Potem ko je že kazalo, da se utegnejo celo Američani, znani po nagnjenju do energetsko požrešnih terencev, preusmeriti k hibridnim vozilom, so se trendi v zadnjih tednih vrnili na stare tirnice. Prodaja hibridnih vozil upada, namesto tega pa raste povpraševanje po terenskih vozilih (tako imenovanih SUV-ih), čeprav so ZDA v breznu ekonomske recesije.
Tako so Američani decembra 2008 prvič po enoletnem obdobju spet kupili več terenskih kot klasičnih osebnih vozil, ocenjuje avtomobilski portal Edmunds.com. "Terenci in druga velika vozila, ki predstavljajo 51 odstotkov prodaje na avtomobilističnem trgu decembra lani, sicer ne uživajo več slave iz nekdaj zlatega obdobja, a sprememba v trendih je očitna," ocenjuje Jesse Toprak, analitik na prej omenjenem portalu.
Če na eni strani cveti prodaja terencev, na drugi strani upada prodaja hibridnih vozil, med katerimi z naskokom prednjači toyota prius. Prodaja "vozil 21. stoletja" je novembra upadla za kar 48 odstotkov.
Poceni bencin
Vzrok za to naj bi bila predvsem cenovno spet dostopna pogonska goriva. Še poleti je stala
galona bencina (3,8 litra) štiri dolarje, zdaj je več kot prepolovljena, saj je vredna le še 1,67
dolarja. Poceni bencin povzroča, da se zaradi elektromotorja zelo draga hibridna vozila
amortizirajo počasneje kot še pred nekaj meseci.
Sicer pa je ravno slaba prodaja energetsko potratnih vozil v zadnjih letih skrbela za nazadovanje zdaj zelo omagane ameriške avtomobilske industrije. Koncerni, kot so General Motors, Chrysler in Ford, so si na tem področju rezali debele kose pogače, saj tuje konkurence – v primerjavi s trgom majhnih in srednjih avtomobilov – praktično ni. Zato jih je odmik Američanov od tipičnih ameriških vozil zelo prizadel. Konec decembra je ameriška vlada General Motorsu in Chryslerju odobrila preračunano 9,6 milijarde evrov pomoči, da bi ju obvarovala pred bankrotom.
Domiselne prodajne akcije
Toda nenadoma ozeleneli trg terencev še ne pomeni preporoda domačih velikanov, ki so zelo
globoko segli v žep. Na povprečnega terenca so namreč v obdobju krize ponudili kar 5200 dolarjev
popusta. Domiselni pa so tudi tuji konkurenti. Hyundai od konca prejšnjega tedna vsem kupcem svojih
vozil, ki so po nakupu izgubili službo, omogoča, da vozilo brez stroškov vrnejo.