Občina Bled je začela graditi nov konzolni pločnik na Mlinem, ki se je v minulih letih nagnil in je bil zato delno zaprt. Med gradnjo, ki se je že začela in bo končana predvidoma do prvomajskih praznikov, bo promet na glavni cesti mimo jezera v tem delu potekal izmenično enosmerno, pločnik pa bo zaprt, zato krožni sprehod okoli jezera ni mogoč.
Kot je pojasnil blejski župan Anton Mežan, prostora za obhod pešcev na območju gradnje ni, saj prostor na eni strani omejuje jezero, na drugi strani pa breg Straže. Gibanje pešcev po območju gradbišča bi bilo zelo nevarno, zato bodo spoštovanje prepovedi prehoda strogo nadzirali. Za sprehajalce bo zaprt del poti med pristaniščem Mlino in Vilo Beli dvor, kar bo onemogočilo krožno pot okoli jezera, čeprav bo preostali del sprehajalne poti ob jezeru normalno prehoden.
Čas zapore odvisen od več dejavnikov
Koliko časa bo trajala zapora, še ni jasno. "Pred nami je namreč še ena neznanka, saj ne vemo točno, kakšne so razmere pod asfaltom," je povedal župan. Pričakuje, da bodo dela končana najpozneje do prvomajskih praznikov, morda pa tudi že prej, saj naj bi gradnja ob določenih dnevih, ko ne bo hrupna, lahko potekala tudi ponoči, ko bo cesta lahko tudi popolnoma zaprta. Takrat bo obvoz prek Rečice skozi Zako s semaforjem na železniški postaji in v kampu.
Na spletni strani Prometno informacijskega centra za državne ceste piše, da so dela načrtovana do 26. aprila in da so od danes naprej načrtovane tudi kratkotrajne, 10-minutne popolne zapore. Popolna zapora z obvozom pa je načrtovana od 22. do 5. ure zjutraj.
Dela, ki jih izvaja Gorenjska gradbena družba, bodo predvidoma stala okoli 700.000 evrov. Čeprav gre za le nekaj deset metrov dolg pločnik, pa ta stoji na konzolah nad jezerom, zato je izvedba zahtevnejša. Upoštevati je treba tudi zahteve Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, ki terja, da je razgled na konzolni pločnik lep tudi s strani jezera.
Kot je povedal župan, so čas izvedbe del skrbno izbrali, da bi bila Bled in Bohinj čim manj prizadeta. Zato ceste niso želeli zapirati v poletni sezoni, prav tako ne v prazničnem decembrskem času. Mežan je prepričan, da večjih zastojev v prometu ne bo, saj so pred nekaj leti na podoben način gradili tudi škarpo pri Vili Viktoriji.
Nazaj v osrednjo Slovenijo prek Gorij?
Spomladi pa se na Bledu obetajo druge, večje prometne težave. Gradnja prve faze blejske južne obvoznice na Betinovem klancu trenutno sicer poteka brez obremenitev za motorni promet, vendar pa bo pred odprtjem novega krožišča po obstoječi cesti treba zgraditi kanalizacijo in jo priključiti na novo črpališče ob krožišču. Takrat bo predvidoma potrebna zapora vsaj enega pasu.
Kot je pojasnil Mežan, glede zapore ceste še ni končnega dogovora. "Kakšen bo takrat prometni režim, se bo doreklo z Direkcijo RS za infrastrukturo in izvajalci," je povedal. Obstaja pa možnost, da bi približno mesec dni na Bled prihajali po običajni poti, z Bleda pa odhajali prek Gorij in Blejske Dobrave, saj bi bili ob izmeničnem enosmernem prometu zastoji predolgi.
Direktor Turizma Bled Blaž Veber verjame, da bodo investitorji in izvajalci našli optimalno rešitev ter bodo termine uskladili tako, da bo morebitna zapora izvedena v času, ko obremenitve ceste niso največje, torej pred koncem aprila. Južna obvoznica bo za Bled izjemnega pomena, ovire v prometu v času gradnje pa je treba vzeti v zakup, se zaveda Veber.
lubi slovenci , ak se vam zaljubi blejske kremne rezine, naj vas pot in lakota ne zanese v tem letu …