V Hrvatskih željeznicah (HŽ) Infrastruktura so za Delo potrdili, da se bo jeseni začel še nekajkrat dražji projekt od zelo popularnega mostu na Pelješac in dražji od avtoceste do Splita. Kot piše omenjeni slovenski dnevni časopis, se je projekt začel s podpisom pogodbe med predsednikom uprave HŽ Ivanom Kršićem in direktorjem hrvaškega Strabaga – Veljkom Nižetićem. V pogodbi je določeno, da se bo prvi del mega projekta na Hrvaškem dokončal v 30 mesecih. Vrednost celotne naložbe znaša 460 milijonov evrov, od tega je 366 milijonov evrov za EU upravičljivih stroškov. Od teh bo investicija deležna 85 odstotkov nepovratnih sredstev iz operativnega programa za konkurenčnost in kohezijo, so za Delo pojasnili v HŽ Infrastrukturi.
Celotna investicija v posodobitev železniške infrastrukture vse do leta 2035 je bila pred časom ocenjena na 2,8 milijarde evrov, dodajajo pri Delu. 120 kilometrov dolga proga proti morju poteka po večini po zahtevnem terenu, na odseku je predvidenih 21 mostov in viaduktov ter 19 predorov. Najdaljša predora skozi hrib Kapela bosta dolga 14,5 in 9,4 kilometra. Prvi del posla s Strabagom naj bi znašal 266 milijonov evrov, v prvi del projekta pa naj bi bil vključena prva tretjina proge od kraja Hrvatski Leskovac do reškega pristanišča. Projekt sicer predvideva temeljito rekonstrukcijo tira in dograditev vzporednega (drugega) tira. Hrvati bodo torej mega projekt začeli z odsekom do Karlovca, nato sledijo še odseki od Karlovca do Oštarije in Oštarije do Škrljeva ter zadnji odsek od Šrkljeva do Reke.
Delo še piše, da se je začetek gradnje zavlekel, čeprav je Evropska komisija denar za prvo tretjino nove in posodobljene proge proti morju odobrila že pred dvema letoma. A vse skupaj se je zavleklo zaradi tega, ker so se na postopek javnega naročanja pritožili štirje neizbrani kandidati. Vse skupaj se je zato zavleklo za dve leti. Projekt predvideva tudi obnovitev nekaj železniških postaj, vgradnjo signalno-varnostne in energetske naprave in podobno. Pri slovenskem dnevnem časopisu še pišejo, da bodo vlaki po prenovi lahko vozili s hitrostjo 160 kilometrov na uro, izjema bodo le trije krajši odseki, kjer bo omejitev hitrosti na 120 oz. 140 km/h.
Če se že oglašuje kockaste, napišite kako poteka popotresna obnova Zagreba in Banovine. Po tem se vidi, kako in kam …
ne moreš verjet, kako eni znajo izvleči vse živo iz EU blagajne, mi pa totalna nula!
Hrvati so pametni. Kradejo sam tam kjer ni eu zraven. In potem lahko 80% dobijo. Mi pa krademo povsod, zato …