Tudi v kranjski Goodyearovi tovarni občutijo bolj nestabilno povpraševanje avtomobilskih proizvajalcev po pnevmatikah za prvo vgradnjo, še zlasti je to izrazito v oktobru in tudi pri naročilih za november in december. "V kranjski tovarni je v povprečju 30 odstotkov vseh proizvedenih pnevmatik namenjeno prvi vgradnji, večina pa trgu nadomestne vgradnje. Manjša naročila avtomobilskih proizvajalcev uspešno izravnavamo z večjo proizvodnjo za nadomestno vgradnjo, tako da se naši skupni proizvodni načrti niso spremenili," je odgovorila Simona Dijak, vodja komunikacij za skupino Evropa Jugovzhod Goodyear Slovenija, d. o. o.
Glede morebitnega odpuščanja smo dobili pojasnilo, da imajo zdaj v Kranju okvirno 1600 zaposlenih in da odpuščanj ne načrtujejo, ampak ravno nasprotno. Ker v Kranju na Laborah nadaljujejo z drugo fazo razširitvene naložbe, ki so jo napovedali že za konec leta 2018, nato pa prestavili zaradi epidemije, zaposlujejo na nova delovna mesta.
"Iščemo predvsem proizvodne operaterje z višjo stopnjo tehničnih znanj ter strokovne sodelavce s srednjo in visoko izobrazbo, kot so strugarji, orodjarji, rezkarji, tehniki mehatronike, vzdrževalci ter inženirji strojništva, elektrotehnike, kemije in logistike," je navedla Simona Dijak.
S pnevmatikami opremijo skoraj polovico evropskih električnih vozil
Goodyearovi globalni rezultati za drugo četrtletje pa, kot je še opozorila vodja komunikacij, kažejo, da se gospodarsko okrevanje vztrajno nadaljuje, še zlasti na trgu pnevmatik za nadomestno vgradnjo (t.j. za vozila, ki so že v uporabi in potrebujejo menjavo pnevmatik). Tudi v Evropi je zaenkrat povpraševanje vse večje, kar je posledica večjega števila kilometrov, ki jih prevozimo, tako zaradi vračanja na delo na sedeže delodajalcev kot tudi večje mobilnosti v času dopustov. Ravno tako opažajo večje potrebe po ohranjanju pretoka blaga skozi oskrbovalne verige, kar spodbuja povpraševanje po pnevmatikah za tovorna vozila.
Glede segmenta potniških pnevmatik za prvo opremo pa so se danes iz Goodyeara Slovenija pohvalili, da so sposobni slediti zahtevam vedno večje elektrifikacije znotraj avtomobilske industrije. "Zdaj je Goodyear s pnevmatikami svojih blagovnih znamk prisoten na skoraj polovici električnih vozil, proizvedenih v Evropi. Verjamemo, da je omenjeni vodilni položaj ključnega pomena, saj se po napovedih začenja obdobje pospešene rasti električne mobilnosti," je navedla Simona Dijak.
Razširitvena naložba končana v drugi polovici leta 2022
Kot smo že poročali, je pandemija covid-19 zlati negativno vplivala na poslovanje Goodyear Slovenija v začetku leta 2020, ko je bilo nenadno in močno zmanjšanje po nadomestnih pnevmatikah, obstala pa je tudi proizvodnja avtomobilov, zato so se zmanjšala naročila pnevmatik za prvo vgradnjo. Kljub lanskemu težkemu letu za gumarsko industrijo (čisti dobiček v višini 8,02 milijona evrov v letu 2019 se je v letu 2020 prevesil v izgubo v višini 80 tisoč evrov) so lani na Laborah izvedli naložbo v proizvodnem obratu in nadaljevali z razširitveno naložbo, ki so jo sicer napovedali že konec leta 2018.
Omenjeno razširitveno naložbo so razdelili v dve fazi. Do konca leta 2020 so postavili eno stavbo in namestili napredne stroje za izdelavo pnevmatik. Drugo fazo naložbe, ki je bila prvotno načrtovana v letu 2020, pa že kmalu po začetku epidemije zamaknili v leto 2021. Konec leta 2020 so pridobili tudi dve gradbeni dovoljenji za dodatni dve stavbi, tako da so z deli lahko pričeli v začetku letošnjega leta.
"Zaključek projekta je trenutno predviden v drugi polovici leta 2022. Vsekakor pa vseskozi spremljamo nepredvidljive razmere, povezane s pandemijo in s tem povezanim povpraševanjem, ter smo se pripravljeni prilagoditi, če bo potrebno," so nam razložili.
Prvi mesec sem od tega preprostega spletnega gospodinjskega dela prejel 26391. To delo je na spletu in je delno ali …