Največje pariško taksi podjetje G7 je prekinilo uporabo avtomobilov tesla model 3 v svojem voznem parku, potem, ko je bil en konec preteklega tedna udeležen v nesreči s smrtnim izidom. Ena oseba je umrla, 20 pa je bilo ranjenih, potem ko je voznik izgubil nadzor nad vozilom. Voznik naj bi po nekaterih informacijah skušal zavirati, avtomobil pa naj bi še naprej pospeševal. Voznik sicer ni bil v službi, saj je izven delovnega časa svojo družino odpeljal v restavracijo, poročajo francoski mediji.
Iz Tesle, kjer razvijajo sistem "samodejne vožnje" in ga vgrajujejo v svoja vozila, so se že odzvali in francoski vladi zatrdili, da vozilo ni imelo tehničnih težav. Vozilo je zadelo v kovinske stebre, kolesa, koš in kombi, pričajo očividci.
Tudi spali za volanom
Teslina podporna tehnologija sicer svojim vozilom omogoča samodejno krmiljenje, pospeševanje in zaviranje. Toda ameriško podjetje že dalj časa obtožujejo, da zavaja uporabnike, predvsem s tem, da tehnologija ne poganja avtomobila samodejno, vozniki pa morajo ves čas ohranjati nadzor nad vozilom in tudi pozornost na promet v okolici.
Tesla je to funkcijo tržila pod imenom "avtopilot" in obljubila "popolno samostojno vožnjo", ki je zdaj nekaterim uporabnikom na voljo v različici beta.
Uporabniki so v preteklosti pogosto zlorabljali sistem, primeri pa segajo od uporabe telefonov, medtem, ko se avto vozi brez nadzora, do presedanja v avtomobilih in celo spanja za volanom. V začetku leta so ameriške oblasti začele uradno preiskavo sistema avtopilota po 11 nesrečah Tesle od leta 2018.
Pariško tožilstvo je zaradi obtožb o uboju iz nenamerni telesni poškodbi v primeri nesreče taksista sprožilo preiskavo.
Mercedes prehitel Teslo
Mercedes-Benz je prehitel Teslo in postal prvi proizvajalec, ki je dobil odobritev za uporabo avtonomne vožnje stopnje 3. Nemški urad za transport (KBA) je na podlagi vloge preveril Mercedesovo tehnologijo avtonomne vožnje DRIVE PILOT v skladu s sprejetimi pravnimi normami UN-R157. Te so bile na mednarodnem nivoju sprejete na začetku letošnjega leta in pomenijo prvo pravno uokvirjanje avtonomne vožnje s pogoji, kdaj in kako je mogoče uporabljati tehnologijo ter kdo je odgovoren, če bi šlo kaj narobe.
Nemčija je sicer prvo pravno podlago za samodejno vožnjo na svojih cestah začela pripravljati že leta 2017. Mercedes je postal prva znamka avtomobilov na svetu, ki ima dovoljenje, da lahko voznikom omogoča uporabo avtonomne vožnje stopnje 3. Gre za vožnjo v razmerah, ko vozniku ni treba držati rok na volanu in spremljati prometa, ter lahko v tem času počne kaj drugega, na primer gleda film na zaslonu. Mora pa biti po opozorilu sistema voznik pripravljen spet prevzeti poln nadzor nad vozilom. Avtomobil v tem času samodejno vodi avto po cesti in spremlja promet, oznake in morebitne nenavadne situacije. Sposoben je tudi reagirati in neodvisno obvoziti oviro ali z zaviranjem preprečiti trk, so dokazali testi.
Ko je avtonomni režim aktiviran, bo za krivdo v primeru morebitnega povzročenega trka odgovoren proizvajalec, torej Mercedes.
Deloval pa bo le v določenih okoliščinah. Tako bo omogočen samo na odsekih avtocest, ki so za to primerni. Takšnih naj bi bilo v tem hipu v Nemčiji za dobrih 13 tisoč kilometrov. Drugi pogoj je, da se avtonomni režim lahko vključi le v razmerah gostega prometa pri hitrostih, ki ne presegajo 60 km/h. In tretji pogoj, DRIVE PILOT bo za zdaj lahko deloval le v Nemčiji.
Da imajo tudi njihovi avti možnost avtonomne vožnje nivoja 3, so že pred časom trdili tudi pri Audiju, podobno so o zmogljivosti lastnih sistemov samozavestni pri Tesli. Zdaj lahko oboji to neodvisno dokažejo in sledijo Mercedesu. Številni današnji avtomobili že omogočajo polsamodejno vožnjo druge stopnje, ko lahko držijo smer in razdaljo, a morajo vozniki obvezno držati roke na volanu. Naslednja velika prelomnica bo dosežena stopnja 4, ko bo lahko avto sam vozil v večini situacij, volan bo verjetno takrat pospravljen v armaturni plošči. Pri stopnji 5 bodo vozila izgubila volane.
fatje, kar nabavte tel samovozeče traparije... vam jest povem kaj bo...no se boste peljali pa vam bo zazvonu mobitel, ne …
Najbolj žalostno je,da vse smrti,ki jih ni tako malo s temi super pametnimi in avtonomnimi avtomobili za tesla,nihče ne odgovarja …