Gledališča bolj posegajo po sodobni slovenski dramatiki

V Prešernovem gledališču Kranj so predstavili 52. Teden slovenske drame, ki se bo začel na svetovni dan gledališča, 27. marca, če bodo to omogočale razmere.
Oglej si celoten članek

Tudi letos je za selekcijo poskrbel Rok Andres. »Različni producenti so na 52. Teden slovenske drame prijavili 39 uprizoritev, ogledal pa sem si jih 68, kar je precej več kot lani in kar se tudi pozitivno razlikuje od stanja v preteklih letih. Številke niso in ne morejo biti pokazatelj kakovosti, predvsem so posledica zapiranja kulturnega življenja v letih 2020 in 2021. Posledica tega je tudi dejstvo, da se je produkcija slovenskih uprizoritev nevladnih producentov skoraj izenačila z institucionalno. Misliti slovensko dramo v letu 2021 ne more biti enoznačno, v maniri povzemanja preteklih značilnosti, saj je ob skoraj rekordni beri uprizoritev treba poudariti, da slovenska dramska klasika niti v reinterpretacijah, tako rekoč že drugo leto, ne najde poti na odre. In če pod izrazom sodobna dramatika razumemo avtorice in avtorje oziroma njihova besedila, ki so nastala po letu 2010, ugotovimo, da smo v letu 2021 v veliki večini lahko gledali uprizoritve sodobnih besedil,« je povedal selektor.

»Uprizoritve, ki sem jih izbral v oba programska sklopa, se osredinjajo na dve premisi: na temo aktualnega trenutka in na vprašanje, o čem si upamo govoriti. Sodobni čas se poraja v uprizoritvah najprej v izhodiščih samih besedil, v katerih najdemo: politično razdrobljenost, posameznika v nesolidarni družbi, psihična stanja z boleznimi, podnebno krizo, odvisnosti, katastrofičnost, polarizacijo družbe, občutek konca zgodovine ali trenutka tik pred kritičnim obratom. Umetniška obdelava aktualnega trenutka se nadaljuje z zgodovinskimi ali dokumentarističnimi temami, ki z oddaljenosti, s postopki distance, učinkovito spregovorijo o težavah in dilemah, ki nas še kako zadevajo in nas vzpostavljajo,« je o letošnji izbiri povedal Andres.

Foto: Peter Šalamon Rok Andres

V tekmovalni program je selektor tako uvrstil 8 predstav, in sicer In stoletje bo zardelo. Primer Kocbek Andreja Inkreta  v izvedbi Anton Podbevšek Teatra in SNG Nova Gorica v sodelovanju s Cankarjevim domom in Galerijo Božidar Jakac v režiji Matjaža Bergerja; jerebika, štrudelj, ples pa še kaj Simone Semenič v izvedbi SNG Nova Gorica in Slovenskega mladinskega gledališča v režiji Jureta Novaka; KONS: NOVI DOBI Srečka Kosovela, ki sta jo za oder priredila Katarina Morano in Žiga Divjak, ki je predstavo režiral, izvedel pa jo je Prešernovo gledališče Kranj; iz kranjskega gledališča prihaja tudi predstava lepe vide lepo gorijo Simone Semenič v režiji Maše Pelko; Olje črne kumine avtorice in režiserke Barbare Zemljič v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega; Solo avtorice in režiserke Nine Rajić Kranjac v izvedbi Slovenskega mladinskega gledališča in Maske Ljubljana; To noč sem jo videl Draga Jančarja in Janeza Pipana, ki je predstavo tudi režiral, izvedeli pa so jo Drama SNG Maribor, Burghteater, Jugoslovansko dramsko pozorište in Cankarjev dom; ter Under construction več avtorjev v izvedbi Gledališča Glej in v režiji Aljoše Lovrića Krapeža.

V spremljevalni program pa je selektor uvrstil še 5 predstav, in sicer Bodi gledališče Branka Završana in ansambla v izvedbi SLG Celje in v režiji Ivane Djilas; Kako smo prišli do sem Mateja Recerja in Gregorja Zorca v izvedbi Gledališča Glej in Momenta, Potres Doroteje Nadrah v izvedbi Hiše kulture Celje in AGRFT; Vročina Žige Divjaka, ki je predstavo tudi režiral, izvedla pa sta jo Slovensko mladinsko gledališče in Maska Ljubljana; ter Zelda avtorice in režiserke Varje Hrvatin v izvedbi Slovenskega mladinskega gledališča.

Poleg tekmovalnega in spremljevalnega programa tudi letos pripravljajo bogat dodatni program s širokim naborom različnih dogodkov. »Tradicionalni Dan nominirancev bomo v sodelovanju s SLOGI in AGRFT še dodatno podprli z dramaturškimi analizami besedil. Predstavili bomo nove prevode slovenske dramatike v bolgarščino, nadaljevali promocijo novih prevodov Cankarja z analitičnimi branji članic in članov inštituta ITI z vseh celin. Problemska polja bodo odpirali kolegi iz DGKTS in ZDUS, v sodelovanju s slednjimi in DGR pa pripravljamo celodnevno srečanje dramatikov in režiserjev. Program 52. TSD bomo še dodatno popestrili s koncerti in vsebinami za otroke in mladino,« je napovedal direktor Jure Novak.

Foto: Peter Šalamon Jure Novak

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 13:32 13. Januar 2022.

    Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.