Tisti pravi terenci, ki ključne funkcije ne prepuščajo elektroniki, pač pa mehaniki, so tako trpežni, da tudi rabljeni znajo biti pameten nakup. Njihove cene se začnejo pri smešno nizkih zneskih, vseeno pa je treba paziti na vse tisto, kar gre lahko narobe pri vsakem rabljenem avtomobilu.
Nakup kateregakoli rabljenega vozila lahko skriva kup pasti, ki vam dolgoročno povzročajo težave. Na kaj je treba paziti pri iskanju pravega rabljenega vozila zase, smo že pisali na tej povezavi.
Prave skomine po terencih dobimo, ko zapade prvi sneg. Takrat se z običajnimi osebnimi avtomobili preko nametanih kupov spluženega snega bojazljivo vozimo in si predstavljamo, da pravi terenec, ne kakšen mehkužen crossover, tega še dobro začutil ne bi. Zasnežen dovoz, kolesnice napol zaledenelega cestišča in zasuti robniki bi v hipu postali problem vseh ostalih. A nakup novega terenca za celoletno uporabo stežka upravičimo, zato smo poiskali nekaj zanimivih cenejših alternativ. Zakaj ne bi bil kateri od teh pri hiši namesto drugega ali tretjega, manj pogosto uporabljenega avtomobila?
Suzuki jimny
Resda je suzuki jimny majhen, a obenem tudi izjemen na terenu. Suzukijev mini terenec v dolžino meri le 3,8 metra, v sebi pa vseeno ponuja prostora za štiri potnike. Ključno za njegovo terensko prevlado je, da ima trdno šasijo, na katero je pritrjena karoserija. Obe premi sta poltogi, oddaljenost dna vozila od tal znaša kar 19 centimetrov, štirikolesni pogon pa voznik vklopi in izklopi ročno, brez posredovanja pametne elektronike. Cene rabljenih so pričakovano nizke, tudi za dva tisočaka ga dobite, saj je bilo za novega jimnyja treba odšteti le 16 tisočakov.
Mitsubishi pajero pinin
Majhni, a pravi terenci so velikokrat lahko dobra kupčija tudi zato, ker so priljubljeni pri starejših voznikih. Tako lahko najdete primerek z zmernim številom prevoženih kilometrov. Mitsubishi pajero pinin je mali brat legendarnega terenca. Že za dva tisočaka ponuja zanimivo kombinacijo japonske tehnike in italijanskega oblikovanja, ki ga je priskrbel znameniti studio Pininfarina. Njegova šibka točka sta precej požrešna bencinska motorja, a se oddolži z zmogljivim štirikolesnim pogonom z reduktorjem in zaporo diferenciala.
Mercedes-benz razred G
Mercedesov in Puchov trmasti stroj je v proizvodnji od davnega leta 1974 in je še danes izjemno priljubljen. Uporabljajo ga vojske po vsem svetu, v močno ozaljšani preobleki pa se znajde tudi v bogataških četrtih. Poceni rabljeni večinoma prihajajo iz rok slovenske vojske, a to ni nujno slab znak. Dokaz za neuničljivo naravo legendarnega terenca je avtomobil Nemca Guntherja Holthorfa, ki je brez ene same večje okvare prevozil kar 900.000 kilometrov v več kot 200 državah sveta. Na spletu se občasno pojavijo primerki za manj kot 5.000 evrov.
Hyundai terracan
Poceni, a ne žepne velikosti, kakršna sta za podoben denar jimny in pajero pinin. Vanj boste smučarsko opremo lahko zmetali kar na daleč, pa ga ne boste napolnili. To je terracan, eden poslednjih ostankov nekdanjih licenčnih avtomobilov, ki so jih pri Hyundaiju »najemali« od Mitsubishija. Terracan je nekoliko zaobljen mitsubishi pajero druge generacije, s sodobnejšim in bolj zmogljivim 2,9-litrskim turbodizlom.
Jeep cherokee
Potomec praočeta terenskih vozil nima le zvenečega imena, ampak svoje poreklo podpre z odličnimi plezalnimi sposobnostmi. Jeep cherokee iz obdobja med leti 2001 in 2006 je, tako kot ostale generacije, živel v senci grand cherokeeja, pa zaradi tega ni nič manj sposoben zmage nad zimo. Če je mogoče, za manj kot pet tisočakov priporočamo izbiro turbodizla, pri bencinarju pa bi si bilo pametno omisliti predelavo na plin.