V Sloveniji se več kot polovica voženj, krajših od dveh kilometrov, opravi z avtomobilom, kar je velik vir izpustov toplogrednih plinov in škodljivo vpliva na okolje, družbo in gospodarstvo. Rešitve lahko iščemo tudi s hekatoni, ki ponujajo znanje, ideje in inovativne načine reševanja težav.
Naloga mladih udeležencev bo poiskati različne načine, kako spodbuditi ljudi k uporabi javnega prevoza in alternativnih oblik prevoza za opravljanje različnih popoldanskih obveznosti. Kako ponuditi in zagotoviti storitve, ki naredijo uporabo javnih potniških storitev prijaznejšo in dosegljivo? Kako k uporabi javnega prevoza spodbuditi prebivalce z območij v zaledju večjih mest?
Mednarodni hekaton Hack4Climate v Kranju poteka v angleščini, sofinanciran je s sredstvi evropskega programa Life, sklada za podnebne spremembe in partnerjev projekta. Projekt povezuje 15 partnerjev iz javnega, nevladnega in zasebnega sektorja, ki želijo z osveščanjem, izobraževanjem in usposabljanjem ključnih deležnikov spodbuditi izvajanje ukrepov, s katerimi bi Slovenija dosegla cilj zmanjšanja emisij toplogrednih plinov.
Udeleženci se bodo med drugim seznanili s projektom Zeleni pingvin, kombinacijo digitalne tehnologije in igrifikacije, ki pripomore k okoljskemu in digitalnemu ozaveščanju prebivalcev na določenem območju. Med delom bodo mladim na voljo strokovnjaki z različnih področij, in sicer dr. Jernej Tiran, geograf in raziskovalec na Geografskem inštitutu Antona Melika ZRC SAZU, Nela Halilović, vodja projektov v organizaciji IPoP, ki se ukvarja s trajnostnim prostorskim razvojem, Miha Juvan, vodja Centra trajnostne mobilnosti v Kranju in Postojni, in Eva Tisaj Žnidaršič, specialistka za hekatone. Prek videoklica se bo udeležencem pridružil še Karl-Heinz Posch s Tehniške univerze v Gradcu.
Prihodnost pripada mladim
Iz Mestne občine Kranj so sporočili, da so kot zelena in okoljsko usmerjena občina z veseljem podprli gostovanje mednarodnega hekatona. Z različnimi ukrepi širšo javnost, kot so navedli, "že več let spodbujamo k spremembi potovalnih navad, a se kljub temu število avtomobilov na cesti prepočasi zmanjšuje".
Župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec je navdušen, da Kranj gosti mlade, ki s svojimi idejami lahko pripomorejo k spremembam: "Med cilji, ki jih skušamo doseči že drugi mandat, je delovati trajnostno v vseh pogledih, kar vključuje tudi izvajanje ukrepov in investicij za zmanjšanje obremenitev okolja zaradi prometa. Prihodnost pripada mladim in prepričan sem, da imajo še veliko idej za zeleno mobilno prihodnost. Kranj uveljavlja dobre prakse, izbran je bil na razpisu Evropske komisije za sto podnebno nevtralnih in pametnih mest ter je zagotovo pravi kraj za napovedani hekaton."
brez avta ne mores vec ker to ni luksus ampak potreba ker avtobusi in vlaki tam ni povezav do sluzb …