Xmod zmore malce več, ne pa bistveno

Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod
Imeti avtomobil z videzom terenca pri hiši je pri potrošnikih zadnja leta zelo kul. Imeti "terenca", ki je po vrhu še praktičen, se zdi pa že kar prava družinska terna. Ampak če preidemo k bistvu: koliko talenta za brezpotja sploh premorejo takšni "skrižanci"?
Oglej si celoten članek

Scénic xmod ni neka nova pogruntavščina, tudi ni edini enoprostorec, ki daje videz idealnega sredstva za gobarske družinske izlete. Pomislite le na volkswagen cross tourana. In ker so te dni tako popularni križanci za marsikoga premalo prilagodljivi, se zdi prava izbira enoprostorec z dodatkom plastičnih ščitnikov krog in krog ter nekoliko robustnejšim videzom.

Še ščepec ekskluzivnosti z bogatejšo serijsko opremo, malenkost višjo oddaljenostjo od tal in sistemom za nadzor pogona, ki na papirju obljublja skorajda nemogoče, pa že imamo avanturo.

"Terenska" tehnika z omejitvami

Ravno sistem extended grip naj bi bil največji doprinos scénica. Je sila podoben sistemu grip control, ki ga že nekaj let ponuja Peugeot, saj voznik prek vrtljivega gumba določa podlago, računalnik pa nato sam preračunava idealni prenos navora na pogonski kolesni par. Z izjemo od sistema francoskega rivala pa Renaultov pozna le tri stopnje, kar je za voznika celo lažje za uporabo.

Na običajni cesti je tako xmod povsem običajni scénic, nekoliko več pa obljublja na mokrih kolovozih in slabše utrjenih podlagah vključno s snegom, ko avtomobil dopušča več spodrsavanja koles. Deluje pa ta sistem samo do hitrosti 40 km/h. Tretja, najbolj "ekstremna" stopnja gumba je položaj ekspert, ko avtomobil prepusti ves nadzor nad vozilom vozniku in njegovemu občutku za doziranje plina.

Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod

Kako sistem deluje v praksi in koliko boljši je od klasičnega enoprostorca na prednji pogon, je težko dokazati. Zdi pa se, da so še največji porok za optimizem sredi blatnega kolovoza pravzaprav predvsem celoletne M+S pnevmatike z dokaj robustnim profilom.

In če oddaljenost od tal pri xmodu ni toliko večja, extended grip pa ne zmore česa, kar ne bi zmogel že voznik sam, se samo od sebe pojavlja vprašanje, ali ne bi iz istega blata z dobrimi pnevmatikami in izključenim ESC prilezel že običajni scénic.

V ospredju še vedno praktičnost

Ostalo pri scénic xmodu je (k sreči) sila podobno običajnemu scénicu. To pomeni predvsem ogromno družinske prilagodljivosti z velikim prtljažnikom, številnimi odlagališči in ločenimi sedeži v drugi vrsti, ki jih je mogoče tudi povsem odstraniti iz vozila. 1,5 dCi motor z 81 kilovati iz testnika z zmesjo prožnosti in varčnosti zadostuje tako za avtoceste kot podeželje, in čeprav avto ni med najbolj napadalnimi, ko je govor o ovinkih, se je mogoče skoznje prav dinamično peljati.

Foto: Andrej Leban Renault scenic xmod

Sodobni infotainment sistem R-link je ličen in komunicira v slovenščini, a je delno že postal žrtev svoje obsežnosti. Bistvene funkcije, kakršna je denimo nastavljanje radijskih postaj, so tako skriti globoko v softversko drobovje.

Kdor želi več, naj bo manj zahteven

Scénic xmod je od enako opremljenega klasičnega scénica dražji za dobrih 700 evrov. V zameno vrne predvsem ekskluzivnejši videz, medtem ko na brezpotjih ne zmore bistveno več od ostalih enoprostorcev.

Za resnejše avanture bo tako še vedno treba pogledati med pravo suvovsko srenjo, kjer je denimo zelo zanimiv predstavnik dacia duster.

S scénicu sorodno tehniko, a pravim štirikolesnim pogonom in uporabno robustnostjo je na voljo za skoraj osem tisočakov ceneje.

Podatki o vozilu (renault scénic xmod 1,5 dCi 110 energy expression)

Motor: 1.461 cm3, dizelski, turbo
Najvišja moč: 81 kW (110 KM) pri 4.000 vrtljajih/minuto
Navor: 260 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 105 g CO2/km
Zmogljivosti: 180 km/h, 12,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 470/1.870
Cena: 18.434 evrov (osnovni)/22.490 evrov (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 19:37 17. September 2013.

    AHHH jajca !!! Lep a nekvaliteten izdelek !!!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.