Za volanom stroja s 640 konjskimi močmi

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil
So avtomobili, ki jih lahko gledaš samo na plakatih. Na cesti jih vidiš le redko, sploh v Sloveniji. Kaj šele, da sedeš za volan! Na AMZS Centru varne vožnje na Vranskem bo ta konec tedna kar nekaj takih vozil. Mi smo že v petek preizkusili za mnoge sanjski avto.
Oglej si celoten članek

Znamka Mercedes-Benz zdaj že tradicionalno pri nas gosti Mercedes-Benz Star Experience Road Show. Gre za potujoči vozni park, ki se bo letos ustavil v devetih državah oziroma 14 mestih po Evropi, začenši na severu v Estoniji, zgodba pa se bo končala v Bolgariji. Ena od vmesnih postaj je tudi Slovenija oziroma Vransko, kjer so pri Mercedesu s pomočjo uvoznika, podjetja Autocommerce, pripeljali več kot 100 Mercedesovih vozil, s poudarkom na vozilih, ki so najbolj športna in nosijo oznako AMG.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show

Slednje smo preizkušali na asfaltnem poligonu, na terenskem poligonu smo sedli za volan štirikolesno gnanega razred G, poltovornjaka razred X in dveh športnih terencev, GLC in GLE, paleto znamke Mercedes-Benz, vključno z modelom Mercedes-GT pa smo vozili tudi po okoliških cestah.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show

GLE coupe Mercedes GLE kupe bi jo znova podkuril X6

Vrhunec je bil preizkus AMG palete na poligonu varne vožnje, kjer smo enega za drugim preizkusili dva mercedesa A 35 AMG, CLS 53 AMG, E 53 AMG in kot vrhunec Mercedes-AMG 63 S 4Matic+. Čeprav asfalt poligona na Vranskem v prvi vrsti ni namenjen dirkaškim užitkom, pa je ob upoštevanju varnostnih navodil in postavljenim šikanam dovolj, da voznik občuti brutalne pospeške, pojemke, celo lovljenje zadka, da voznik občuti prepad med klasičnimi modeli in znamko AMG. To je možno sklepati že po zvočni kulisi, ki prihaja iz motorja ali izpušnih sistemov zmogljivih vozil.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show

Pet avtomobilov, pet voznikov in spremljevalni avto spredaj z inštruktorjem. Z vsakim avtomobilom smo naredili po dva hitra kroga. Najprej v E 53 AMG. Mercedes je novo ponudbo AMG z oznako 53 predstavil lani, ko so to oznako dobili razred E kupe in kabriolet in tudi CLS. Vse tri modele, tudi kupejevskega E 53, ki nas je v snežno beli barvi pričkala na poligonu na Vranskem, poganja trilitrski šestvaljni turbo motor, ki razvije 320 kilovatov moči (435 KM), električni generator pa za kratek čas doda še 16 kilovatov moči. Veliko, preveč za kratke ravnine poligona, sem si mislil, pri čemer je bil pred mano parkiran še štirivratni kupe mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+, ki predstavlja še veliko stopnico navzgor v ponudbi AMG.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show

Uh! Mercedes po 140 letih prelomil s tradicijo

Najprej ogrevalni krog, v katerem smo spoznali traso, ovinke, šikane. Inštruktor je po »voki-tokiju« pojasnil, kdaj moramo pohoditi stopalko za plin in kje moramo zavirati. ESP je moral biti ves čas vklopljen, smo pa lahko pri vsakem avtomobilu preizkušali nastavitve, Eco (to smo tako kot comfort pustili pri vseh avtomobilih pri miru) in se v glavnem posluževali programa sport in sport+, kjer lahko najbolj občutiš surovo moč avtomobila. Čeprav je E 53 AMG lahko v resnici zelo udoben avto, kar smo na hitro spoznali v ogrevalnem krogu, pa smo kaj hitro po prehodu ciljne ravnine občutili vso konjenico in tudi 520 Nm navora, ki ga zmore motor v športnem kupeju. Po dobrih štirih sekundah se je ob ročnem pretikanju obvolanskih ušesk na digitalnih merilnikih zasvetila stotica, malo kasneje 130 km/h, potem pa je bilo treba zavirati. Številka je na 30 km/h padla v trenutku. Če smo se približali vozilu spredaj, je v vožnjo hitro posegla elektronika, varnostni pas nas je še dodatno "zategnil". Strahospoštovanja ni bilo, smo že večkrat vozili podobno zmogljive stroje, je pa zanimivo, kako udobni so postali danes tudi najbolj športni stroji z oznako AMG. Sledil je prehod v CLS 53 z enakim motorjem, ki je z zunanjim videzom "morskega psa" dajal vedeti, da bo šlo še za odtenek športnejši avto, a je v resnici občutek zelo podoben kot v E-ju.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show

