Na vprašanje, točno od kdaj in kje bo treba plačati za parkiranje in kakšne bodo cene, so nam z Občine Kranjska Gora odgovorili, da bodo uredili enoten sistem plačljivih parkirišč po celotni občini. "Vse podrobnejše informacije o režimu, cenah in ostalih podrobnostih ureditve plačljivih parkirišč bomo podali konec novembra vsem medijem," nam je ob našem poizvedovanju odgovorila direktorica občinske uprave Vesna Okršlar.
Iz javno dostopnega gradiva za občinsko sejo, ki je bila 10. novembra, je razvidno, da so svetniki sprejeli novo celostno prometno strategijo, katere pomemben del je tudi urejanje mirujočega prometa, in da so po hitrem postopku sprejemali tudi spremenjen pravilnik o določitvi javnih parkrinih površin in plačilu parkirnine. Ta predlog, ni znano, ali je bil sprejet v predlagani obliki, zajema 49 parkirišč v Mojstrani, Dovjem, Kranjski Gori, Podkorenu in Ratečah s skoraj 2000 parkirnimi mesti.
Štiri cone parkiranja
Na območju občine Kranjska Gora bo možno v prihodnje, kot je navedeno v gradivu, plačevati parkirnino preko SMS sporočila, mobilne aplikacije oziroma preko na parkiriščih umeščenih parkomatov. Za upravljanje parkirišč, ki so jih že razdelili v štiri cone, bo skrbela Komunala Kranjska Gora. Cona 1 obsega ključne turistične točke, ki so v času turističnih sezon najbolj obremenjene, in ožji center naselja Kranjska Gora. Pod cono 2 sodi večina parkirišč po celotni občini. Cona 3 so parkirišča na obrobju, vzpostavljajo pa jo z željo po preusmeritvi mirujočega prometa iz najbolj obremenjenih območij. Za cono 4 bo veljal poseben prometni režim, na primer v dolini Vrata.
Specifični režimi in vzpostavitev con so bili tudi podlaga za pripravo cenikov. Izhodišče je bila želja po umirjanju prometa in preusmeritvi iz najbolj obremenjenih območij izven centrov in na že urejeno infrastrukturo oziroma parkirišča. Kratkotrajno brezplačno parkiranje bo v prihodnje možno blizu javnih ustanov kot so občina, zdravstveni dom, knjižnica, pokopališča in izobraževalne ustanove, občani pa bodo imeli možnost nakupa posebnega abonmaja, s katerim bodo lahko parkirali na skoraj vseh parkiriščih v občini. Vsi drugi obiskovalci pa bodo lahko kupili letni in polletni abonma ter 3, 5 in 10-dnevni turistični abonma.
Denar od parkirnin bodo porabljali strogo namensko
V sami Kranjski Gori bo treba na večini parkirišč za uro parkiranja odšteti 1,20 evra, vsaka nadaljna ura bo dva evra. V Ratečah, na primer, bo na Ledinah in pri cerkvi ura parkiranja 0,80 evra, na trgu pa prav tako 1,20 evra.
Letni abonma za osebo, ki odda vlogo za abonma A, in ima prijavljeno stalno bivališče v občini Kranjska Gora, bo stal predvidoma 30 evrov (ta vlagatelj pa lahko pridobi največ tri abnomaje). Vsi drugi, ki nimajo prijavljenega stalnega bivališča v občini Kranjska Gora, lahko kupijo letni abonma B1 za 50 evrov ali polletnega B2 za 30 evrov. Na voljo pa bodo tudi naslednji turistični abomaji: tridevni C1 za 15 evrov, petdnevni C2 za 20 evrov in 10-dnevni C3 za 25 evrov.
Denar od pobranih parkirnin bodo, napovedujejo v občinskih dokumentih, porabljali strogo namensko. Poleg ureditve parkirišč in tudi parkirišč P+R v Mojstrani za Vrata, v Kranjski Gori (pri Policiji) za Vršič, s katerih bo vozil javni avtobusni promet, bi namreč radi pri Policiji zgradili garažno hišo (vrednost je ocenjena na milijon evrov, sama projektna dokumentacija bo stala 36 tisoč evrov), tudi za ureditev parkirišč za avtodome ob smučišču Vitranc in pri Koroni naj bi v prihodnje namenili 100 tisoč evrov, razširili bi radi tudi omrežje električnih polnilnic, pri čemer opozarjajo, da ena polnilnica stane 15 tisoč evrov.
V Kranjski Gori se, kot zatrjujejo, problematike mirujočega prometa lotevajo načrtno po skrbno opravljeni analizi in primerjavi z drugimi primerljivimi turističnimi občinami, saj, kot navajajo, gresta urejanje in gradnja novih parkirišč ter uvajanje plačljivega in kratkotrajnega parkiranja z roko v roki s hkratnim spodbujanjem uporabe nemotoriziranih vrst prometa, predvsem hoje in kolesarjenja ter uporabe javnega potniškega prometa. Zgolj širjenje parkirnih površin dokazano generira povečevanje osebnega motornega prometa in posledično širjenje široke palete težav (zdravje prebivalstva, stanje okolja, poraba kakovostnega prostora, investicije ...), zato jih je vedno treba načrtovati preudarno in na osnovi ciljnih analiz, opozarjajo na pasti pisci oziroma avtorji Celostne prometne analize v občini Kranjska Gora.
Hvala Bogu, da sem Slovenske turistične bisere obiskal pred leti v maldosti. S to parkirnino od mene, preko vnukov, ne …