Z električnim Audijem smo se odpeljali na Vršič in nazaj

Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: Saša Despot Audi e-tron Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil
Preizkusili smo Audijev 100-odstotno električni model e-tron. "Pognali" smo ga na Vršič, zanašali smo se mogli na revolucionarna ogledala in imeli zanimivo izkušnjo na polnilni postaji. Test.
Oglej si celoten članek

Pri Audiju so potrebovali kar nekaj časa, da so predstavili svoj prvi pravi električni avtomobil, a so s z električnim križancem audijem e-tronom delo opravili zelo temeljito. Tako, kot se za premiumsko znamko njihovega ugleda spodobi.

Audi e-tron, oziroma bolj natančno audi e-tron 55 quattro advanced, kot se je uradno imenoval testni avtomobil, je namreč solidno velik križanec oziroma športni terenec, ki v dolžino meri skoraj pet metrov, oziroma 4,901 metra, v širino1,935 metra, v višino pa 1,616 metra.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Avto Audijev revolucionarni avto je tudi slovenski

S tem je zelo blizu audijema Q7 in Q8, manj pa audiju Q5, vsaj kar se tiče mer. Oblikovno je zelo blizu predvsem audiju Q8, vsaj tako se mi zdi. Med vožnjami z e-tronom sem namreč večkrat ugotavljal: "Glej še eden e-tron," potem pa ugotovil, da gre pravzaprav za audi Q8. Prepoznal sem ga predvsem pol tem, da ni imel ene od najbolj izstopajočih oblikovnih značilnosti e-trona, video kamer namesto vzvratnih ogledal.

Dodatki za aerodinamiko

Oblikovnih razlik je seveda veliko več, saj e-tron svoj električni značaj kaže s posebnostmi, kakršne so, platinasta maska, nizka ramenska linija in nizka kupejevska silhueta, ki ga optično precej znižata, popolnoma led svetlobna tehnika in aerodinamični elementi, kakršna sta dolgi spojler in širok difuzor na zadku.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

To se vidi, veliko elementov, ki so pripomogli k temu, da velikanov količnik zračnega upora znaša le 0,28, pa je skritih. To so denimo lopute na vstopnikih za hladilni zrak zavor, gume z zelo nizkim kotalnim uporom, aluminijasta plošča pod dnom avtomobila in zračno vzmetenje, ki s hitrostjo spreminja višino avtomobila.

Dva elektromotorja

Vendar pa vse to ne bi bilo dovolj brez učinkovitega pogonskega sklopa. Tega v audiju e-tronu z oznako 55 quattro, prihaja namreč tudi šibkejša različica, tvorita dva asinhrona elektromotorja, ki vsak na svojo premo posredujeta sistemsko moč natanko 300 "konjev", oziroma 265 kilovatov, in navor 561 njutonmetrov. To je povsem dovolj, da avtomobilski hrust, ki prazen tehta poltretjo tono, sto kilometrov na uro doseže v vsega 6,6 sekunde, kar zelo nazorno čutite, ko imate v roki njegov volan ali pa preprosto sedite v njem.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Drugi e-audi E-tron sportback je dinamičnejši in varčnejši električni audi

Športne zmogljivosti v kombinaciji z veliko maso seveda zahtevajo davek v obliki porabe električne energije. Audi e-tron sicer v skladu s ciklusom WLTP lahko prevozi več kot 400 kilometrov, čemur lahko glede na testne izkušnje v realnih razmerah vožnje takoj odštejete dobrih 100 kilometrov in še vedno ostanete pri solidnih 300 kilometrih. A za takšen doseg potrebuje veliko baterijo s kapaciteto 95 kilovatnih ur.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Polnjenje za potrpežljive

Pri Audiju sicer pravijo, da naj bi polnjenje baterij pretežno potekalo počasi na domačem električnem priključku, kjer boste za polne baterije rabili dobra dva dni, vendar pa ni potrebe za 100-odstotno polnjenje, saj naj bi se preko noči baterije dovolj napolnile za povprečne dnevne potrebe. No, če bi radi baterije napolnili hitreje ali pa razmeroma hitro rabite polno baterijo za daljšo pot, se morate odpeljati do hitre polnilnice, kje si boste morali za soliden nabor kilometrov rezervirati vsaj pol ure, lahko pa se zgodi, da tudi več.