EQS Mercedes nam je pokazal, kako bo jutri izgledal luksuz

Moram priznati, da me je najbolj od vseh navdušil naslednji najmanjši in najcenejši avto - A 35 AMG. Prvič sem ga vozil na premieri lani na španski Majorki. Sopotnikom je bilo na zavitih cestah pošteno slabo. Čeprav je to vstopnica v svet AMG, avto premore 306 konjskih moči, pa vozniku na tako zavitem poligonu ponuja več veselja kot otroku najbolj adrenalinske atrakcije v luna parku. Baby AMG je otroški samo po velikosti. Navduši z lego in ob majhni masi z močjo, pa čeprav ima pod motornim pokrovom 2,0-litrski motor, ki so ga vzeli v roke mojstri iz AMG in toliko časa brkljali po njem, da zmore spraviti na štiri kolesa kar 225 kW (306 KM). A35 ima tudi predrugačeno in bolj togo podvozje, za doplačilo so blažilniki elektronsko nadzorovani. Avto ima seveda tudi bolj napadalen videz, glasen izpuh in sedemstopenjski športni menjalnik z dvojno sklopko in serijskimi obvolanskimi ročicami. Štirikolesni pogon je povzet iz prejšnje generacije A45 in je posebej prilagojen za športno vožnjo. Do 100 km/h A35 4Matic pospeši v 4,7 sekunde!

A35 zveni torej odlična uvertura na tisto, kar bomo še malo počakali, saj je znano, da ima Mercedes v svoji paleti tudi A45 AMG, oziroma A45 S, ki je novi najmočnejši serijski štirivaljni avto na svetu! Povsem na novo zasnovan dvolitrski štirivaljni turbo bencinski motor v močnejši različici avta zmore kar 310 kilovatov (421 KM!) moči, kar je bistveni poskok naprej od prejšnje generacije z 280 kilovati (381 KM). S tem je A45 postal prvi štirivaljnik, ki je prebil magično mejo "400". Obenem pa ima kar 500 Nm navora. A nanj bomo morali počakati na naslednji Star Experience.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show

Osem let Baterija mercedesa-benza EQV bi morala zdržati vsaj osem let

Za konec me je čakal še posladek – štirivratni kupe Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+. 4,0-litrski V8 biturbo motor, ki razvije moč 470 kW (639 KM). Pospešek od 0 do 100 km/h je 3,2 sekunde, največja hitrost je krepko nad 300 km/h! Avto smo spoznali lani v Ženevi, ko ga je podjetje iz Stuttgarta postavilo ob bok dvovratni izvedenki. Prostora na zadnjih sedežih ni veliko, prav tako ne v prtljažniku, a to ni bistvo tega avtomobila, pa čeprav zdaj lahko zadaj peljemo še dve osebi, kar je vsekakor pozitivno. Avto hkrati izžareva prestiž in športnost. Na žalost lahko na tako zaviti stezi pokaže le delčke svojega potenciala, a sta že pospešek in zvok osemvaljnika dovolj, da se naježi koža. Gre za pravi dirkalnik, še posebej v načinu sport +, ko elektronsko uravnavan zaporni diferencial na zadnji premi AMG poskrbi za hipni pospešek, ko zaključujemo vožnjo v ovinku. Avto ponuja še dodatni vozni program race s funkcijo "drift mode". Ko bi le enkrat v Sloveniji dobili dirkališče ...

Foto: Gregor Prebil Foto: Saša Despot Mercedes-Benz Star Experience Road Show Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 13:50 28. September 2019.

    To je najboljše delo, ki ga Google zdaj plačuje. Prvi mesec sem 3 ure na dan prejel 29.736 dolarjev za …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.