Organizatorji avtosalona v Ženevi so ob 11.30 sporočili novico, ki je bila praktično neizbežna - zaradi koronavirusa so odpovedali enega najpomembnejših avtosalonov na svetu.
Organizatorji niso imeli druge možnosti, saj je švicarska zvezna vlada pred tem od 10. ure dalje s takojšnjo veljavo prepovedala vse prireditve po državi, na katerih bi bilo prisotnih več kot tisoč ljudi. V državi so namreč zabeležili več pozitivnih primerov koronavirusa, zato se je povišala možnost izbruha epidemije.
Razstavljanje, še preden so sestavili
Na tiskovni konferenci, na kateri so bili prisotni tudi predstavniki razstavljalcev, so organizatorji pojasnili, da je jubilejni 90. avtosalon odpovedan in da naj takoj začnejo večdnevni proces razstavljanja že praktično dokončanih razstavnih prostorov.
Avtosalona ni bilo mogoče zgolj preložiti, saj gre za ogromen organizacijski prenos, ki terja tudi številna nova dovoljenja, so pojasnili. Najbolj hitro bi bilo mogoče salon na istem prizorišču organizirati jeseni, je povedal predstavnik razstavišča Palexpo, kar pa seveda avtomobilskim znamkam ne more biti po godu.
Razočarani predstavniki razstavljalcev so na tiskovni konferenci postavili več vprašanj, iz katerih je bilo razvidno, da pri nekaterih v prihodnjih dneh šele pričakujejo tovornjake z določeno opremo. Nekateri so upali, da bodo organizatorji dovolili vsaj prenos tiskovnih konferenc premier v živo po spletu, a organizator niti za kaj takšnega ni imel posluha. "Imamo zvezane roke."
Seveda se je pojavilo vprašanje, ali lahko avtomobilske znamke, ki morajo v zakup in pripravo razstavnega prostora vložiti več milijonov evrov, dobile vsaj del zneska kompenziranega. A na Palaexpu so se postavili na stališče, da na odpoved niso imeli nobenega vpliva in da so pač dolžni spoštovati odločitev zvezne vlade v Bernu. "Poskušajte jih tožiti, vso srečo. Mi pa se ne moremo igrati z življenjem ljudi," je odgovoril Olivier Rihs, direktor avtosalona.
Tako bodo znamke zelo verjetno ostale povsem praznih rok in tako kot organizator z velikansko gmotno škodo.
Avtosalon v Ženevi velja za enega od dveh najpomembnejših avtosalonov v Evropi in je eden najbolj vplivnih na svetu, saj predvsem evropske znamke na začetku pomladi na nevtralnem švicarskem terenu pokažejo številne svoje novosti. Predvsem to razmeroma majhno prizorišče vsako leto za svoje novosti izkoristijo butični proizvajalci ultrahitrih avtomobilov.
Med letošnjimi zvezdami avtosalona bi bili tako avtomobili, kot so novi audi A3, BMW serije 4, cupra fermator, DS9, ferrari roma, honda jazz, hyundai i20, kia sorento, mercedes GLA, porsche 911 turbo, renault twingo Z.E., seat leon, škoda octavia RS, toyota yaris, volkswagen caddy, volkswagen GTI, GTD in GTE ...
Za letošnji avtosalon je sicer že vnaprej odpovedalo udeležbo več znamk, recimo Ford, Peugeot in Citroën, ... Njim se verjetno v tem trenutku še najbolj smeji.
V zadnjih dneh že velik nemir v zraku
V zadnjih dneh po izbruhu koronavirusa v Evropi pa so številne znamke napovedale, da bodo v Ženevo poslale le najnujnejše osebje brez visokega menedžmenta. Tudi število obiskovalcev dvanajstdnevnega avtosalona bi bilo verjetno zelo nizko.
Organizatorji so že v začetku tedna pozvali razstavljavce, da pravočasno testirajo zdravstveno stanje svojega osebja, predvsem tiste, ki prihajajo iz Kitajske, Južne Koreje, Japonske in Italije. Hkrati so zagotovili stalno dezinfekcijo razstavnih prostorov. Ob hitrem širjenju virusa po Evropi so nekateri razstavljavci sprejeli še svoje ukrepe.
Iz Toyote so v četrtek sporočili, da bi bilo na avtomobilskem salonu prisotno le "poslovno kritično osebje".
Tudi iz Volkswagna so napovedovali okrnjeno prisotnost na salonu.
Kitajski proizvajalec avtomobilov Aiways je sporočil, da na načrtovani torkovi tiskovni konferenci ne bi bilo njihove zvezde, konceptnega električnega križanca U6ion, saj ga iz Kitajske, kjer je bilo žarišče koronavirusa, niso mogli pravočasno prepeljati v Evropo.
Namesto koncepta so nameravali na razstavni prostor postaviti evropsko različico električnega križanca U5. Evropska dobava U5 naj bi se začela avgusta letos.
Generalna direktorja Ferrarija in izdelovalca zavor Brembo sta odpovedala udeležbo vseh novinarskih dogodkov. Še pred odpovedjo avtosalona pa so iz specialista za zabavno-informacijske sisteme in ozvočenje, podjetja Harman, ki je v lasti korejskega Samsunga, sporočili, da se umikajo z razstave. Harman v Ženevi navadno deli razstavni prostor s podjetjem Rinspeed.