Sodišče v Piranu je odločilo, da je Telekom kršil svoje zakonske obveznosti obveščanja in s tem
povzročil svojim naročnikom škodo v obliki izjemno visokih telefonskih računov. Visoki računi so
bili posledica zlorabe računalniških programov za samodejno klicanje, ki so prekinili povezavo z
domačim internetnim ponudnikom in preusmerili klic v mednarodni promet z najdražjo tarifo.
Kriminalno dejanje so sicer storile tretje osebe, vendar pa bi Telekom lahko to preprečil, če bi
naročnike pravočasno obvestil, kakšna nevarnost jim grozi in kako se lahko zavarujejo pred njo.
ZPS: Pomembna sodna odločba
Številni uporabniki, nekateri izmed njih so prejeli račune z zneski več sto tistoč nekdanjih
tolarjev, so se za nasvet obrnili na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS). Predlagali so rešitev v
obliki delitve nastalih stroškov, vendar je Telekom to možnost zavrnil. Na stran Telekoma se je
postavila tudi Agencija za pošto in telekomunikacijo, češ da Telekom ni kršil svojih obveznosti.
ZPS je odločitev sodišča, ki sicer še ni pravnomočna, označil za zelo pomembno odločbo na področju
varstva pravic potrošnikov.
Varnost omrežja zagotovjena
V Sloveniji so se zlorabe spletnih klicalnikov razširile predvsem leta 2004. Telekom je že
kmalu po tem zavrnil očitke, da ne opravlja svojih dolžnosti. Zatrdili so, da podjetje zagotavlja
varnost svojega omrežja v skladu z zakonom ter da sama varnost omrežja ni v povezavi s tematiko
zlorabe spletnih klicalnikov. Pred njimi se morajo, po mnenju Telekoma, uporabniki zaščititi sami.
Telekom bi moral pravilno obveščati
Potrošniku ne bo treba plačati visokih računov za telefon, ki so nastali kot posledica zlorabe računalniških programov za samodejno klicanje