E-tron GT Audi e-tron GT je športna limuzina jutrišnjega dne

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Polnjenje je namreč ob vsej optimizaciji, ki je bila deležna baterijska tehnika, še vedno odvisno od vremena in zunanje temperature in lahko se vam zgodi, tako kot meni, da vam audi ob začetku polnjenja sporoči, da polnjenje poteka pri 44 kilovatih in da se vrnite čez tri četrt ure, ko pridete nazaj pa ugotovite, da se je avtomobil iz takšnega ali drugačnega vzroka polnil z 22 kilovati in da bo za polno baterijo potrebna še dobra ura. A to so pač sitnosti, ki jih prinaša uvajanje novih tehnologij.

Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil

Iz Ljubljane na Vršič in nazaj

Zmogljiva baterija pa ni edino zagotovilo, da boste z e-tronom prišli zelo daleč. Pri Audiju so namreč veliko pozornosti posvetili tudi rekuperaciji zavorne energije, s katero lahko precej podaljšate vožnjo. Maksimalna moč regeneracije namreč znaša kar 220 kilovatov. Rekuperacijo z ročicama ob volanu nastavljate v treh stopnjah, običajni in dveh s pojemki 0,1 ali 0,3 G. Predvsem pri slednji zaviranje korenito čutite, avtomobil pa lahko v večini primerov vozite tudi zgolj s pedalom plina, in seveda proizvedete tudi največ elektrike.

Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil

Lahko torej z audijem e-tronom iz Ljubljane denimo pridete na gorski prelaz Vršič in nazaj? Lahko torej "greste v hribe" ne da bi vas skrbelo, da vam bo med vožnjo domov zmanjkalo elektrike? Popolnoma neznanstven praktični preskus je pokazal, da lahko.

Dokaz Z električnim smo hoteli na Vršič in vmes storili napako

Pot sem začel v Ljubljani, bolj natančno, pri hitri polnilnici na bencinski črpalki Barje ob obvoznici, kjer sem baterijo napolnil do 80 odstotkov kapacitete, kar naj bi po izračunu avtomobilskega računalnika zadostovalo za 295 kilometrov vožnje. Dobre pol ure pozneje sem bil na izvozu z avtoceste pri Hrušici, kjer je bilo v bateriji še vedno 60 odstotkov elektrike, računalnik pa je napovedal, da lahko po stotih kilometrih na avtocesti prevozim še 174 kilometrov. Števec porabe je kazal 32,2 kilovatne ure na sto kilometrov.

Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil

Med 19-kilometrsko vožnjo po glavni cesti do Kranjske gore je kapaciteta v bateriji padla še za deset odstotkov, poraba je padla na 31,4 kilovatne ure na sto kilometrov, na razpolago pa je ostalo še 154 kilometrov. Na izhodišču vršiške ceste je bilo torej v bateriji še več kot dovolj elektrike.

