Letošnja sezona v Prešernovem gledališču Kranj bo drugačna in bo tako od gledalcev kot od ustvarjalcev zahtevala veliko prilagajanja spremembam, ki jih prinaša. "Čas karantene je pokazal, kako si želimo gledališča, kako vsi pogrešamo in potrebujemo ta živi stik, ker je to tisto, kar da pravi čar gledališkemu doživetju – živ in neposreden stik z gledalci. Nova sezona Prešernovega gledališča Kranj bo obarvana slovensko in mladostno. Na repertoarju je pet dram slovenskih avtorjev, od najstarejšega dramskega besedila do besedil, ki so nastala letos. Poleg Jerneja Lorencija in Žige Divjaka, ki sta v Prešernovem gledališču že delala, bodo z domačim ansamblom prvič delali režiserki Mateja Kokol in Maša Pelko ter režiser Luka Marcen," je povedala direktorica Prešernovega gledališča Kranj Mirjam Drnovšček.
V predstavah bodo maske padle
V Prešernovem gledališču bodo tudi to sezono nadaljevali predvsem svojo radikalno umetniško gledališko pot. Nadaljevali bodo z začrtano potjo, da je gledališče umetnost in ne zabava ali ugajanje občinstvu, ampak umetnost, ki zahteva vrhunske ustvarjalce, drznost in ves čas raziskavo, iskanje, iskrenost in snemanje mask. "Kot odgovor na svet mask bodo to sezono v Prešernovem gledališču v uprizoritvah maske radikalno padle. Veselim se sezone, ki temelji na besedilih slovenskih avtorjev in avtoric vseh generacij, pa tudi režiserjev in režiserk najmlajše generacije, saj sem prepričana, da je prav zdaj nastopil trenutek, da izpovejo svoje stališče do časa in sveta," je izpostavila dramaturginja in vodja umetniškega oddelka Prešernovega gledališča Marinka Poštrak.
Sezona bo v znamenju slovenskih dramskih besedil
Prva letošnja premiera, Škofjeloški pasijon, ki bi morala odpreti jubilejni Teden slovenske drame, bo 4. septembra na Ptuju in 10. septembra v Kranju. Predstavo bo režiral Jernej Lorenci, ki pravi, da se v Kranju vedno počuti zelo svobodnega in dobrodošlega.
Druga premiera in krstna uprizoritev bo z letošnjo Grumovo nagrado nagrajeno besedilo Naše skladišče Tjaše Mislej. "Zgodba išče načine, kako se izkopati iz tega kapitalističnega sveta in znotraj njega poiskati smisel, odgovor pa se skriva v nas samih, v našem sobivanju, odnosih, empatiji," je povedala režiserka Mateja Kokol.
Za konec leta, decembra, se v gledališču obeta še ena krstna uprizoritev, premiera avtorskega projekta Kosovel Katarine Morano in Žige Divjaka. "Čas, ki ga trenutno živimo, in slutnja prihodnosti sta kar strašljivo podobna času, ki ga je živel Kosovel. Šlo bo za zelo intimen poskus vzpostavitve dialoga s Kosovelom," je o novi uprizoritvi povedal režiser Žiga Divjak.
Četrta premiera sezone Monologi s kavča je nastala med karanteno, ko dramska ustvarjalnost nikakor ni zamrla. Gre za omnibus osmih monologov izpod peresa osmih priznanih dramatičark in dramatikov. "Projekt je v času karantene ponudil preizpraševanja o stanju, v katerem smo se znašli in iz katerega smo iskali možnosti izhoda v danem trenutku. Monologi s kavča pa bodo zdaj ponudili izvrstno priložnost, da iz monologov vzpostavimo dialoge in poliloge,« je povedal režiser Luka Marcen.
Sezono bodo v Prešernovem gledališču sklenili z uprizoritvijo dela Simone Semenič lepe vide lepo gorijo. "Besedilo postavlja zanimivo in pomembno predpostavko, kako spol postane političen in ne samo spol, ampak tudi spolnost," je o besedilu povedala režiserka uprizoritve Maša Pelko.
Sezono bodo krojili tudi strožji ukrepi
V Prešernovem gledališču bodo z vpisi abonmajev začeli 1. septembra. Zaradi omejitev, ki jih je prinesla pandemija koronavirusa, bodo ti drugačni kot v preteklih sezonah. Kranjsko gledališče tako lahko v teh razmerah v dvorano sprejme od 50 do 60 gledalcev. Dosedanji abonenti si bodo tako morali izbrati nove sedeže, vsem abonamjem pa so poenotili cene. To je velik zalogaj za gledališče tako iz organizacijskega kot tudi finančnega vidika. "Omejitve glede prireditev v zaprtih prostorih so za nas poseben izziv, ki se bo pokazal v številu ponovitev vsake uprizoritve in seveda na finančni strani. Upam, da bo imelo Ministrstvo za kulturo posluh za te spremembe in nam ne bo zmanjševalo sredstev. Za reševanje ustvarjalnosti na področju kulture bi zdaj morali vanjo vlagati celo več," je ob tem izpostavila direktorica Prešernovega gledališča Mirjam Drnovšček in dodala, da za začetek novembra načrtujejo tudi izvedbo 50. Tedna slovenske drame, ki bi se moral začeti konec marca, vendar so ga zaradi koronavirusa preložili.