Po dobrem letu dni je država le pripravila in objavila državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj. Na Ministrstvu za infrastrukturo poudarjajo, da je nadgradnja železniške proge med Kranjem in Ljubljano ključna za izboljšanje prometne povezave med severnim delom države in prestolnico. Državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh je dejal: "V Sloveniji vlagamo velika sredstva v obnovo železniškega omrežja. Gorenjska proga si po več desetletjih zanemarjanja zasluži celovito obnovo. S tem projektom želimo povečati prometno varnost, hitrost, udobje in frekvenco vlakov." Dodal je še, da bo z uvedbo dvotirne proge mogoče doseči, da bodo Kranjčani v le 15 minutah prišli iz centra Kranja v center Ljubljane.
V teh dneh potekajo javne predstavitve. Včeraj je tako potekala v prostorih Mestne občine Kranj. Župan Matjaž Rakovec je na njej izpostavil pomembnost projekta za celotno Slovenijo in poudaril, da je ministrstvo pokazalo pripravljenost na dialog in prilagoditve. "Gre za res izredno velik projekt, izredno pomemben ne samo za občane Kranja, ampak za celo Slovenijo. Verjamem, da bo na koncu korist zelo velika za vse prebivalce," je dejal Rakovec. Dodal je še, da bo projekt izboljšal prometne povezave in zmanjšal pritiske dnevnih migracij. "S tem projektom bomo ne le izboljšali povezavo z Ljubljano, ampak tudi olajšali vsakodnevne migracije in zmanjšali prometne zastoje. To bo velika pridobitev za naše mesto in okolico."
V Struževem vre
Sedaj pa so se oglasili prebivalci Struževega. Kot so povedali, jih o načrtih in trasi, ki bo močno vplivala tudi nanje, niso ustrezno obveščali. Tudi na javni predstavitvi v Kranju so dejali, da bo trenutni predlog za vedno spremenil kvaliteto njihovega bivanja, in sicer zaradi onesnaževanja, hrupa in podobno. Izpostavljajo predvsem nov most čez reko Savo in traso proge skozi Struževo, kjer naj bi potekal tovorni promet, gradnjo dodatnega tira in širitev obstoječe proge, Struževo naj bi dobil tudi svoje postajališče, na polju pa naj bi zrasla nova postaj za tovorni promet.
Eden izmed vidikov projekta je tudi rušenje stanovanjskih objektov. Na celotni trasi bodo morali porušiti okrog 25 stanovanjskih objektov, v Kranju in Naklem pa kar 11. Državni sekretar Rajh je pojasnil: "Projektanti se trudijo čim manj vplivati na življenja ljudi, in to kar je ostalo, je očitno tisti minimum, ki se mu ni mogoče izogniti. Številne objekte, tunele in pokrite prekope pa gradimoravno s ciljem, da zmanjšamo vpliv na okolje in ljudi." Ob tem je povedal je trasa sedaj v grobem določena, so pa možne manjše prilagoditve ali drugačne tehnične rešitve. "Zavedati se moramo, da državni prostorski načrt ni izvedben načrt, ampak v bistvu poda koridor, v katerem se bo trasa nahajala. Torej, v bistvu so meje državnega prostorskega načrta tudi meje možnih sprememb."
Tudi župan Rakovec je priznal, da je to eden izmed najtežjih delov projekta: "Razumemo, da so rušitve boleče za prizadete družine. Ob tem zagotavljamo, da bo vsak, ki bo moral zapustiti svoj dom, prejel ustrezno nadomestilo ali možnost novega bivališča. Na koncu moramo gledati širšo sliko in koristi, ki jih bo ta projekt prinesel vsem prebivalcem Kranja in Slovenije." Glede kmetijskih zemljišč pa je dodal: "Na skupen sestanek bomo povabili predstavnike krajevnih skupnosti od Žabnice do Struževega. Naš največji izziv je, da zadržimo kmetijske površine oziroma da država najde ustrezne nadomestne površine. Do konca julija imamo čas in skupaj bomo oblikovali predloge. Vsak tak poseg v prostor je lahko boleč, predstavniki države pa so danes tukaj zato, da nas poslušajo in v največji meri upoštevajo."
Ogorčeni so tudi v Mednem in Stanežičah
Glede državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj se je v imenu prebivalcev Mednega in Stanežič na nas obrnila tamkajšnja prebivalka. Kot je povedala, prebivalci Mednega in Stanežič o trasi hitre železniške proge, ki bo potekala mimo njih, niso bili ustrezno obveščeni. Za traso naj bi izvedeli šele, ko so se začele izvajati geološke raziskave. Ob tem je izpostavila, da nova evropska direktiva zahteva najširšo participacijo ljudi v vseh fazah odločanja, kar tukaj ni bilo upoštevano.
V Mednem in Stanežičah poudarjajo, da trasa poteka po najboljših kmetijskih zemljiščih in na območju vodovarstvenega območja visoke stopnje. Poleg tega naj bi proga potekala le nekaj deset metrov od hiš, postavljena pa naj bi varovalna ograja, ki je precej nižja od tiste ob avtocesti, čeprav naj bi vlaki po novi železniški progi peljali okrog 160 kilometrov na uro. Prav tako naj bi bila rekonstruirana sedanja regionalna cesta Medvode- Ljubljana, po njihovih podatkih pa naj bi bila ukinjena cesta v zaledju pri Stanežičah. Prav zato predlagajo, da se namesto gradnje nove trase obstoječa železniška proga optimizira, kar bi zmanjšalo vpliv na okolje in izboljšalo prometne povezave brez večjih posegov. Po njihovih besedah bi tako lahko dosegli podobne rezultate brez uničevanja narave in motenja lokalnega prebivalstva.
Na Ministrstvu za infrastrukturo so v prvem odzivu prebivalce predvsem povabili na javne predstavitve. Danes ob 17.00 bo v Kulturnem domu Medvode, v četrtek, 20. junija, ob 17.00 pa še v prostorih Osnovne šole Hinko Smrekar v Ljubljani. So pa nam obljubili odgovore na naša vprašanja. Ta smo poslali tudi na Mestno občino Ljubljana. Na njihove odgovore prav tako še čakamo.
Pokličte kitajce,bodo v enem letu naredil progo pod zemljo od Ljubljane do kranja,pa ne bo treba nič rušit,pa še cenej …
Ogorčeni v Stanežičah..Kaj res? A ti ljudje mislijo, da bodo večno uživali privilegije primestnega naselja? V naslednjih 10 letih bo …
A do Jesenic bo pa podzemna? No, saj Kitajci lahko zgradijo heliodrom za !steče avte!