Kot je povedala sekretarka Alenka Bratušek, je danes dan D, ko se po skoraj 40 letih začenja gradnja cestnega odseka, ki je posebej pomemben za prebivalce krajev, skozi katere sedaj poteka precej gost promet na območju med Kranjem in Preddvorom. Nova cesta bo promet umaknila iz gosto poseljenih naselij Hotemaže, Visoko, Milje in Britof.
Glavnina ceste bo potekala skozi šenčursko občino in kot je poudaril šenčurski župan Ciril Kozjek, je danes za njihovo občino poseben dan. Spomnil je, da je bil med ključnimi koraki za uresničitev projekta leta 2008 sprejet občinski podrobni prostorski načrt za umestitev ceste v prostor, pri čemer je bila šenčurska občina vodilni partner pri pripravi dokumentacije.
Hkrati šenčurska občina za izgradnjo zaščitne ograje in drugih elementov, pomembnih za zaščito prebivalcev občine, nosi tudi večji sofinancerski delež pri gradnji ceste. Kar pet milijonov evrov za gradnjo državne ceste bo sicer zagotovila Direkcija RS za infrastrukturo, Občina Šenčur bo prispevala 440.000 evrov, Mestna občina Kranj pa 160.000 evrov.
Izgradnja edinega manjkajočega pododseka regionalne ceste Kranj–Preddvor z ustreznimi elementi in trasnim potekom mimo gosto poseljenih je pomembna tudi za občine Preddvor, Cerklje in Kranj. Kot je izpostavil kranjski župan Matjaž Rakovec, gre za povezavo vse od Škofje Loke do Jezerskega, hkrati pa bo cesta služila tudi kot navezava na bodoči avtocestni izhod Kranj sever, ki bo ključen za razbremenitev cest proti Šenčurju in Cerkljam.
Tri krožišča, eno križišče, štirje podvozi
Nova cesta bo omogočila boljšo povezljivost in pretočnost, pa tudi večjo prometno varnost. Imela bo tri nova krožna križišča ter eno klasično križišče s pasom za levo zavijanje. Na trasi bodo štirje podvozi, urejeni bodo tudi vsa komunalna infrastruktura, cestna razsvetljava, protihrupna zaščita in krajinska ureditev.
Projekt je bil v državnih načrtih že od leta 1985, vendar so cesto s kranjske strani zgradili le do Britofa, s preddvorske strani pa do Hotemaž. Gradnja manjkajočega 3,7-kilometrskega odseka bo trajala približno dve leti. Kot je povedal direktor Gorenjske gradbene družbe Stanislav Remic, trasa poteka po kmetijskih površinah in nima večjih ovir, zato bo gradnja enostavnejša. Začenja pa se z izgradnjo komunalnih vodov iz smeri Britofa proti Hotemažem.
Gorenjsko gradbeno družbo sicer na Gorenjskem trenutno čakata še dva velika projekta na cestni infrastrukturi. Prvi je izgradnja kolesarske povezave Bled–Bohinj. Dela na bohinjskem odseku so že stekla, za začetek del skozi sotesko pa Gorenjska gradbena družba po sklepu o izbiri izvajalca še čaka podpis pogodbe. V kratkem pa bo stekla tudi gradnja prve faze blejske južne obvoznice. Kot je povedal Remic, je bila uvedba v delo že izvedena, tako da se dela začenjajo.
Če bi rimski imperij dve leti delal tako kratek odsek ceste ( pa so delali ročno , ne z stroji, …
kaj bodo pacali 2 leti no