Vlada je sprejela predlog uredbe, po katerem bodo ceno 100-oktanskega bencina in kurilnega olja določali trgovci sami. Ceni 95-oktanskega in dizelskega goriva bo še naprej regulirala država. Nova ureditev bo stopila v veljavo 9. aprila. "Liberalizacija teh cen je prvi korak, da pridemo do liberalnega določanja cen za vsa naftna goriva, od česar bodo na srednji rok imeli koristi tudi potrošniki," je dejal minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek.
Cene 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva bo še naprej regulirala država po metodologiji, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in gibanju tečaja dolar-evro. Modelske cene se bodo tako še naprej izračunavale na podlagi 14-dnevnih povprečij. Uredba bo veljala dva meseca.
Postopoma do popolne liberalizacije trga
Korake do popolne liberalizacije trga bo vlada sprejemala postopoma. O liberalizaciji cen vseh naftnih derivatov vlada razmišlja najprej na območju avtocestnega križa in/ali na obmejnem območju. Minister Počivalšek je na vprašanje zakaj liberalizacija trga pojasnil, da je "Slovenija tako kot ostale države usmerjena v tržno gospodarstvo in je prav, da se tudi te cene oblikujejo na trgu".
"Ocenjujemo, da je ta čas, ko so svetovne cene rekordno nizke, najbolj pravi, da začnemo s tem postopkom. Še posebej, če poudarim, da je Slovenija zadnja med članicami EU, ki se je lotila te liberalizacije. Mi verjamemo, da cene naftnih derivatov tudi po sprostitvi ne bodo poskočile. K temu največ pripomore cenovna odzivnost tranzitnih potrošnikov in prevoznikov." Minister je ob tem izpostavil tudi to, da ima vlada na voljo ukrepe, "s katerimi lahko takoj ustavimo neželena gibanja cen".
Manj se bo steklo v proračun
Nova ureditev je bila sprva predvidena že februarja, a je vlada konec januarja predlog zavrnila in obstoječi sistem podaljšala do 8. aprila. Kot smo že pisali, bo zaradi te sprostitve predvidoma tristo tisoč evrov manj prilivov v proračun. Na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo so ob najavi predloga zapisali, da v primeru previsoke podražitve 100-oktanskega pričakujejo, da bodo ljudje več točili 95-oktanski bencin. Situacija na trgu kurilnega olja je drugačna, saj je vstop novih konkurentov dovolj enostaven, da bo trg naredil svoje in ne bo zaznavnih finančnih učinkov.
PREBERITE TUDI:
-
Cene dizla in 95-oktanskega goriva še regulirane, druge nič več
-
Minister za gospodarstvo bi sprostil cene bencina
-
"Tvegana poteza, ki jo na koncu lahko drago plačamo potrošniki"
"Ko želi nekdo liberalizirati cene, je moje stališče enako zdaj, kot je bilo takrat, ko sem še vodil urad: ključno vprašanje je, ali so tržni pritiski zadostni, da bi ceno držali pod nadzorom. V tem primeru, ko imamo izrazit duopol na trgu, najbrž niso. Zakonski nadzor cen je namenjen ravno zaščiti potrošnikov, kadar konkurenčen trg ne deluje. EU na primer regulira cene mobilnega gostovanja v EU, pa je tam trg bistveno bolj razdrobljen, pri nas pa vstopa konkurence na trg z naftnimi derivati ne pričakujem," nam je pred časom dejal Jani Soršak, nekdanji šef urada za varstvo konkurence. Petrol pri nas obvladuje 70 odstotkov trga, skupaj z OMV-jem pa neverjetnih 87 odstotkov.
Če že vsi tako navijate, naj država regulira cene goriv, zakaj pa naj to potem ne bi počela tudi v …
Evo, vlada je nasedla korportivnim interesom po zaslužku (Petrola in OMV-ja).
je ni, so samo približki, utopija.