Pretekli mesec, natančneje 13. junija, je anonimna uporabnica na Forum.over.net potožila o slabi izkušnji s platformo Moje.Znanje.si. V jeznem dopisu platformo, ki je sicer prva spletna storitev za učenje v živo preko spleta v slovenščini pri nas in ponuja tečaje in znanje, kot pravijo "po dostopni ceni, ki so tudi do več kot desetkrat cenejše", obtožuje "vsakomesečnega puljenja denarja od človeka, ki ni nič kupil in nič noče od njih, oni pa ga vseeno izsiljujejo in se posmehujejo strahu žrtev".
V podjetju njene trditve odločno zavračajo, pravijo, da ne morejo prevzeti odgovornosti, da se je registrirala z elektronskim naslovom "za enkratno uporabo" ter da so njihovi uporabniki storitve ocenili z visoko oceno 4,65 od pet, kar bi bila najvišja ocena. Vsega skupaj pa so po besedah direktorja imeli pet prijav na tržni inšpektorat, kar je pri 15 tisoč uporabnikih zanemarljivo.
Težave so se začele, ko se je pred časom registrirala na spletno stran Moje znanje housing tečaji z zastonj in plačljivimi spletnimi tečaji, preko novega posebej za ta namen izdelanim "mailom za zabavo". V ta elektronski račun nikoli več ni vstopila in zaradi pomanjkanja časa na tečaje pozabila ter jih posledično ni več koristila.
Pri registraciji je morala poleg maila podati tudi svoj naslov in telefon, na katerega je po določenem času prejela nujno obvestilo, da jim je dolžna denar (po sedem evrov na mesec) v izogib sodnim stroškom in izvršbi. Na elektronskem računu obvestila ni našla, tudi na klice pa se ji podjetje ni odzvalo.
Čez nekaj časa so ji na sporočila odpisali in jo opomnili, da jim je dolžna nekaj prejšnjih naročnin. Prav tako so ji sporočili njen pravilni e-naslov, kjer je tudi našla e-položnice, in jo oprostili plačila položnic. A ne za dolgo. Kmalu je na svoj račun namreč prejela nove položnice. Ponovno se jim je odločila pisati, da nikoli (več) ni ničesar koristila na njihovi strani in jih vprašala, zakaj so si sedaj premislili.
Gospa iz Housing tečajev ji je odpisala in poslala sliko pravilnika o tem, da jim je dolžna poravnati dolg tudi v primeru, če ni ničesar koristila in čeprav se ni mogla več prijaviti v sistem. Prav tako ji je razložila, kako se odjaviti od njihove naročnine. To ji je nato uspelo storiti. Preko e-banke je poravnala svoj dolg in jim poslala potrdilo o plačilu. Iz podjetja so se ji za poslano zahvalili in potrdili odjavo.
Čez mesec dni pa je v obliki sporočila na telefon, da je prijavljena na njihove spletne tečaje in jim je zato dolžna plačati sedem evrov, kar mora v izogib težavam narediti nemudoma.
Inšpekcijski postopki so še v teku
Zgodbo smo se odločili preveriti in smo se z vprašanjem o morebitnem nepravilnem poslovanju, ki ne bi bilo skladno z zakonodajo, obrnili na Tržni inšpektorat RS (TIRS). Tam nam več o primeru niso smeli razkriti oziroma posredovati kakršnihkoli ugotovitev, saj "so inšpekcijski postopki še v teku". So pa nam omenili, da so v zvezi s poslovanjem platforme Moje znanje, s katero upravlja Housing Co. d.o.o., v preteklosti že prejeli nekaj prijav.
O tekočih postopkih proti podjetju pri platformi niso seznanjeni, trditve bralke pa so označili za neresnične. "Tam ne teče noben postopek, vsaj mi o tem nismo obveščeni. Bilo pa je v zadnjih letih pet prijav na tržni inšpektorat, kar je pri več kot 15.000 osebah, ki so tako ali drugače koristile naše spletne izobraževalne storitve, zanemarljivo malo in vsekakor del vsakega poslovanja na B2C trgu," pove direktor Gregor Jemec. In doda, da s TIRS-om redno sodelujejo, saj je tovrsten način poslovanja tudi zanje nekaj novega ter so skupaj nekajkrat predelovali pogoje poslovanja in načine zaračunavanj.
