1. Najpogostejša napaka je, da vozniki motor priganjajo v višje vrtljaje. Sploh pri modernih motorjih, ki imajo veliko navora, lahko prestavljamo tudi v nižjih območjih vrtljajev.
2. Najbolje je hitro – z nizkimi vrtljaji – pridobiti hitrost. To storimo s hitrim prestavljanjem v višje prestave, ne pa s pospeševanjem kot na dirkah. Med vožnjo je treba vzdrževati enako hitrost s čim manj nihanja. S pospeševanjem namreč vsakič višamo porabo.
3. Speljujemo varno in varčno. Z vsakim avtomobilom lahko speljemo brez dodajanja plina. Sklopko spustimo toliko, da se avto začne premikati, potem pa lahko začnemo z dodatnim pospeševanjem.
4. Pri vožnji po klancu navzgor je treba vedeti, kje je optimalno območje vrtljajev, saj je tako tudi izkoristek najboljši. To območje je tam, kjer ima avto najboljši navor, kar pa je odvisno od avtomobila do avtomobila.
5. Po klancu navzdol ne prestavimo menjalnika v prosti tek, pač pa zaviramo z motorjem oziroma pustimo, da avto poganja motor. V prostem teku je poraba višja, saj mora motor poganjati sam sebe in zato porablja gorivo. Če imamo avtomobil v prestavi, pa avtomobil poganja kinetična energija, zato v tem primeru porabe ni.
217
ogledov
5 nasvetov za varčno vožnjo
Ob rekordnih cenah goriv je eden od načinov, da prihranimo denar, varčna vožnja. Z defenzivno vožnjo ne koristite le denarnici, temveč na cilj pridete varneje in nič kasneje.
In če imaš avtomatski menjalnik, vse te modrosti odpadejo ....
res bedast člank, kot za retardirane
bedasti članki, ki jih vedno znova plasirate, ko se podraži bencin. Pa povejte, kako z optimalno hitrostjo voziti po cesti, če so znaki za omejitve hitrosti postavljeni vsakih 5 metrov narazen od 70 do 50 km/h. Raje se poglobite, zakaj… ...prikaži več podražitve v SLO, če drugače nafta ni tako draga