutku o konkretnih rešitvah prezgodaj govoriti. Ni pa se želel jasno opredeliti niti do Žlendra, saj da mora najprej zbrati informacije. "Zame so ljudje nedolžni, dokler se jim ne dokaže, da so krivi. V primeru, da so krivi, potem pa ni milosti," je še dejal. 

Ali so zaposleni na ministrstvu in s tem tudi Bojan Žlender odgovorni za razmere, bo pokazal izredni nadzor. Je pa Omerzel eksplicitno pohvalil dosedanje delo policije glede na velikanski obseg kršitev. Kot je dodal, jih ministrstvo nikakor ne bi moglo ugotoviti na podlagi lastnih pristojnosti in nadzora.

"Pravilno pridobljena potrdila veljajo"

Martin Miklavc, predsednik združenja šol voženj pri GZS, pa je opozoril, da skušajo nekateri ob zadnji aferi celotno krivdo pripisati šolam vožnje. Da je kandidat uspešno opravil vozniški izpit, podpiše uradnik izpitnega centra, ki spada pod okrilje AVP, je opozoril. "Ta šlamastika je poraz naše stroke," je še dodal.

Prav tako je Miklavc spomnil, da programe za dodatno usposabljanje opravljajo pooblaščene organizacije in ne šole vožnje, čeprav je res, da številne družbe, ki izvajajo šole vožnje, po pooblastilu AVP dodatno nudijo tudi programe za voznike začetnike in za izbris točk. Miklavc je še opozoril, da je v Sloveniji nekaj kvalitetnih poligonov za izvajanje dodatnega usposabljanja, nič pa ni narobe, da so nekatere organizacije v skladu s predpisi te tečaje izvajali tudi v tujini, predvsem Avstriji. "Ta potrdila so prav tako veljavna," je prepričan Miklavc.

Komentarjev 10
  • Ma-La 16:37 19.november 2013.

    verjetno ravno zato, a?

  • Ma-La 16:35 19.november 2013.

    ah daj no, kar neki

  • Žurnalček 15:37 19.november 2013.

    Poglejte moje nekdanje komentarje o njegovem nedelu in neznanju na Agenciji. Končno ga bodo ruknel , sam najmanj 10 let prepozno . Takšen sploh nikoli ne bi smel skrbeti za in delati na varnosti v cest. prometu.