Svet
31560 ogledov

Znani učinki Pelješkega mostu: To so nova območja gneče

Most na Pelješac Profimedia
Odprtje težko pričakovanega mostu na Pelješac ima pomembne učinke na potek prometa na Hrvaškem.

 

Minuli konec tedna so na Hrvaškem beležili nove rekorde v številu vozil na cestah, saj so zaznali največje število vozil, odkar na Hrvaških avtocestah beležijo promet. V primerjavi z rekordnim letom 2019 je bilo vozil več za osem odstotkov, piše Slobodna Dalmacija.

Promet odslej bolj zgoščen proti mejnim prehodom

Del tega prometa je dosegel tudi dubrovniško-neretvansko županijo, kjer je na mejnih prehodih s Črno goro, Pelješcem in Korčulo nastajala večja gneča kot običajno. Hkrati so kilometrske kolone skozi Neum izginile, kar je posledica novega mostu na Pelješac.

Na Hrvaškem so 26. julija namreč slovesno odprli 2,4 kilometra dolg Pelješki most, ki zagotavlja cestno povezavo skrajnega juga Hrvaške s preostalim delom države in tako zaobide ozek pas ozemlja, kjer ima BiH dostop do Jadranskega morja. Gre za največji infrastrukturni projekt države, financiran iz evropskih skladov.

Zaradi nove infrastrukturne povezave so zaznali več gneče na mejnih prehodih Karasovići in Vitaljina proti Črni gori. Kilometrske kolone so se vile vse do Grude in skozi vas Vitaljina. Mejni policisti so zaznali veliko državljanov Albanije in Kosovega, ki so se vračali v svoje države, kot tudi voznike tovornih vozil in turiste. 

Čez mejna prehoda Karasovići in Vitaljina minuli konec tedna tako prešlo skupno 74.921 potnikov in 21.847 vozil, vikend poprej pa 12.490 vozil iz Evropske unije in 6.874 vozil tretjih držav. V primerjavi z lanskim enakim vikendom so zaznali 35 odstotkov več potnikov in 25 odstotkov več vozil. Sodeč po evidencah hrvaškega notranjega ministrstva se je skoraj polovica potnikov, ki so bili namenjeni proti jugu, odločila za vožnjo čez Pelješki most.

Most Pelješac most na pelješac | Avtor: Profimedia Profimedia

Most skrajšuje pot na jug Hrvaške. Medtem ko je vožnja z avtomobilom iz Zagreba v Dubrovnik doslej trajala več kot šest ur, bo po novem dve uri krajša. Potniki se bodo poleg tega izognili carinskemu nadzoru na meji z BiH. 

V Neumu 63 odstotni upad prometa

Po drugi strani Konec tedna so v primerjavi z vikendom pred odprtjem Pelješkega mostu skozi Neum zabeležili kar 47-odstotni padec potniškega prometa in kar 63-odstoten padec prometa vozil.

Odprtje Pelješkega mostu, ki je skrajšal pot in omogočil nemoten promet na otok na vrhuncu turistične sezone, je povzročilo celodnevne vrste za trajekte na obeh straneh Pelješkega kanala, zato je Jadrolinija turiste na bližnje otoke vozila z večjim trajektom Mljet.

Ideja o mostu na Pelješac je bila sicer stara že več kot 20 let, a so njeno uresničitev zaradi pomanjkanja denarja stalno odlagali. Leta 2007 so stekla gradbena dela, ki pa jih je finančna in gospodarska kriza upočasnila in leta 2010 so projekt ustavili. Nov zagon projektu sta dali včlanitev Hrvaške v EU leta 2013 in možnost financiranja z evropskimi sredstvi. Celoten projekt gradnje mostu in vpadnic s kopenske in pelješke strani je bil ocenjen na nekaj več kot 525 milijonov evrov. K temu je EU prispevala 357 milijonov evrov.

dezurni@styria-media.si

 

 

 

 

Komentarjev 3
  • rd2dmk2 08:18 11.avgust 2022.

    325 miljonov samo za en projekt.. pa so šele od 2013.. dajte novinarji mal za hec se razpisat kolk dobi SLO, ki jo tako hvalite kako na pomembni točki v europi leži. naše ceste so preoske, naše železnice neuporabne, avto ...prikaži večo vlaki a vemo kaj je to ?letališča prerašča plevel, polnilnice so bolj redke kot jurčki na pokljuki. za vsako cesto in švelar železnice, ki bi sprostila promet m se pa kregamo al gre tuki al 2 m levo ali desno do sodnega dne. p.s. pa nehajo naj se delat obvoznice okol bleda.

  • asmas1965 20:00 10.avgust 2022.

    dajte se prepisat v HR-urnal samo hrvatijo pišete prov bolni ste s temi hrvati