Akio Toyoda velja za priljubljenega in cenjenega šefa, ki vodi največjega proizvajalca vozil na svetu, japonsko Toyoto. Toyoto je v času pandemije vodil uspešno in ohranil delovna mesta. Vendar pa njegovi pragmatični pogledi na elektromobilnost, ki jih ne skriva, nekaterim vlagateljem ne dišijo.
Akia Toyoda je pred kratkim prejel tudi naziv "Osebnost avtomobilske industrije 2021". Predvsem za človeški pristop do zaposlenih v času pandemije in tudi za to, ker je Toyota v zahtevnih časih poslovala dobro, brez zmanjšanja števila delovnih mest. Številne je osvojil kot strasten dirkač in tudi s svojim pragmatičnim pristopom k elektrifikaciji. Ne tako dolgo nazaj je dejal, da je okoli električnih avtomobilov prišlo do nepotrebnega nemira in da jih politiki sploh ne razumejo.
Od vodje podjetja, ki že več kot dve desetletji razvija hibride, proizvaja vozilo na vodik mirai in pripravlja celotno linijo električnih avtomobilov bZ, je treba takšne besede jemati resno. Toda njegovi pogledi na elektrifikacijo so v zadnjem času povzročili pravo nevihto. Kot vodja japonskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (JAMA) si je dovolil, da japonsko vlado pozove k razmisleku o svoji odločitvi o prepovedi prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, ki naj bi v veljavo stopila leta 2035.
"Japonska bi morala razširiti svoje tehnološke zmogljivosti. Šele potem bi morali slediti predpisi in zakonodaja. Politika, ki že od samega začetka nasprotuje bencinskim in dizelskim avtomobilom, bi lahko privedla do izgube močnega položaja Japonske v avtomobilski industriji," je dejal Toyoda. Kritike so sledile že kmalu. Ne od japonske vlade, temveč iz svojih vrst, ampak s strani skupine vlagateljev.
"Resnično nas skrbi, da se gospod Toyoda ne zaveda, za kaj gre," je za Reuters povedal Jens Munch Holst iz Akademiker Pension. Kritikam so se pridružili tudi vlagatelji iz Storebrand Asset Management, Nordea Asset Management, KLP in pokojninskega sklada Church of England Pokojninskega.
"Elektrifikacija prometa je bistvenega pomena, če želimo doseči podnebne cilje in Toyota, namesto da bi podaljšala proizvodnjo motorjev z notranjim zgorevanjem, bi morala biti vodilna pri tej spremembi," je dejal Jan Erik Saugest iz Storebrand Asset Management.
Morda ni presenetljivo, da štirje od petih imenovanih vlagateljev prihajajo iz Danske in Norveške, držav, ki subvencionirajo elektromobilnost in kjer je lani prodaja teh avtomobilov presegla registracijo novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem. Hkrati se je Toyoda zavzel le za večjo raznolikost tehnologij, ki lahko vodijo k zmanjšanju emisij CO2 iz prometa.
G. Akita je zelo moder človek. Promet predstavlja 20% svetovnih emisij. Slon v sobi je porizvodnja palminega olja in živinoreja. …
čudno je da ravno ti delničarji imajo delnice v Toyoti in ne v Tesli ali pa VW !!. res me …