Župani omenjenih občin so se lani obrnili na Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) s konkretno razdelanim predlogom, da bi na avtocesti med priključkoma Kranj-vzhod in Kranj-zahod vzpostavili še avtocestni priključek Kranj-sever. Direkcija je predlog podprla in maja lani DARSu podala soglasje za izvedbo storitev prostorskega načrtovanja, potrebnih za izdelavo pobude za pripravo prostorskega akta za načrtovani avtocestni priključek.
Julija lani so zainteresirane občine obvestili, da bo DARS naročil obsežnejšo prometno študijo in po prvotnih napovedih naj bi bila ta končana aprila letos. Do danes župani še vedno niso seznanjeni z njenimi ugotovitvami, prav tako ne vedo, ali bi bila že zaključena. Zato so DRSI zaprosili za posredovanje pri DARSu, ker bi se radi seznanili z izsledki in dobili odgovor, kdaj predvidoma lahko pričakujejo gradnjo oziroma uresničitev projekta.
Kot so izpostavile zainteresirane občine, je avtocestni priključek Kranj-sever širšega, regijskega pomena, saj bi omogočil hitrejšo in bolj varno povezavo ne samo občanom Mestne občine Kranj ampak tudi sosednjih občin. Na to je že marca 2014 med drugim opozorila Prometna študija in prometni model na območju MOK, ki jo je izdelalo podjetje APPIA. V njej med drugim ugotavljajo, da »v času popoldanske konice sežejo kolone vozil tudi na avtocesto, kar je iz vidika prometne varnosti nedopustna situacija. Vzrok je predvsem v koncentraciji prometnih tokov na enem vstopnem mestu v mesto Kranj. Novi avtocestni priključek pa bi prometne tokove ustrezno prerazporedil.«
Na podlagi prometnega modela podjetja PROVIA so nato oktobra 2019 ugotovili, da bi priključek Kranj-sever kar za 30 odstotkov razbremenil promet od priključka Kranj-vzhod proti Kranju, ki je eden od prometno najbolj obremenjenih odsekov v Sloveniji. Pomembno bi se razbremenil tudi promet na glavnih vpadnicah v Kranju, na primer na Cesti Staneta Žagarja kar za 16 odstotkov. »S tem bi pridobili tudi ljudje, ki prihajajo na delo, v šolo ali po opravkih ne le iz MOK, ampak tudi iz občin Škofja Loka, Šenčur, Naklo, Cerklje na Gorenjskem, Preddvor in Jezersko. Priključek bi v prometnem smislu še pridobil na pomenu, ko bo končno zgrajen še manjkajoči odsek državne ceste Kranj-Hotemaže, na katero se bo navezoval,« poudarjajo v zainteresiranih občinah. Kot so že večkrat izpostavili na MOK, je to tudi najugodnejša, najbolj učinkovita in najhitrejša možna rešitev za prometno razbremenitev širše okolice Kranja. Ocenjena vrednost investicije je približno 4 milijone evrov, da je tehnično dopustna s prometnega vidika, pa so potrdile vse prometne študije od leta 2005 dalje.
Malo bedasta ideja. Tisti, ki bi šli proti Kranju bi prišli na isti krožni, kot tisti iz priključka Kranj vzhod, …
Prvi mesec sem od tega preprostega spletnega gospodinjskega dela prejel 26391. To delo je na spletu in je delno ali …