Primerjali smo 13 malih avtomobilov B avtomobilskega razreda: Citroën C3, dacia sandero, ford fiesta, hyundai i20, mazda2, opel corsa, peugeot 208, renault clio, seat ibiza, suzuki swift, škoda fabia, toyota yaris in volkswagen polo.
To je bil največji primerjalni test pri nas do zdaj, in dobili velikega zmagovalca - to je postal VW polo, ki se je izkazal za najbolj vsestranski avto, to pomeni, da je v seštevku vseh kategorij prejel največje število točk.
V tokratnem članku se posvečamo ceni, stroškom lastništva, tudi servisov, ki so še kako pomembni pri izbiri novega avtomobila. Predvsem pa se je pokazalo, da starejši avtomobili novejšim, sodobnejšim, konkurirajo tudi na račun cene in predvsem popustov, zaradi katerih so lahko krepko ugodnejši od najnovejših predstavnikov v razredu mestnih kombilimuzin.
V okviru primerjalnega testa smo najprej zbrali vse cenike in pripravili okvirno primerjavo glede na dano ponudbo. V drugi fazi smo se odpravili v salone avtomobilov, kjer smo se prodajnim svetovalcem predstavili kdo smo in zakaj potrebujemo njihovo ponudbo. Prosili smo jih, da nam dajo ceno, kot bi jo dali stranki, ki je prišla k njim v salon in kupuje nov avtomobil brez financiranja.
V končni primerjavi je velik del osnovnih paketov opreme ostal nespremenjen in vsaj v osnovi sledi paketom opreme, ki so nam jih namenili zastopniki v testnih vozilih. Zaradi cenovne primerjave v opremljenosti je bilo treba opremo čim bolj izenačiti in dobiti skupni imenovalec pri vseh vozilih.
Težava je bila, da so primerjani avtomobili v različnem delu produktnega cikla. Na eni strani so bili polo, ibiza, fiesta, swift, ki so povsem novi in prihajajo s sodobnejšimi paketi opreme, ko na primer govorimo o varnosti in povezljivosti, vmes modeli na sredini cikla (pred ali po prenovi), na drugi strani pa starejši modeli, ki so tik pred generacijskim preskokom. Za zadnje je značilno, da imajo širok nabor dodatkov, ki so pretežno povezani z videzom in udobjem uporabe.
Drugi izziv primerjave so modeli japonskih in korejskih proizvajalcev, ki so praviloma oblikovani v smislu zaključenih paketov različnih rangov vrednosti, z bistveno manj možnostmi, ko govorimo o individualnih prilagoditvah. Glede na to, da velja trenutno npr. akcijska ponudba dobro založene Mazde2 Takumi, je tudi to dvignilo nabor dodatkov, ko govorimo o cenovno primerljivih paketih. Če že govorim o akcijskih paketih, ne morem mimo clia z deželno opremo I Feel Slovenia, za katero bi morda na prvo žogo rekli, da je prebogata za avtomobil tega segmenta, a določene kupce prepriča tudi zato, ker gre za model, ki ga sestavljajo v Revozu.
V primerjavi smo imeli še en poseben primer, dacio sandero stepway, ki smo jo v "terenski" različici prevzeli zato, ker pri običajni verziji modela dacia nudi motor 0.9 TCe samo s predelavo LPG. Akcijski model Black&White kot vrh ponudbe bencinskega sandera stane manj kot 11 tisoč evrov, v njem je skoraj vse, kar znamka nudi, ampak je v primerjavi z ostalimi novejšimi konkurenti na nek način pravzaprav neprimerljiv. V splošnem imajo praktično vse ostale znamke na cenikih vstopne modele, ki stanejo nekje od 10 do 11 tisoč evrov, po naših ocenah in pogovorih v salonih pa se dejanske nakupne cene gibljejo bolj okrog 12 do 13 evrskih tisočakov, z izjemo najbolje opremljenih modelov, ki stanejo okrog 15 evrskih tisočakov.
Kar zadeva popuste so ugotovitve, da boste pri znamkah Dacia, Toyota in Suzuki lahko veseli, če boste iztržili končni popust 200 do 300 evrov (načeloma sploh ne dajejo popusta). Kljub pričakovanjem, da bodo pod črto najbolj radodarne francoske znamke z nekoliko starejšimi modeli, se je na koncu izkazalo, da bodo "kupci popustov" trenutno najbolj zadovoljni, če se bodo odpravili po corso. "Izborili" smo si 3.160 evrov popusta, kar predstavlja petino nakupne cene.
Pri seštevku točk, ki smo jih dodelili za nakupno ceno, stroške rednega vzdrževanja do 75 tioč prevoženih kilometrov in stroške zavarovanja, smo najboljšo oceno prav na račun velikega popusta prisodili corsi, med zelo ugodne nakupe sodita še citroën C3 (1.570 evrov popusta) in dacia sandero, kjer popusta ni bilo, na dnu je pristala fiesta, predvsem na račun nabavne cene in tudi zavarovanja, nad njo pa sta bila yaris (najdražji servis na 10 tisoč prevoženih kilometrov) in ibiza. Daleč najbolj ugoden strošek servisiranja je pri cliu, zavarovanje pa je najugodnejše za dacio sandero.
Cena velja za voznika z 20 letnimi vozniškimi izkušnjami, letnik rojstva 1977, brez škodnih primerov. Zavarovanje AO, AO+ in polni kasko z 1 % odbitno franšizo. Gre za petletno obdobje za vsa zavarovanja, številka v tabeli pomeni letno premijo. Do razlik prihaja zaradi cene avtomobilov z opremo, prostornine ter moči motorja. Vir zavarovanje je Adriatic Slovenica.
Končna cena je sestavljena iz začetne cene, ki smo jo korigirali, da smo dobili čim bolj primerljive opreme vseh 13 modelov; V končno ceno je vključen tudi popust, ki smo ga dobili v salonu.
Glede na to, da ima Kia še vedno med vsemi 7-letno garancijo, drugi se pa šlepajo na neka dodatna jamstva, …
Dokler obstaja Kia kvaliteta po ceni, ki jo imajo, me vse te vaše opcije ne zanimajo.
nateg stoletja, prej podražijo potem pa popust, guljfivi trgovci