Avto
3003 ogledov

E-tron sportback je dinamičnejši in varčnejši električni audi

Audi e-tron sportback
1/12
Kamen na kamen zgradi palačo, kilometer na kilometer pa naredi električnega audi e-tron sportbacka.

Audi e-tron sportback je drugi Audijev serijski električni model in drznejši brat lani predstavljenega e-trona. In čeprav si oba e-trona delita večino sestavnih delov ter celo videz do B stebrička, pa je sportback v resnici že precejšnji tehnološki korak naprej, kar samo potrjuje, kako velike korake vidimo v razvoju električnih avtov. 

E-tron sportback je po zunanjih merah in celo po masi povsem identičen originalu. Zunanje razlike se začnejo šele na drugi polovici, ko streha kupejevsko pade proti zadku. Največji doprinos takšne oblike je količnik zračnega upora, ki je za avto take velikosti res zavidanja vrednih 0,25, medtem ko ima klasični e-tron Cd 0,27. Oziroma pretopljeno v doseg, Oziroma pretopljeno v doseg, po WLTP ciklu meritev sportback pelje  zaradi tega 10 kilometrov dlje. 

Audi e-tron sportback | Avtor:
Audi e-tron sportback | Avtor:

Tehnična novost pri sportbacku je, da so mu ločili prednjo in zadnjo os, zato je avto lahko sedaj gnan le zadaj (audi!), medtem ko prednji elektromotor počiva. Oziroma pretopljeno v doseg, sportback zato pelje 10 kilometrov dlje. 

Druga tehnična novost je boljše upravljanje z energijo iz baterije (model 55), ki je povečala učinkovitost iz 88 na 91 odstotkov. Oziroma pretopljeno v doseg, sportback zato pelje 10 kilometrov dlje.

Izboljšali so tudi delovanje zavor in dosegli manj trenja, ko ga ne potrebujejo, ter namesto dveh vodnih črpalk za hlajenje baterije vgradili samo eno, večjo. Tudi te dodelave dodajo nekaj dodatnih kilometrov dosega. 

E-tron sportback 55 ima doseg do 446 kilometrov. Klasični e-tron 55 ima po WLTP doseg 417 kilometrov.

Pod črto lahko kupejevski e-tron 55 s 95 kWh baterijo z enim polnjenjem po WLTP prevozi 446 kilometrov . Ta model ima 265 kW moči, elektromotorja pa imata na zalogi 561 Nm navora. Za vsak primer pa ima še boost funkcijo, ki na kratko poveča moč na 300 kW. Takrat avto do 100 km/h potrebuje le 5,7 sekunde, hitrost je omejena na 200 km/h.

V proizvodnji bo tudi nekoliko manj zmogljivi e-tron sportback 50 z 230 kW moči in 540 Nm navora, ki ima 71 kWh baterijo in doseg do 347 km z enim polnjenjem. Avto je sicer nekoliko počasnejši, a ne bistveno. 

Pri Audiju trdijo, da lahko model 55 na hitri polnilnici pri moči do 150 kW avto napolni baterijo na 80 odstotkov v pol ure. Model 50 pa lahko polni z najvišjo močjo 120 kW. Avto je mogoče polniti tudi na običajnih polnilnicah z izmeničnim tokom.

Audi e-tron sportback | Avtor:
Audi e-tron sportback | Avtor:
 

Potniška kabina je po zagotovilih Audija še vedno zelo prostorna, saj naj bi bilo za zadnje glave le 20 milimetrov manj prostora kljub padajoči strehi. Skupaj ima avto 615 litrov prostora v prednjem in zadnjem prtljažniku. Zadnji prtljažnik je sicer nekoliko manši kot pri e-tronu zaradi električnega motorja. 

Med posebnostmi v primerjavi z e-tronom in sploh premierno pri Audiju gre omenit novi rod zelo natančnih matričnih žarometov. Vanje so vgradili tehnologijo, kot jo že poznamo v diaprojektorjih in ki je sposobno deliti svetlobo izredno na drobno in izredno hitro. Pričakujete lahko, da bodo e-tron sportback in prihodnji Audiji dobesedno risali svetlobo v temi. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.