Foto: MatijaJanežič audi e-tron. električni avtomobil

Vršiški prelaz je zelo zahteven cestni odsek, ki od avtomobilskega pogona zahteva zelo veliko in tudi v tem primeru ni bilo drugače. Dobrih dvanajst kilometrov vzpona je namreč v bateriji pobralo še deset odstotkov elektrike, poraba se je dvignila na 37,6 kilovatne ure na 100 kilometrov, avtomobil pa je na vrhu prelaza napovedal, da lahko prevozi le še 97 kilometrov. Vendar pa se je tu izkazala moč rekuperacije in po spustu v Kranjsko goro je kapaciteta v bateriji spet narasla na 45 odstotkov. Dovolj torej za preudarno vožnjo do Ljubljane.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Vendar pa je treba povedati, da sem podoben rezultat pred nekaj meseci dosegel tudi z BMW-jem i3, ki ima manjšo moč motorja in tudi pol manjšo kapaciteto baterije, vendar pa je tudi veliko manjši in lažji avtomobil, pri katerem so intenzivno uporabljali lahke materiale. Takšen je pač davek, ki ga prinašajo bolj konvencionalna zasnova velikega in težkega avtomobila.

Prostoren in udoben

A omenjene "slabosti" po drugi strani pomenijo tudi, da je audi e-tron zelo prostoren in udoben avtomobil, v katerem se bodo lahko štirje potniki peljali zelo daleč, malo manj daleč pa celo pet, dovolj prostora bo tudi za njihovo prtljago, saj prtljažnik, ki je sicer zaradi baterije in pogona nekoliko bolj plitev kot v drugih Audijevih križancih, razpolaga z dovolj razkošnimi 660 litri. Na ravni drugih Audijev je tudi tehnika v povsem digitaliziranem kokpitu, ki prinaša tudi veliko novost, digitalna vzvratna ogledala.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Te sestavljata dve video kameri na mestih, kjer bi sicer našli "pravi" vzvratni ogledali, ter OLED zaslona na notranjih straneh vrat. Takšna rešitev sicer pozitivno pripomore k aerodinamiki karoserije, pri uporabnikih pa vzbuja zelo mešane občutke. Nekaterim je všeč, nekateri se z njimi sprijaznijo, nekaterim pa seveda niso všeč ali pa celo ne razumejo, kaj so hoteli pri Audiju z njimi doseči. Digitalna vzvratna ogledala vsekakor zahtevajo veliko privajanja, saj manjka predvsem občutek za globino, ki ga nadomeščajo različno obarvane opozorilne lučke ob zaslonih, po drugi strani pa tehnika denimo poskrbi, da imate tudi ob močni svetlobi popoldanskega sonca dober pregled nad dogajanjem za avtomobilom.

Audi e-tron je torej velik in prostoren ter dobro opremljen in zmogljiv električni avtomobil, ki ponuja veliko. A žal to tudi stane, saj je treba v osnovi zanj odšteti dobrih 85 tisoč evrov, ob nakupu dodatne opreme pa se cena hitro dvigne krepko čez sto evrskih tisočakov.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Podatki o vozilu: audi e-tron 55 quattro advanced

Motor: 2 x električni

Največja moč: 256 kW

Stalna moč: 100 kW

Največji navor: 561 Nm

Baterija: Li –ion, 95 kWh

Zmogljivosti: 200 km/h, 6,6 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.901 x 1.935 x 1.616, medosna razdalja 2.928

Prtljažnik (v litrih): 660/1.725

Poraba: 24,6–23,7 kWh/100 km (kombinirani cikel), izpusti CO2: 0 g/km

Cena v evrih: 115.756

Konkurenti: jaguar i-pace, tesla model X, porsche taycan

Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema, vozne lastnosti, motor, baterija, možnost rekuperacije, doseg.

Minusi: Elektronska vzvratna ogledala niso za vsakogar, cena.

Foto: Saša Despot Audi e-tron

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 12:19 15. Januar 2020.

    Avto nima kaj iskat na Vršiču!

  • 10:16 15. Januar 2020.

    izpusti CO2: 0 g/km, ni res pri današnjem poljenju ko trenutno ne obratuje celoten TEŠ bi pri 24kWh/100 km imel …

  • 08:32 15. Januar 2020.

    Avto,za katerega je potrebno ogromno denarja,pa še časa za polnjenje moraš imeti na pretek in ni ravno mašina za maratone,ko …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.