"V primerjavi z letom prej se je povpraševanje v več različnih kategorijah izdelkov še dodatno povečalo. Kar kaže na to, da se kupci pred nakupom radi dobro pozanimajo in ne sprejmejo več prve ponudbe, na katero naletijo," je razvidno iz poročila E-commerce Report, ki ga je podjetje in spletni primerjalnik cen Ceneje! izvedel s podjetjem Valicon.
"Opažamo, da so slovenski kupci v letu 2024 bolj kot v 2023 prenavljali svoje domove, saj se je povpraševanje znotraj kategorije Pohištvo povečalo za 6 %. Rast v kategoriji Knjige za kar 20 % pa morebiti namiguje na ponovni vzpon bralne kulture. Na drugi strani pa tudi Gospodinjski aparati za 17 % kot tudi Mali gospodinjski aparati, kot so cvrtniki in kavni aparati, kjer se je povpraševanje povečalo za 8 %. Parfumerija je tudi doživela razcvet z impresivno 33 % rastjo. Izpostavili bi še kategorijo Motorni deli in dodatki, saj se je avtomobilski sektor več kot očitno zelo razmahnil v tem letu, z neverjetno 129-odstotno rastjo," naštejejo.
Število spletnih kupcev raste
Iz podatkov je razvidno, da se povečuje število tistih, ki opravljajo nakupe preko spleta redno oziromca celo intenzivno in zelo intenzivno. "V zadnjih letih število spletnih kupcev raste vedno bolj, a je bilo značilno, da je bilo število nakupov na posameznika manjše. Tehtnica nakupne moči med generacijami se tudi malce nagiba, tokrat v prid manjšim generacijam, kjer se je v letu 2024 povečalo število kupcev iz generacij Z in Y," so pojasnili.
Podaljšal se je čas, preden kupec opravi nakup. V primerjavi z letom prej je upadel delež tistih, ki se za nakup odločijo v dnevu ali treh, naraslo pa je število tistih kupcev, ki se za izdelek odločajo po tedne ali več mesecev. "Kljub temu pa je po deležu še vedno največ tistih, ki nakup opravijo v istem dnevu – 29 %, sledijo pa tisti, ki se za nakup odločijo po par tednih – 26 %," je razvidno.
Ključni dejavniki odločanja ostajajo fleksibilne možnosti dostave in plačila, ob tem pa vse večji pomen pridobiva raziskovanje pred nakupom, zlasti prek mobilnih naprav.
Upad plačil po povzetju
Povečalo se je število nakupov s kartico in Paypalom. Velik upad je pri plačilih po povzetju, kar gre najverjetneje pripisati temu, da so kupci vedno bolj vešči uporabe interneta in nakupovanja prek spleta.
Ko govorimo o možnosti dostave, je nekoliko upadel osebni prevzem in tudi možnost ekspresne dostave. V ospredju je tako klasična dostava, nekoliko v porastu je tudi prevzem na paketomatih. "Zelo očitno se obrača tudi trend nujnosti hitre dostave, saj je 35 % izprašanih spletnih kupcev več kot pripravljenih počakati od 5 do 14 dni na dostavo. Samo 5 % pa jih je pripravljenih čakati več kot 14 dni. Je pa strošek same dostave tudi vedno večji faktor pri nakupu," izpostavljajo.
Uporaba mobilne naprave za nakupe še naprej raste
Še naprej raste delež tistih, ki raziskavo pred nakupom in nato sam nakup opravijo prek mobilnih naprav. Trenutno 63 % ljudi uporablja mobilne naprave pri raziskavi pred nakupom in 49 % jih nato nakup tudi opravi preko telefona. Nekoliko v porastu je tudi uporaba tablice, ki pa še vedno predstavlja zgolj 8 %.
Da je raziskovanje pomemben del nakupne procesa, kažejo tudi podatki o obiskansoti spletnih primerjalnikov. "V letu 2024 je spletni primerjalnik cen Ceneje! obiskalo 7 milijonov uporabnikov, število ponudb je preseglo 5 milijonov, število trgovin, ki objavljajo svoje ponudbe, pa prav tako. Kumulativno (če seštejemo število trgovin Adriatic dela Heureka grupe – Ceneje!, Jeftinije! in Idealno!) se je povečalo število trgovcev, ki svojo ponudbo prikazujejo na teh vodilnih platformah za primerjavo cen, iz 849 (januarja 2024) na 995 (decembra 2024)," so dodali.