Črni petek se je v zadnjih letih raztegnil ne le na teden pred dejanskim črnim petkom, ampak skorajda na ves november. Potrošnikom so tako na voljo številne akcije, popusti in znižanja tako v prodajalnah kot na spletu. Črnemu petku, ki ga bomo dočakali jutri, sledi še spletni ponedeljek.
"Če smo v preteklosti za novoletna darila zase in za svoje najbližje poskrbeli šele v decembru, se danes ti nakupi razporedijo med november in december. V naši branži sta prav november in december glavna prodajna meseca," pravi Uroš Mesojedec, glavni izvršni direktor družbe Big Bang. V Big Bangu so pripravili kampanj Črnogledati, kjer v njihovi spletni trgovini in fizičnih trgovinah ponujajo izbrane izdelke, blagovne znamke in posamezne kategorije po posebnih promocijskih cenah. "Ponudbo dnevno dopolnjujemo, saj se tudi nakupi potrošnikov iz dneva v dan stopnjujejo," njihovo akcijo opiše Mesojedec.
In kaj so trenutno najbolj zaželeni izdelki? "Najbolj prodajani so zaenkrat električno dvokolo Segway Ninebot S, VR kompleti, PS4 konzole in videoigre, prenosniki HP; slušalke proizvajalcev Sony, Beats by Dr. Dre in JBL, pametne ure Garmin VivoActive3, dualshock igralni ploščki, robotski sesalniki iRobot Roomba ..." našteje Mesojedec.
V Big Bangu so največ zanimanja med kupci opazili za večje televizije s tehnologijo Oled, gaming prenosne računalnike, igralne konzule Playstation, video igre, male in velike gospodinjske aparate, izdelke za pametni dom, robotske sesalnike, električne zobne ščetke, telefone Apple, Samsung in Huawei ter premium kavne aparate.
Privoščijo si tudi bolj premium izdelke
"Vrednost nakupovalne košarice je tekom celotnega novembra in decembra višja kot običajno, kar je še toliko bolj izrazito v času trajanja posebnih akcijskih ponudb za črni petek in spletni ponedeljek, saj kupci hkrati kupijo več izdelkov. Končne cene posameznih izdelkov so za kupce nižje, vendar pa si le-ti v tem času privoščijo tudi bolj premium izdelke, saj so popusti pri nekaterih izdelkih v Big Bang res nadpovprečno visoki," o tem, koliko so kupci pripravljeni odpreti denarnice, pravi Mesojedec.
Opažajo, da čedalje več nakupov predstavljajo izdelki, ki lajšajo vsak dan in izboljšajo kvaliteto življenja. "To se odraža tudi v dejstvu, da so denimo izdelki za pametni dom postali najhitreje rastoča kategorija v svetu. Če k temu dodamo še pametne ure in ostale izdelke, kot so denimo robotski sesalniki, pametne televizije, izdelki za dom in osebno nego vidimo, da je pri kupcih na prvem mestu predvsem dobra uporabniška izkušnja in izdelki, s katerimi si lahko še dodatno nadgradijo svoj življenjski slog." Kupci ne gledajo več samo na ceno, ampak tudi na druge dopolnilne storitve, kot so dostava, vnos, odvoz, montaža, ugodne možnosti financiranja in zavarovanje. Obenem pa od prodajalcev pričakujejo tudi svetovanje, kateri izdelek bo najbolje zadovoljil njihove potrebe in kakšne možnosti jim sploh omogoča.
Najboljša ponudba prihaja na črni petek
Akcija Črni petek na Mimovrste traja že ves november. V tem času je največ zanimanja za artikle hitre potrošnje – čistila in detergente (Finish tablete za pomivalni stroj, pralni prašek Persil in Ariel), žarnice, plenice (Pampers), kavne kapsule (Nescafe Dolce Gusto). "Omenjenih artiklov smo že do sedaj prodali več tisoč kosov. Poleg naštetih so v preteklem mesecu velike prodajne uspešnice tudi SSD disk (Kingston), pametne zapestnice (Xiaomi), brezžične slušalke (Niceboy), TV sprejemniki (Samsung in Sony), pralni stroji (Beko) … Številni pa so izjemne popuste izkoristili tudi za nakup zimskih pnevmatik," najbolj zaželene izdelke naštejejo pri spletnem trgovcu Mimovrste.
V ponudbo vsak dan dodajajo nove znižane artikle. "Kupcem se izplača čisto vsak dan preveriti, kaj je novega. Seveda jih bo tudi v petek, 29. novembra, čakalo novo presenečenje, za ta dan namreč pripravljamo najboljše ponudbe celega meseca," napovedujejo.
V tem obdobju beležijo za kar 150 odstotkov višjo prodajo, pri tem, da povprečna vrednost nakupa znaša malo nad 100 evrov. "Zanimivo je, da kupci v tem času kupujejo tudi sezonsko neaktualne artikle ter artikle, ki jih morda tisti trenutek ne potrebujejo, a je cena tako znižana, da se ji ne morejo upreti," dodajajo.
Med hiti ščetka, miška in pametna zapestnica
Kupci, ki se odločijo za nakup v spletni trgovini EnaA.com, največ zanimanja kažejo za tehnične izdelke, televizorje, hišne kine, telefone, prenosnike, računalniške igre, parfume, božične pogrinjke ter smrečice. "Do sedaj smo prodali največ pametnih zapestnic, pametnih telefonov, sesalnikov, električnih zobnih ščetk, parfumov, monitorjev, SSD diskov in mišk," naštejejo. "Trenutni hiti so električna zobna ščetka Sonicare HealthyWhite, miška Logitech Marathon M705 in pametna zapestnica Xiaomi Mi Band 4."
Kupci novembra in decembra po njihovih podatkih za nakupe namenijo okrog 20 odstotkov več kot sicer, povprečno po 120 evrov. "Glede na izkušnje iz preteklih let na črni petek povprečen nakup znaša celo več kot 160 evrov. Veliko kupcev prav na ta dan kupi držaji televizor, telefon ali prenosnik," pravijo.
Na EnaA.com tako vsak dan do petka dodajajo po nekaj deset ponudb z novimi cenami za črni petek. "Konec tedna pričakujemo, da bo letošnji zmagovalec odličen prenosnik Lenovo za samo 299,99 evra, za skoraj 400 evrov cenejši telefon LG G8s ThinQ OLED ali pa televizor VOX HD 32DSA311P 81 cm (32")."
Ja itak, OLED TV najbolj zaželjen artikel, sem pa prepričan da 95 % kupcev nikoli ne izkoristi OLED kvaliteto ....
sam sem bil dolgo proti, sedaj razmisljam malce drugače. Recimo da planiram neki nakupi, si ogledam vso možno ponudbo, počakam …
Imbicili in slabiči ali bolj strokovno: verniki brezglavega potrošništva.