Na januarski seji kranjskega mestnega sveta je Matjaž Berčon, direktor Komunale Kranj, razložil, da so visoke cene odvoza dehidriranega komunalnega blata ena glavnih težav za izgube pri storitvah odvajanje in čiščenje odplak. Odvoz je, kot je navedel direktor, poskočil v letu in pol z 250 tisoč evrov na 750 tisoč evrov.
Da bi srednjeročno znižali stroške, so v komunalnem podjetju začeli proučevati možnost, da bi v sklopu centralne čistilne naprave (CČN) v Zarici, ki je po nadgradnji začela z rednim obratovanjem pred petimi leti, v prihodnje zgradili še sušilnico blata..
Maja Rozman, predstavnica za odnose z javnostmi na Komunali Kranj, nam je na vprašanje, ali so zaključili projektno nalogo, kot je to pred skoraj štirimi meseci napovedal direktor, in katera so bistvena spoznanja, odgovorila, da je "idejna študija izdelana in da ta izrazito podpira zaključek obdelave blata na CČN Kranj s sušenjem, saj bi količine in s tem stroške zmanjšali za dve tretjini.
Celotna naložba v vrednosti do enega milijona evrov bi se v takšnem primeru izplačala v dveh do treh letih. Naložbo je pripravljena financirati in izvesti Komunala Kranj sama."
O tem, kam in za kakšno ceno vozijo zdaj blato iz Centralne čistilne naprave Kranj, nismo dobili podatka. Nazadnje januarja je direktor Berčon omenil, da ga prevzemnik vozi v Avstrijo in da je cena 240 evrov za tono. Kot je znano, so v preteklih letih blato iz slovenskih čistilnih naprav vozili na Madžarsko, cena za tono pa je bila 63 evrov. Po odločitvi, da Madžari ne bodo več sprejemali blata iz Slovenije, so se cene dvignile v nebo.
"Izračun in predlog rešitve bo predstavljen Svetu ustanoviteljev na junijski seji. (Svet ustanoviteljev sestavlja sedem županov občin, lastnic Komunale Kranj, op. a.). Izvedba pa bi bila lahko prej kot v enem letu. V vmesnem času bomo izvedli še javno naročilo za prevzem obstoječega mokrega blata in tudi na ta način preveril trenutne cenovne razmere na trgu," je pojasnila Maja Rozman.