Na videz je vse poznano. Morda celo preveč, saj je pri zadnjih audijih na nekaj deset metrov razdalje razlikovanje med številko navzgor ali navzdol že kar zapleteno. Od bliže je pri novi generaciji A3 diferenciacija veliko jasnejša, detajli stopijo v ospredje, ostre linije okrog in okrog poudarjajo športno nrav avtomobila, medtem ko krajši previsi in daljša medosna razdalja dajejo slutiti na prostorno notranjost.
Gumbov je ob vsej sodobni tehniki in pomagalih malo, večina funkcij je namreč pri opremi ambition že preseljena v intuitivni MMI vmesnik. Njegov zaslon se tiho raztegne iz armaturke in po koncu vožnje tudi pospravi, lahko pa ga že vmes zložimo tudi sami. Prepričljivo.
Tri vrata praviloma le za dva
Spredaj je prostora za potnika dovolj, medtem ko zadaj sedeči pri vstopanju plačujejo davek treh vrat. Ko se skobacamo zadaj, je treba priznati, da se sedi udobno in s prav primerno dovolj prostora, vseeno pa je ob vsaj delni družinski namembnosti takšnega avtomobila zelo smiselno dodati okoli tisočaka za povsem svežega petvratnega sportbacka.
Prtljažnik je ličen, zanimivo pa ni detajla iz golfa, v katerem je mogoče trdno prekrivalo po potrebi skriti v dvojno dno.
Pomlajeni dizel mu dobro pristoji
Audi A3 je tehnološko zelo dovršen izdelek. Po zaslugi Volkswagnove MQB zasnove je tudi precej lažji od predhodnika, kar se pozna med ovinki. Tam je A3 skrajno nepopustljiv, progresivni volanski mehanizem z odzivnostjo omogoča veliko užitkov, vzmetenje je zanesljivo, a dovolj udobno tudi prek neravnin. Tu je še drive select za izbiranje različnih nastavitev podvozja in motorja.
Če je slednje najpomembnejše, bo kmalu na voljo še 1,6-litrski motor.
Malce je zmotilo le tresenje, ki se je ob stoječem vozilu ali pri nizkih vrtljajih prek motorja prenašalo na volanski obroč.
Najboljši? Kakor za koga.
O vsem, kar je mogoče dodatno vgraditi in obesiti na A3, nima smisla zgubljati besed, že tako premium izdelek pa po zaslugi dodatkov tudi cenovno postane še žlahtnejši. "Naš" je bil po tej plati še dokaj skromen. Že v osnovi pa se po vsebini dovolj loči od golfa VII, da si ne dovoli postavljati vprašanja tipa "zakaj bi sploh plačal več?".
A na drugi strani je med premium kombilimuzinami nastalo hudo prerivanje med novinci, pri čemer sta mercedes-benz A in volvo V40 na kakšnem področju morda tudi prepričljivejša, v prvi vrsti pri izkazovanju čustev. Tu sta še po zaslugi zadnjega pogona furjasti BMW 1 in udobni lexus CT200h. Izbira že dolgo ni več enostavna.
Podatki o vozilu (Audi A3 ambition 2,0 TDI)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1968 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) med 3.500 in 4.000 vrtljaji
Največji navor: 320 Nm med 1.750 in 3.000 vrtljaji
Najvišja hitrost: 216 km/h
Pospešek (0-100 km/h): 8,6 sekunde
Poraba na testu: 5,9 litra, 106 g CO2/km
Mere (D x V x Š) (v mm): 4237 x 1.966 x 1.421; medosna razdalja 2.601
Prtljažnik: 365 litrov
Cena: 27.820 (osnovni)/33.188 (testni)
Bolj brezveznega avta pa ze dolgo ne. Nic od nic, kot nek Golf, zraven pa, ce hoces da ma rezervno gumo in tepihe je skor 40.000, 2x predrag.