To je najbolj bizarna stvar, ki so jo našli v smeteh

Foto: Anže Petkovšek Snaga Foto: Anže Petkovšek Snaga Foto: Anže Petkovšek Snaga Foto: Anže Petkovšek Snaga Foto: Anže Petkovšek Snaga Foto: Anže Petkovšek Snaga Foto: Anže Petkovšek Snaga Foto: Anže Petkovšek Snaga
Z delavci Voka Snage smo se odpravili na teren in preverili, kaj vse se znajde v ljubljanskih zabojnikih.
Oglej si celoten članek

Delavci Voka Snage Miha, Tomaž in Aleksander so bili ob našem prihodu že skoraj pri koncu izmene, zato je bilo ozračje izjemno razposajeno. Na delo pridejo vsak dan ob 5. uri zjutraj, ko se Ljubljana šele prebuja. Morda bi marsikoga zgodnje vstajanje zmotilo, oni v tem najdejo poseben čar. Zaradi zgodnje ure se izognejo prometnim konicam in lahko nemoteno slalomirajo v ozkih ljubljanskih ulicah, ki so dodatno obremenjene s kolonami parkiranih vozil.

Trio, ki v tej postavi dela že skoraj dve leti, je zadolžen za območje Dravelj. Dnevno prevozijo približno 70 kilometrov. So ena izmed 70 ekip Sektorja za zbiranje odpadkov Voke Snage, ki poleg drugih zaposlenih v podjetju dnevno skrbijo za čisto podobo slovenske prestolnice in njene bližnje okolice. Pravijo si čistilci, delo pa opravljajo s ponosom in zadovoljstvom. Na stigmo, ki jo nekateri povezujejo z njihovim poklicem, se ne ozirajo.

dobro vedeti Ko smeti ponovno postanejo uporabne

Foto: Anže Petkovšek Snaga "Pridita se zapeljat z našo novo pridobitvijo. Če bosta dala za kavo, vaju pripeljemo do izhodišča," nas na svoje delovno mesto povabi Miha, ki je zadolžen za (varno) vožnjo smetarskega tovornjaka. Traso pozna že do potankosti in bi jo bržkone lahko odpeljal v miže. Odzovemo se povabilu in se previdno povzpnemo po strmih stopnicah ter se z radovednostjo razgledamo po Mihovi "pisarni". 

Opremljena z najrazličnejšimi ogledali, kamerami in senzorji omogoča večjo varnost vseh udeleženih. Tisti, ki se bojijo višine, bi lahko imeli nekaj težav, saj je "pisarna" precej dvignjena. To vozniku nudi dober pregled nad dogajanjem. Tomaž in Aleksander sta v tem času pridno zavzela svoji poziciji – stopnički na zadnji strani vozila in se oprijela držala. Medtem ko smo kramljali z voznikom, sta izpraznila številne zabojnike. Dnevno naj bi jih pospravili med 600 in 800. Od dneva v tednu je odvisno, katerih vrst odpadkov se lotijo. 

Foto: Anže Petkovšek Snaga "Najmanj so mi pri srcu ponedeljki, ko je na vrsti papir in moramo poskrbeti za zelo velik rajon. Takrat je dela največ," pove Miha, ki je pri javnem podjetju zaposlen najdlje, in sicer 13 let. Pred tem je bil zasebnik. Ker je delal cele dneve, mu je nova zaposlitev veliko ljubša. K temu bržkone primore tudi dobra klima, ki vlada v ekipi. "Če se šalimo, čas in delo hitreje mineta. Tudi ljudje nas sprejmejo drugače, kadar smo dobre volje," razlaga.

Več kot 90 % Velika večina Slovencev bi to uvedla čim prej

V zabojnikih se znajde marsikaj

Veseli ga, da so z ljudmi, ki jih dnevno srečujejo na terenu, v dobrih odnosih. Z nekaterimi celo v tako dobrih, da se med pavzo skupaj odpravijo na kavo. Občasno pa se najdejo tudi taki, ki "se zmrdujejo in si tiščijo nos, čeprav gre dejansko za njihove odpadke". Največ nejevolje je prisotne, ko se ljudem mudi v službo in ni prostora, da bi se s tovornjakom lahko hitro umaknili. V teh primerih jim Miha nakaže, "naj nas preskočijo, če lahko". Do tega redko pride, saj se, ko se le da, umaknejo in jim dajo prednost. 

