"Zdaj je na vrsti Magna, ki ima nalogo, da v tem obdobju, ki si ga je zadala, realizira to prvo fazo," je ob slavnostnem in uradnem začetku gradnje velike lakirnice na gradbišču v bližini mariborskega letališča, dejal gospodarski minister Zdravko Počivavšek.
V prvi fazi, ocenjeni na 146,4 milijona evrov, je predvidena postavitev lakirnice in zaposlitev 404 delavcev. Gradnja lakirnice naj bi se zaključila konec prihodnjega leta. Zagon proizvodnje je napovedan za začetek leta 2019. Po nekaterih podatkih naj bi bila gradnja lakirnice Magno stala 40 milijonov evrov, 25 bi jih dobil Pomgrad.
Pet mesecev v zamudi
Zadnji rok za izgradnjo lakirnice Magna Nucleus je novembra prihodnje leto, kar je velik izziv za našega trenutno največjega gradbinca, gradbeno podjetje Pomgrad iz Murske Sobote. Podjetje, ki zmagalo na razpisu in dobilo enega svojih največjih poslov do sedaj, bi namreč moralo začeti že maja. Zaradi zapletov pri pridobitvi gradbenega dovoljenja, so tako izgubili pet mesecev.
Direktor podjetja Igor Banič nam je po položitvi temeljnega kamna, kjer je v družbi predstavnikov vlade in Magne simbolično zasadil lopato, zagotovil, da bodo s projektom končali v roku.
"Naš cilj je, da bomo do zime lahko nemoteno delali v pokritem delu, Magna namreč spomladi začne že s prvimi montažami," je dejal direktor, ki upa na ugodno vreme: "Če ne bo prehude zime, če bo zima takšna, kot je bila zadnjih pet let - povsem zadnje, ki je bila huda, seveda ne štejem - bomo vse to lahko naredili. Sicer tudi sneg ni tako velika ovira. Relativno hitro se da delati tudi na zamrznjenih tleh. Večja težava je beton, ki se ga pod minus pet stopinj ne da obdelovati," je dodal.
Naš pogovor z direktorjem Pomgrada je potekal nekaj metrov vstran od velikih betonskih stebrov, ki so stali že pred uradnim začetkom grednje. Našteli smo jih trinajst, po direkotorjevih besedah pa jih bo vsaj že trikrat toliko. Ob vsem tem je treba upoštevati še jekleno konstrukcijo.
"Projekt zajema 37.500 kvadratnih metrov proizvodnih površin, kar je seveda velik zalogaj. To smo lahko naredili tako hitro, ker smo se z Magno dva meseca prej dogovorili za izvedbo v naši lastni proizvodnji. Zato je bila narejena univerzalna konstrukcija, ki bi lahko stala kjerkoli drugje."
Gradili bi tudi na Madžarskem
Pokončne in prečne elemente za lakirnico so torej zaradi dogovora z Magno - ta bi, kot je bilo razumeti iz direktorjevih besed, tudi v primeru, da bi se podjetje odločilo Madžarsko, posel zaupala murskosoboškemu gradbincu - lahko izdelali že prej.
Tudi betonarna, ki jo je skupina Pomgrad najela že nekaj let nazaj v Hočah, je več kot drobrodošla: "Trenutno imamo v upravljanju dve proizvodnji takih izdelkov. V Hočah je betonarna in stoji petsto metrov vstran. Druga betonarna je naša in stoji v Murski Soboti. Istočasno pa imamo v lasti še eno proizvodno bazo tukaj, sto metrov vstran, kjer imamo še stavbarjevo betonarno, ki je v stečaju. Zato z dodatnimi investicijami, ki bi jih potrebovali v ta namen nimamo težav," nam je pojasnil direktor.
Težave z delovno silo
Po njegovih besedah je trenutno največ težav s strojno mehanizacija in pa delovno silo: "Veliko več težav nam povzroča kapaciteta v strojnem parku in seveda, tako kot danes vsepovsod v gradbeništvu, ljudje. Ves čas iščemo ljudi, pa ne samo za ta projekt. Vendar se glede na nivo plač in težavnost dela mlajši ljudje nočejo zaposlovati. Lahko rečem, da bijemo težko plat zvona z zagotavljanjem delovne sile."
Če bo treba, bodo delali tudi v treh izmenah
"Ker smo na polno zasedeni, prostih kapacitet pa ni, saj smo že prej izvajali projekte, iščemo dodatne ljudi, dodatne kooperante. Le tako bomo ta po hitrosti in obsegu izgradnje precej velik projekt, lahko dokončali " je še povedal predsednik uprave SGP Pomgrad in dodal: "Delamo dvoizmensko, ponoči delamo še v naši proizvodnji. Tukaj, na gradbišču zaenkrat še ni treh izmen, saj bi motili okolico. Če pa bo nujno, če bomo lovili roke, bomo tretjo izmeno uvedli, vendar mislim, da ne bo potrebno," je še povedal .
To je pa zato , ker so na natečaj šli , čeprav niso in nimajo imeli prostih delavcev , ker …
Vendar se glede na nivo plač in težavnost dela mlajši ljudje nočejo zaposlovati. No gospodje,pa dvignite plače in končno začnite …
Težav z delovno silo ne bi bilo, če bi ljudi plačali tako, kot je treba in ne da jim dajejo …