Inštruktor za mehaniko v Renaultovem tehničnem centru v Mirni peči Aleš Jarkovič nam je pojasnil nekaj dejstev o polnjenju priključno hibridnih avtomobilov, ki so ena novejših pridobitev v Renaultovi ponudbi.
Jarkovič najprej pove, da Renault na priključno hibridnih modelih ne uporablja hitrega polnjenja baterije, saj so te razmeroma majhnih kapacitet, avtomobil pa tudi ni odvisen od polne baterije. Če nimamo časa, avtomobil pač vžgemo in se odpeljemo ne glede na pogon, ki ga avtomobil uporabi. Baterije lahko napolnimo tudi pozneje ali pa na cilju poti.
V bateriji vedno nekaj elektrike
Ker gre za razmeroma počasno polnjenje, so za polno baterijo potrebne približno tri ure. To se nam sicer zdi precej dolgo, vendar je treba dodati, da gre za podatek, ki bi veljal v primeru, da povsem prazno baterijo polnimo do vrha. V realnosti baterija v avtomobilu namreč ni nikoli povsem prazna, saj sistem sam med vožnjo poskrbi, da v njej vedno ostane nekaj elektrike in avta nikoli ne parkirate s prazno baterijo.
Kaj bi se zgodilo, če bi avtomobil zapustili s prazno baterijo? Ko bi se vrnili v avto in hoteli speljati, bi kmalu ugotovili, da to ne bo šlo. Sistem namreč preveri komponente in takoj ugotovi, da je baterija prazna in da v njej ni električnega toka, ki bi zadostoval za napajanje pogonskega elektromotorja. Avto namreč vedno spelje na elektriko.
Ob tem bi lahko rekli: »Bom pa zagnal termični motor in bo generator napolnil baterijo.« To ni možno. Pomožni elektromotor, ki zažene termični motor, se namreč tudi napaja iz glavne baterije. In če v njej ne bo toka, tudi termičnega motorja ne bo mogel zagnati. Zato je Renaultov priključno hibridni sistem zasnovan tako, da poskrbi, da je po ustavitvi avta v bateriji ostane vsaj 20 do 30 odstotkov elektrike.
Doma je najbolje
Priključno hibridne avtomobile je sicer najbolj ugodno polniti na domačem priključku, ki pa je lahko precej omejen. Pri nas namreč v gospodinjske vtičnice najbolj pogosto priteka 10- ali 16-amperski električni tok. Da ne bi prišlo do zmote, zaradi katere bi pregorela vsaj glavna varovalka, si je poleg avtomobila najbolje kupiti priključni kabel, ki je s tako imenovanim »flexi chargerjem« samodejno prilagojen toku, ki je na voljo.
Če kupimo kabel, ki je prilagojen 10-amperskemu toku, bo to pomenilo, da bo skozenj vedno tekel 10-amperski tok. Vsaka vtičnica v Sloveniji gotovo zdrži tok 10 amperov. A takšno polnjenje je tudi najpočasnejše. Če bi denimo na ta način polnili povsem prazno baterijo priključno hibridnega renaulta capturja, bi bila ob toku z močjo 2,3 kilovata polna v dobrih štirih urah. A kot rečeno, baterija v priključno hibridnem renaultu ne bo nikoli povsem prazna.
Če hočemo povečati polnilni električni tok z 10 na denimo 16 amperov, mora mojster najprej pregledati električno napeljavo v hiši in ugotoviti, če ta sploh omogoča pretok 16-amperskega toka. Če ne, bo »flexi« kabel vedno prevajal le 10-amperski tok.
Upočasnjene hitre polnilnice
To je pomembno zaradi varnosti, saj lahko polnilnik iz omrežja jemlje le tok ustrezne amperaže. Da ne bi prišlo do neljubih pomot in pa tudi, da ne bi avtomobila polnili z 10-amperskim tokom, če je na voljo 16-amperski, Renault lastnikom priključnih hibridov in električnih avtomobilov ponuja tudi tako imenovano »grip up nadvtičnico«. Ko kabel priključimo nanjo, ta zazna, da lahko iz omrežja potegne 16-amperski tok. Če kabel na vtičnici ne zazna ustreznega signala, bo baterijo pač polnil z 10-amperskim tokom.
Kako pa lahko lastnik priključnega hibrida izkoristi hitre polnilnice, ki so na voljo na javnih polnilnih mestih? Za priključek nanje lahko kupi dodaten kabel s priključkom tipa 2, s katerim pa bo v vsakem primeru izkoristil le del nazivne moči polnilnice.
Polnilnik na avtomobilu je namreč opremljen omejevalnik polnjenja, ki sprejema največ 16-amperski tok z močjo največ 3.6 kilovata. Avtomobil torej lahko priključite tudi na polnilnico z močjo 11 kilovatov ali več, vendar pa bo polnilnik baterijo vedno polnil s takšnim tokom.
miha s kolom u riti, kdaj boš nehal krast pametne Slovence, ki si trdim delom služijo kruh !
V zadnjih 4 tednih sem prejel 27346 EUR od dela s krajšim delovnim časom od doma. To službo sem dobil …