Foto: Anže Petkovšek Snaga Najbolj so jih veseli otroci, ki takoj, ko zaslišijo prepoznaven zvok njihovega tovornjaka, priletijo do ograje. "Vsakič, ko gremo mimo šole ali vrtca, otroci na igrišču mahajo ter vreščijo. Potrobim jim in takrat čisto ponorijo. Občasno nas pokliče vrtec in prosi, če lahko na ogled naših vozil pripeljejo otroke. Čisto so obsedeni z našimi tovornjaki, eden je prav živel je za to. Ko bi vi videli, kako je užival," se spominja Miha.

Foto: Anže Petkovšek Snaga Malo manj je sogovornik navdušen nad stvarmi, ki se znajdejo v (napačnih) zabojnikih. Lastniki hiš se ločevanja odpadkov vestno držijo, v blokovskih naseljih pa je drugače. Žalosti ga, da proizvedemo toliko nepotrebne embalaže. Zaradi novogradenj se je količina odpadkov v njihovem rajonu povečala, zato bo kmalu potrebna reorganizacija. V enem tednu njihova ekipa odpelje 40 ton mešanih odpadkov, 20 ton embalaže in 10 ton papirja. Slednji sta v primerjavi z ostalimi smetmi precej lažja. Dogajalo se je, da so posamezniki v blokovska naselja čez noč dovažali odpadke in jih strpali v blokovske zabojnike, zato so stanovalci le-te začeli zaklepati.

Katera pa je najbolj zanimiva stvar, ki so jo našli v zabojniku? "Vibrator,"odvrnejo v en glas in ob tem bruhnejo v smeh. V smeteh končajo najrazličnejši predmeti; od koles do povsem uporabnih izdelkov. "Občasno se Tomaž poheca in si nadene klobuke, ki jih najde na zabojnikih. Nekateri ljudje na zabojnike odložijo povsem uporabne stvari in pripišejo, da naj jih vzame tisti, komur bi služila," pove Miha, medtem ko spretno manevrira med uličicami. 

Prigod na terenu ne manjka

Delo voznika smetarskega tovornjaka je, kot nam pove, Miha, izjemno odgovorno, saj lahko že v primeru manjše nepozornosti hitro pride do nesreče. Kljub temu včasih pride do nepredvidljivi dogodki, pri čemer praske niso izključene. Nekoč je Miha zaradi zamišljenosti svoja sodelavca kratko malo pozabil zadaj. Zadnje čase njemu in ostalim voznikom smetarskih tovornjakov težave povzročajo hitri dostavljalci Wolta, ki drvijo po ulicah. Dobro se spomni dogodka, ko je dostavljalec na kolesu "zajahal" Tomaža, medtem ko je ta vlekel zabojnik. Tomaž je še pravočasno zagrabil balanco in preprečil usodni padec.

Foto: Anže Petkovšek Snaga Za lažji nadzor okolice so vozniku v pomoč modernizirana vozila, ki omogočajo dober pregled nad terenom. "Dobra stran je, da v tovornjaku ne morem zaspati, saj me vsake toliko 'rukne'. Res pa je, da so mi ti zvoki ter vibracije postali že zelo domači in pomirjajoči. Včasih, ko smo imeli tovornjake na plin, je bilo drugače. Bili so res glasni. Mislim, da se mi je kar nekoliko poslabšal sluh," se poheca voznik. Odkar dela pri Voka Snagi je zamenjal že kar nekaj voznih parkov. Najmanj so se za to delo obnesla električna vozila, ki niso zdržala obremenitev. Nekatera so se tudi pokvarila, zato se je delo nekoliko zavleklo. 

1. marec Podražitev: Toliko višje bodo po novem položnice za vodo in odvoz smeti

Najbolj neugodna stran opravljanja dela smetarja je poleg občasnih težav z voznim parkom vsekakor izpostavljenost raznovrstnim vremenskim razmeram in neprilikam. Nanje so se sogovorniki že zdavnaj navadili. "Ni boljšega od tega, da sem na delovnem mestu vsak dan na zraku, ob tem pa mi šef ne gleda za hrbet," hudomušno pripomni Tomaž, ko se odpravimo na (zanje) zaslužen odmor za kavo. Vsi pa se s Tomažem ne strinjajo, saj je težko najti nove zanesljive kandidate za opravljanje tega poklica. Temu najverjetneje botruje tudi sorazmerno nizka plača.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 13

  • 23:02 9. Marec 2024.

    Ni daleč čas, ko bodo odpadke odvažali migranti - za še nižjo ceno. Položnice zato seveda ne bodo nižje, zagotovo …

  • 22:01 9. Marec 2024.

    cistilci do carji. dokler jih imamo smo lahko srecni. ena mesta se utapljajo v plastiki in messnih odpadkih. ti ljudje …

  • 08:39 9. Marec 2024.

    Meni so ti fantje carji. Zato ker so vedno dobre volje. Radi te pozdravijo , in zato so vedno dobrodošli. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.