Pod roke mi je prišel malce drugačen BMW. Oziroma s takšnim motorjem, ki je bil zadnja leta bolj kot ne v senci vsesplošne evropske manije - bencinar. Gran coupe serije 4 sam po sebi sicer nikakor ni avto iz ozadja, saj mi je zaradi oblike in zmogljivosti v ovinkih eden najljubših aktualnih bavarcev. Bolj nenavadna pa je oznaka 430i. In pazite to - ki danes ne pomeni več šestih valjev v vrsti pod pokrovom!
Štirje valji torej in vseeno sredinska številka 3, se je Münchenčanom zmešalo? BMW je s prenovo serij 3 in 4 upokojil oznako 28i za najzmogljivejšo različico dvolitrskega bencinarja ter namesto nje začel uporabljati 30i. S tem naj bi dali jasno vedeti, da zmorejo danes štirje valji ob podpori dveh turbin isto, kar je zmogla še nedolgo tega le šesterica. Enako so letvico dvignili tudi pri aktualnem vrstnem šestvaljniku, saj namesto oznake 35i že nekaj časa kot zadnjo stopnico pod slovitimi M-i lahko občudujemo kombinacijo 40i. Po drugi strani bo pri dizlih sredinska številka še vedno pomenila šest valjev ...
Zmogljivosti na papirju posodobljenemu motorju v 430i res ne gre očitati, saj zmore kar 50 kW več (68 KM) od stopnico nižje uvrščene različice 20i. Konkreten preskok torej, tudi glede pospeška. 430i gran coupe je namreč pri stotici že po 5,9 sekundah in bi na Autobahnu prenehal vleči šele pri 250 km/h. Prav tako bistveno hitreje od običajnega bencinarja.
Joj, joj, nekaj manjka!
A nekaj pri tem avtu mi je vseeno manjkalo. Nekateri bi rekli, da pogrešajo bolj pristen navor, drugi pa, da ni pravega zvoka. Meni se še najbolj zdi, da avtu manjka več duše, da bi ga na dolgi rok jemal kot nekaj res drugačnega in posebnega. Pritisk na gumb sport me ni potešil, iz zadnjih cevi ni slišati tistega značilnega seksteta, ki te naredi bolj samozavestnega, kot pa če bi imel avto zaradi mene kompletno vgrajen seznam dodatne opreme in še tri turbopuhala povrh.
Na krajši rok sicer tak avto, kot je bil testni, ne bi smel imeti težav z vpadljivostjo. Atraktivno kupejevsko zunanjost petvratne limuzine je dopolnjevala posebna barva in M športni paket podvozja ter volanskega mehanizma, zavoljo katerega se je še raje in odločneje zapodil med ovinke.
430i je športno podkovan, o tem ni nobenega dvoma. Tako na daleč bi ga ob primerni obleki kdo zlahka zamenjal celo za M-a. Tudi njegova uporabnost je nadpovprečna za kupeja. Ima pač dodaten par vrat, pa še dostopen in kar velik prtljažnik. Pa tudi cena je vse prej kot nizka, kot smo pri bavarcih že vajeni.
Pa saj vse to že vemo. Vedeli smo tudi, da bo ekologija enkrat morala udariti. Nisem pa vedel, da bo tako posegla v tradicijo in da me bo osebno tako bolelo.
Podatki o vozilu: BMW 430i gran coupe xDrive steptronic
Motor: 1.998 cm3, štirivaljni, bi-turbo bencinar
Največja moč: 185 kW (252 KM) pri 5.200 vrt/min.
Navor: 350 Nm pri 1.450 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.640 × 1.825 × 1.404, medosna razdalja 2.810.
Prtljažnik (v litrih): 480 (pet sedežev) - 1.300
Poraba na testu: 8,7 litra/100 km (mešani testni cikel), normni izpust 144 g CO2/km.
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: od 52.050 € (osnovni), 76.110 € (testni)
Plusi: videz, moč štirivaljnika, podvozje, krmiljenje, končna kvaliteta.
Minusi: 6-2.
Čefurwagen ali če imaš majhnega, potem voziš to gajbo