Po slovenskem avtocestnem križu je v zadnjih nekaj mesecih zraslo kar 126 kovinskih konstrukcij, tako imenovanih cestninskih portalov, ki so namenjeni uporabi za elektronsko cestninejnje v prostem prometnem toku za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3.500 kilogramov.
Najdemo jih predvsem v bližini izvozov in uvozov na avtocesto oziroma hitro cesto, zaradi množičnosti in bolj rizičnih lokacij pa se zdijo portali zelo primerni za montažo škatel za mobilne radarje.
Pa te možnosti Dars oziroma policija ne moreta izkoristiti. Zakaj?
"Portali, na katerih je nameščena oprema za elektronsko cestninjenje, so sestavni del novega elektronskega cestninskega sistema ..., ki je samostojen sistem. Poleg tega pa ima Dars z izvajalcem sklenjeno pogodbo za 10-letno delovanje (vključno z vzdrževanjem) tega sistema, zato nanje ni možno nameščati opreme drugih sistemov."
Po domače povedano, portali naslednjih 10 let še ne bodo Darsova last, čeprav stojijo na območju avtoceste.
"Bodo pa za namestitev opreme uporabljeni obstoječi portali, na katerih je nameščena spremenljiva prometna signalizacija, in nadvozi, na katere se bo pritrdila nosilna konstrukcija za opremo namenjeno sekcijskemu merjenju hitrosti", pravijo pri Darsu. Samostojne nosilne konstrukcije pa bodo postavili le izjemoma na odsekih, kjer ni portalov in nadvozov.
Konzorcij podjetij Telekom Sloveija in Q-Free bo za Dars postavil in vzdrževal sistem cestninjenja tovornjakov brez ustavljanja za 110 milijonov evrov, po preteklih 10 letih pa ima še možnost triletnega podaljšanja pogodbe.
dezurni@zurnal24.si
Kojak - pa tak aneks ali dva ali tri napisat, da bodo komunisti po tradiciji dobili še kaj za zraven, …
Seveda se da na te protale namestiti tudi radarje. Le aneks k pogodbi je treba podpisat in plačevat najemnino.
Je pač bila pogodba tako sestavljena, da na portaleni možno namestiti radarjev. Vse je odvisno od pogodbe.