Miniti je moralo osem let, da so pri Mercedesu predstavili novo generacijo razreda S, ki velja za najbolj luksuzni model znamke iz Stuttgarta. Druge modele znamke menjajo vsaj na šest let.
Robert Lešnik je na modelu, ki so ga mnogi označili za trenutno najboljši avtomobil na svetu, delal, odkar se je januarja leta 2009 pridružil ugledni nemški avtomobilski znamki.
Zadek ključnega pomena
Ko je v funkciji glavnega oblikovalca za zunanjost začel delati na "projektu S", so že imeli narejene tri modele v razmerju 1:1, Lešnik pa je pozneje z delom v vetrovniku poskrbel za piljenje detajlov, ki so privedli do rezultata, da so linije novinca tako dinamične, da je količnik zračnega upora le 0,24. To je bolje od ekoloških modelov toyota prius ali ampera in veliko bolje od neposrednih konkurentov audija A8 (količnik 0,27) in BMW serije 7 (0,28), pojasnjuje oblikovalec.
"Zasluga za to gre nizkemu zadku. BMW in Audi imata oba visoke zadke. Tega recepta se bomo držali naprej z novimi modeli," pojasnjuje Lešnik, ki se je moral pri oblikovanju držati določenih povezav s predhodnim modelom.
Ženo povprašal za mnenje
"Tisto, kar S razred loči od naših preostalih modelov, so zunanje mere. Vsak mora že na daleč prepoznati, za kateri avto gre. Detajli, ki jih vidimo, ko se približamo avtomobilu, ne smejo biti najpomembnejši," pravi Lešnik in dodaja, da je eden od pomembnih razpoznavnih znakov razreda S enodelna zadnja luč, zaradi česar je v svetu avtomobilskega dizajna posebnež. "Audi in BMW imata dvodelne zadnje luči, kar je sicer dobro, a je avtomobil bolj zamenljiv,“ pojasnjuje Lešnik, ki mu je pri spremembah na novincu pomagala žena, sicer modna oblikovalka.
"Leta 2005, ko je bil na avtosalonu v Frankfurtu predstavljen predhodni razred S, sva z ženo po nesreči vstopila skozi napačna vrata, kjer je takratni šef oblikovanja pri Mercedesu predstavljal razred S. Ženo sem vprašal, kakšen se ji zdi avtomobil. Dejala mi je, da ji niso všeč blatniki. To je ena stvar, ki je z novim razredom S nismo želeli ponoviti. Če kdo na deset metrov vidi konkreten avto, ne sme reči, da je to detajl, ki ga najprej vidi. Govoriti mora kompleten avtomobil," pravi Lešnik.
Kupi ga tisti, ki sedi desno zadaj
Po ukinitvi prestižne znamke Maybach se bo moral mercedes razreda S s podaljšano medosno razdaljo meriti z vozili, kot je rolls-royce phantom. "Na prvi pogled je phantom zaradi svoje velikosti izjemen,saj meri šest metrov, a je na trgu že deset let in je tehnično zastarel. Nima asistenčnih sistemov. V razredu S je ogromno inovacij. Ravno to bo skrivnost uspeha novega razreda S, ki bo iskal lastnike, ki sedijo desno zadaj, na voljo pa so jim vsi najnovejši sistemi za udobje."
Lešnik je spregovoril tudi o posebnostih. To je prvi avtomobil, v katerem tako zunaj kot znotraj ne boste našli klasične žarnice. "Znotraj je več kot 300 LED-svetil. Prej je bila v predalu lučka (navadna žarnica), zdaj prostor osvetljujejo LED-svetila."
Prihaja samodejna vožnja
Novi razred S je razkril tudi smer, v katero peljejo pri Mercedesu – to je samodejna vožnja. "Avto bi že zdaj lahko vozil sam, vendar zakoni to prepovedujejo. Zdaj je tehnologija narejena tako, da mora voznik vsaj z enim prstom držati volan. Čim odmakne prst z volana, se sistem izklopi. Mercedes je z delom na tem sistemu že zelo daleč. Avtonomna vožnja bo ena od revolucij, ki se bodo zgodile v prihodnosti in ne bo na voljo le v luksuznih vozilih," pogovor za zurnal24.si zaključuje Lešnik.
jeb..tako avto ,ki ga vozijo samo cigani in stari oltajmerji
meni se tudi ni zdel lep ko sem ga prvič videl ,sedaj v tej primerjavi med novim in starim se …
O. K., zdaj pa pazi, do česa vse si prišel, ker je nekdo napisal, da mu avto ni všeč. Avto …