Sebastien Loeb je na 14. preizkušnji za svetovno prvenstvo v reliju po Japonski osvojil tretje mesto in s tem dokončno tudi peti naslov svetovnega prvaka, kar doslej ni uspelo še nikomur.
|
Reli po Japonski
|
1. M. Hirvonen (FIN) 3:25:03,3
2. J. M. Latvala (FIN) +31,1
3. S. Loeb (FRA) +2:30,6
|
Francoski dirkač
Sebastien Loeb
je na Japonskem dirko pred koncem sezone osvojil že peti zaporedni
naslov svetovnega prvaka, kar doslej ni uspelo še nikomur. Na zadnjih hitrostnih etapah ni prišlo
do presenečenj, saj so vsi trije osrednji akterji – ob Loebu še Finca
Mikko Hirvonen
in
Jari Latvala
– zadržali svoja mesta.
|
Skupni vrstni red (po 14 od 15 dirk)
|
1. S. Loeb (FRA) 112 točk
2. M. Hirvonen (FIN) 102
3. D. Sordo (ŠPA) 59
|
Loeb je bil v letošnji sezoni še enkrat več razred zase. Zmagal je kar na
desetih dirkah
in si tako pred zadnjo dirko v Walesu priboril neulovljivih 10 točk
prednosti. Tudi v primeru, da bi v Walesu Loeb odstopil, njegov najbližji zasledovalec
Hirvonen
pa zmagal, bi navkljub enakemu številu točk zaradi večjega števila zmag
naslov osvojil 34-letni
Francoz
. V
Citroenu
imajo za seboj perfektno sezono: njihovih dirkač je postavil nov mejnik v
zgodovini dirkanja, za nameček pa je francosko moštvo prekinilo dveletno vladavino
Forda
in osvojilo svoj četrti konstruktorski naslov.
|
Sebastien Loeb je vseh svojih pet naslovov osvojil za volanom Citroena, prve
tri s xsaro, naslednja dva pa s C4. © AFP
|
|
Sebastian Loeb
in
Daniel Elena
sta v prvenstvu WRC (World Rally Championship) debitirala leta 2003 v
Citroen Xsari
, že leto dni kasneje pa sta presedlala na
C4,
s katerim sta osvojila tudi vseh pet naslovov svetovnega prvaka.
"Občutek je sanjski. Resnično sem si želel, da bi naslov osvojili že na Japonskem in da tako v
Walesu ne bi bili pod posebnim pritiskom. Bilo je zares težko. Naslov se je oddaljeval iz etape do
etape, a na koncu se nam je potrpežljivost k sreči izplačala. Ne bi rekel, da je letošnji naslov
kaj dosti drugačen od ostalih. Prvi naslov je bil najbolj poseben, a s tem ne želim reči, da sem že
tako vajen zmag, da se ne morem več veseliti. Dejstvo je, da je vsak naslov prvaka povsem drugačen
od prejšnjega,“
je povedal
Loeb
.
Piko na i bi predstavljal le še
konstruktorski naslov
, s čimer bi Citroen prekinil dveletno vladavino
Forda
.
"Ta naslov ne pripada le nama z Danielom, temveč celotni ekipi. Zdaj sva tako midva kot tudi
Dani Sordo in Marc Marti z mislimi že v Walesomu, kjer bomo storili vse, da bo Citroen osvojil
konstruktorski naslov,"
je še dodal
Loeb
.
|
Sebastian Loeb je na Japonskem postal največji dirkač vseh časov. © AFP
|
|
Vse od leta
1973
, ko je bilo organizirano prvo svetovno prvenstvo v reliju, nobenemu dirkaču
ni uspelo osvojiti petih naslovov svetovnega prvaka. Še najbližje sta bila Finca
Juha Kankkunen in Tommi Maekinen
, ki sta osvojila po štiri naslove svetovnega
prvaka.
"Neverjetno! Ampak za menoj je zares izjemno težka dirka. Težje pravzaprav sploh ne bi moglo
biti. Počutim se popolno,
“ je po koncu dirke povedal
Loeb
.
"Res me veseli, da je konec tega vikenda. Lani sva z Danielom Eleno izenačila rekord in slavila
štirikrat zapored, letos pa sva dosegla še enega več, zato sva seveda izjemno vesela in ponosna,“
je še pristavil
Francoz
.
Njegov največji tekmec, Finec
Mikka Hirvonen
, je novemu svetovnemu prvaku že čestital.
"To je to, zdaj je vsega konec. Zmagal je na desetih dirkah, zato si seveda ta naslov povsem
zasluži. Storil sem vse, kar je bilo v moji moči. Ne ostane nam nič drugega kot to, da znova
poskusimo prihodnje leto,“
je povedal
Hirvonen
.