Avto
5325 ogledov

Absurdno: milijonom tudi novejših dizlov bi za nazaj izbrisali homologacijo

Izpuh Profimedia
Zaradi možnosti interpretacije, da morajo dizelski avti z Euro 5 in tudi Euro 6 motorjem enakovredno izpolnjevati okoljske standarde v vseh pogojih, je zdaj usoda na milijone evropskih avtov v zraku.

Nemški zvezni minister za promet Volker Wissing (FDP - liberalci) svari Evropsko komisijo stare - nove predsednice Ursule von der Leyen pred morebitno usodno sodbo glede milijonov dizelskih vozil. Povod za to je možna nova interpretacija upoštevanja mejnih vrednosti onesnaževal. Trenutno poteka postopek pred Evropskim sodiščem (ES).

Wissing je v pismu predsednici Evropske komisije Ursuli von der Leyen pozval k pojasnilom. O tem je prvi poročal časnik Bild. Wissing je za časnik izjavil, da je zelo zaskrbljen in da mora Evropska komisija hitro ukrepati.

Nemogoče: EU želi v klanec navzgor enako kot po ravnini

Wissing se v pismu sklicuje na postopek pred Evropskim sodiščem, ki obravnava zahtevo za predhodno odločanje deželnega sodišča v Duisburgu. Ta vključuje skladnost z mejnimi vrednostmi onesnaževal za dizelska vozila emisijskega standarda Euro 5.

Po zakonodaji EU je treba upoštevati ravni onesnaževal v tako imenovanih preskusnih pogojih NEDC, ki potekajo stacionarno v testnih centrih. Od septembra 2017 je za homologacijo novih vozil iz standarda "Euro 6d temp" v veljavi tako imenovani RDE postopek, ki omogoča preslikavo določenih realnih pogojev poleg testnega cikla.

Volker Wissing minister | Avtor: Profimedia Profimedia

Po Wissingovih besedah je Evropska komisija zdaj zavzela stališče, da bi mejne vrednosti onesnaževal veljale tudi zunaj "delovnih in okoljskih pogojev" postopka NEDC in dejansko za vsako vozno situacijo. To bi pomenilo, da bi se morali mejnih vrednosti držati tudi med tako imenovano "polno obremenjeno vožnjo" v klanec, ko avto vozi navkreber, je popolnoma obremenjen in motor deluje z največjo zmogljivostjo.

"Tega ni mogoče izvesti na podlagi trenutnega stanja tehnologije in bi zato predstavljalo neuresničljivo naknadno zahtevo za vozila v obtoku," je dejal Wissing v pismu. Vse homologacije Euro 5 bi bile postavljene pod vprašaj, prav tako ni mogoče izključiti posledic za vozila, ki ustrezajo emisijskemu standardu Euro 6.

"Milijonom vozil grozi umik iz uporabe," je opozoril Wissing. Samo v Nemčiji bi bilo prizadetih 4,3 milijona vozil Euro 5 in morda 3,9 milijona vozil Euro 6. Po podatkih zvezne uprave za avtomobilski promet je bilo v začetku leta 2024 v Nemčiji v uporabi približno 49 milijonov avtomobilov.

Po Wissingovem mnenju bi bila lahko ena od rešitev razjasnitev zadevnih predpisov še pred odločitvijo Sodišča Evropskih skupnosti, poroča Automobilwoche.

Izpuh | Avtor: Profimedia Profimedia

ADAC in avtomobilska industrija zahtevata pojasnilo

V največjem nemškem avtoklubu ADAC pričakujejo nujno potrebno pojasnilo, da ne bi dodatno vznemirjali potrošnikov. Kot je dejala njihova tiskovna predstavnica, so bila prizadeta vozila ob času njihovega vpisa v promet ustrezno registrirana.

"Po mnenju odvetnikov ni mogoče retroaktivno uporabljati sprememb merilnega postopka pri poznejši homologaciji vozila," je pojasnila tiskovna predstavnica avtokluba. Prepoved delovanja bi bila po njihovem mnenju "absurdna".

Tudi predsednica združenja nemške avtomobilske industrije (VDA) Hildegard Müller je pozvala zvezno vlado in Evropsko komisijo, naj hitro pojasnita odobritev starejših dizelskih vozil.

Müllerjeva je za düsseldorfski "Rheinische Post" dejala, da mora Evropska komisija s pravnimi pojasnili odobriti starejša dizelska vozila. "Retroaktivna uporaba novih postopkov in standardov bi v vsakem primeru pomenila kršitev načela prepovedi retroaktivnosti in vladavine prava v ustavnem pravu EU in Nemčije," je dodala.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 11
  • YaKo 10:44 05.avgust 2024.

    Smo morda korak bliže temu, da se bomo vsi vozili z neregistriranimi, kot brazilci po dolenjski?

  • Avatar Zoran
    StarMačk 10:39 05.avgust 2024.

    Ta idiotski predlog ima en sam namen! Ker prodaja električnih avtomobilov v EU ne poteka po predvidevanjih zelene agende, se je politika odločila, da bo z raznimi okoljevarstvenimi predpisi še zaostrila okoljsko ustreznost obstoječega voznega parka. Dizli pa so itak ...prikaži več že v štartu zelene agende prvi na udaru! Poenostavljeno, če električnega avta ne želite, kljub milijonom zmetanih v reklamiranje "blagodejnosti nove tehnologije na vse živo", ga boste nabavili, ker druge izbire sčasoma pač ne bo več!

  • popokatopetl 09:49 05.avgust 2024.

    Velika napaka je bila, da od proizvajalcev niso zahtevali, da na svoje stroške vse neustrezne avte popravijo tako, da bi ustrezali deklariranim normam brez goljufije (ali pa vrnejo kupnino). Tudi bi bilo prav da bi stimulirali tovarniške nadgradnje v čistejši emisijski razred.