Pri portalu MojeZnanje.si so se na očitke anonimne uporabnice ostro odzvali in primer podali odvetniški pisarni ter v zvezi s tem speljali interni postopek. Početje uporabnice je Jemec komentiral z besedami, da "uporabnica na žaljiv in neresničen način blati storitve, ki jih nudimo v obliki spletnega portala za spletno učenje v živo. Obenem krši nekaj zakonskih določil glede osebnih podatkov in se hkrati neposredno spušča v konfrontacijo z zaposlenimi, ki niso odgovorne in delo le opravljajo skladno z dogovorjenimi postopki".
Razloži, da kot ponudniki storitve ne morejo prevzeti odgovornosti, če je oseba sklenila naročnino z mailom, ki ga ima "za zabavo" in ga posledično ne spremlja. "Če bi oseba odpovedala naročnino v prvih petnajstih dneh, kar ji je na zadnji strani pred potrditvijo tudi z zelo velikimi črkami pisalo, se ji ne bi zaračunalo ničesar. Smatramo, da je petnajst dni dovolj časa, da človek presodi, ali mu je portal všeč in bi nadaljeval z naročnino. Glede na to, da ob prijavi tudi vneseš podatke o načinu plačila, je več kot jasno, da storitev ne bo v nedogled brezplačna. Prav tako je oseba vsak mesec prejemala obvestila na email, torej bi lahko ukrepala že po prvem opozorilu o neplačilu. Posameznik je sam odgovoren, da prekine paket ali pa nas o tem obvesti," še pojasni.
Ukrepanje še ni jasno
Glede ukrepanja se v podjetju še niso dokončno odločili, stremijo pa k temu, da zaščitijo svoje interese in ime podjetja. "Ne bomo dopustili, da se nas blati brez razlogov zaradi lastnih napak uporabnice in osebnih frustracij pri storitvah, ki jo sicer z velikim zadovoljstvom in uspešno koristi večje število uporabnikov," je jasno dejal Jemec in omenil, da so uporabniki z njihovimi storitvami, kar merijo z anketnimi vprašalniki, izjemno zadovoljni. Ocenili so jih s 4,65 točkami (od 1 do 5, pri čemer je 5 najvišja stopnja).
"Vedno se bodo in se najdejo posamezniki, ki zaradi takšnih ali drugačnih razlogov kljub zelo jasnim informacijam, pogojem in pravilom ne preberejo splošnih pogojev, vseh za sklenitev odnosa pomembnih navedb, niso pozorni ali celo vnaprej gredo koristiti storitev z namenom, da ne bodo plačali pridobljene koristi oziroma storitve," še doda in omeni, da je takšnih primerov glede na celotno število uporabnikov zelo malo.
Pove, da je število ljudi, ki koristijo njihove stroritve, veliko in se naglo povečuje, konkretnih številk pa zaradi varovanja podatkov ni smel razkriti. Po njegovih besedah je "veliko tudi pohval, zahval, pisem, ki govorijo o tem, kako so zaradi pridobljenih znanj in potrdil ljudje lažje našli delo".
Prijav, ki jih Tržni inšpektorat RS prejme s področja spleta, je vedno več
Povedo pa, da je "prijav, ki jih Tržni inšpektorat RS prejme s področja spleta, je vedno več, vsekakor pa to gre v prvi vrsti pripisati vedno večji spletni ponudbi in vedno večjemu številu potrošnikov, ki se odločajo za spletni nakup". Ob tem vse uporabnikom spleta priporočijo ogled spletne strani Varni na internetu, ki seznanja z najpogostejšimi pastmi, ki prežijo na internetu oziroma t. i. spletnimi goljufijami.
Google zdaj plačuje od 130 do 180 USD na uro za delo na spletu od doma. To delo sem se …
Mene pa zanima kdo nadzoruje pooblaščence, inšpektorate in njihovo delo? Sam imam na inšpektoratu neko banalno zadevo že več kot …
Tudi mene so na tem istem portalu popolnoma identično nategnili. Portal mojeznanje je VELIK NATEG, bodite pozorni na njih.