Nemška multinacionalka Volkswagen (VW) je zaradi spora z dobaviteljema Car Trim in ES Automobilguss, ki spadata pod nemško izpostavo skupine Prevent DEV, skrajšala delovni čas 20 tisoč zaposlenim v tovarni v Wolfsburgu, kjer izdelajo 17 tisoč vozil. Popolna ustavitev proizvodnja zaradi pomanjkanje prevlek in delov na menjalnike, ki jih dobavljata podjetji, pa bi po izračunih analitikov švicarskega finančnega podjetja UBS, ki jih navaja Die Welt, pomenila bruto izgubo 100 milijonov tedensko.
Ob tem analitiki UBS sicer izpostavljajo, da proizvodnje doslej najverjetneje še niso v celotni prekinili, prav tako bi del stroškov zaradi prerazporeditve zaposlenih prevzel tudi zavod za zaposlovanje. Avtomobilski gigant pa bi se lahko odločil tudi za odškodninsko tožbo. "Težko oceniti dejanski učinek, saj bi v primeru zaustavitve proizvodnje za daljši čas Volkswagen lahko zahteval odškodnino od dobaviteljev, če so ti delovali nezakonito," še navajajo švicarski analitiki v svoji študiji.
V VW o stroških zaradi manjka delov, ki so vgrajeni v avtomobile passat in golf, ta čas še molčijo.
Prevent je ime, na katerega Slovenija ne more biti (več) ponosna
Spor med VW in Preventom naj bi izbruhnil, po tem ko je VW odpovedal pogodbo za nadaljne projekte. Odpoved pa so v podjetju Nijaza Hastorja vzeli dobeseno in takoj prenehali z dobavljanjem prevlek in delov.
Prevent Group je skupina, ki je dobro znana Slovencem. Danes je od nekdanjega uspešnega podjetja Prevent Global iz Slovenj Gradca v glavnem ostalo le ime, potem ko je nadzor nad pogoriščem avtomobilske veje, ki je ostala za vodenjem Janka Zakeršnika in njegovih sodelavcev, prevzel Nijaz Hastor.
Poslovnež s koreninami iz Bosne in Hercegovine je ustanovil krovno družbo Prevent Group in jo obvladuje prek svojih sorodnikov in povezanih oseb. Glede na uradne podatke je sedež skupine danes v Bosni in Hercegovini, pa čeprav uradna spletna stran nosi končnico .si. Pod Prevent Group spadajo številna podjetja iz Slovenije in Evrope, ki dobavljajo sestavne dele za avtomobilsko industrijo.
Eno zadnjih večjih slovenskih podjetij je bilo Prevent Halog iz Lenarta, ki pa je nato leta 2014 izgubilo posle z Daimlerjem in šlo v likvidacijo.
dezurni@zurnal24.si