Medtem ko nekatere znamke umikajo modele iz nekoč najbolj prodajanega C segmenta klasičnih kombilimuzin in karavanov, Toyoti kaj takega ne pade na pamet. Njihov model corolla je po skoraj 60 letih prisotnosti na cestah, 13 generacijah in skupaj več kot 50 milijonih izdelanih avtov še ambicioznejši. Po štirih letih od predstavitve aktualne generacije so avto tehnično močno prenovili. Gre za prvi Toyotin model sploh, v katerega so vgradili najnovejšo hibridno tehnologijo pete generacije.
Žurnal24 je lahko na kratko že preizkusil posodobljeno toyoto corollo in preveril poglavitne novosti. Temeljna ugotovitev? Občutek vožnje je drugačen, v pozitivni smeri. Dobrodošel je napredek pri asistenčnih sistemih, hkrati so pri Toyoti ostali zvesti enostavnemu upravljanju. 1,8-litrska različica hibrida pa je postala tako vsestransko dobra, da je močnejša 2,0-litrska izvedenka zdaj namenjena le še najbolj zahtevnim.
Pet poudarkov posodobljene toyote corolle
- Malo zunaj, več znotraj, največ pa pri pogonu.
- Zmogljivejši, varčnejši, hitrejši in tišji hibridni sklop v dveh različicah.
- Večino tudi daljših poti se lahko pelje le na elektriko.
- Enostavna vožnja in dobra serijska oprema pri najbolj prodajani luna opremi.
- V Sloveniji že na voljo, hibridna kombilimuzina od 27.800 evrov.
Po štirih letih od predstavitve zdajšnje zelo uspešne generacije so torej Japonci predstavili prenovljeni model kombilimuzine, karavana in limuzine. Vse tri različice so že v prodaji in jih slovenski kupci že lahko naročijo. Ampak kaj lahko pričakujejo?
Če bodo iskali zunanje spremembe, jih je malo. Kar niti ni presenečenje, saj je bil že doslej avto med atraktivnejšimi na cesti in bi bilo škoda posegati v obliko. Novosti bo ostro oko spoznalo pri maski, grafiki dnevnih luči, zadnjih LED svetilih in odbijačih. Čeprav so glavni prednji žarometi izboljšani, corolla še ne pozna matričnega osvetljevanja ceste, ostaja največ pri bi-LED. Proizvajalec pri zunanjosti izpostavlja še nove možnosti barv. Namig - dvobarvne izvedenke so bile že doslej zelo atraktivne.
Različica z največ športnega pedigreja GR sport pa izstopa s športno masko, namenskimi platišči in zadnjim športnim odbijačem. 2,0-različica je zgubila dvojno cev, pomemben detajl, po kateri smo jo doslej ločevali.
Več tehnike z daljšim rokom uporabe
Notranjost je pri corolli predvsem bolj digitalizirana. Brez skrbi, še vedno ostaja kar nekaj fizičnih gumbov vključno s tistimi za upravljanje klimatske naprave. Je pa zdaj vgrajen 12,3-palčni voznikov zaslon, ki kljub novi tehnologiji ohranja preizkušeno preglednost in dodaja možnost prilagoditev ter različnih barvnih tematik. Klasične merilnike ohranja le še vstopna oprema terra.
Od druge opreme luna dalje je prav tako pomembna novost serijski sredinski zaslon, ki po diagonali meri 10,5 palca in nima več stranskih fizičnih gumbov. V ozadju teče nova različica Toyota Smart Connect sistema. Prvi preizkus je pokazal, da deluje kar hitro in da se bo uporabnik brez težav privadil iskanju funkcij med ikonami z meniji, še najdlje bo iskal potenciometer za glasnost avdio naprave. Dobra stran novega sistema je OTA funkcionalnost, torej možnost posodabljanja "po zraku" še tudi po več letih.
Pomembna in zelo dobrodošla novost je brezžična povezljivost z Android Autom ali Car Playjem, pa tudi polnijo se telefoni lahko kar prek QI podlage. Tisti, ki vseeno prisegajo na vgrajeno navigacijo z živimi podatki o prometu, jo imajo na voljo kot del višjih stopenj opreme. Žal pa so pri tovarni ostali v prejšnjem desetletju glede kakovosti slike vzvratne kamere. Velja omeniti povezanost z mobilnim telefonom uporabnika. Prek aplikacije je mogoče na daljavo poskrbeti na primer za klimatizacijo notranjosti ali odklepanje.
Toyota corolla je avto presežkov
Prva generacija japonskega avta za množice je na svetovne ceste zapeljal daljnega leta 1966. Sledilo je še 12 generacij, vmes so prodali več kot 50 milijonov primerkov, kar je absolutni rekord za posamezen avtomobilski model. Če bi jih dali v vrsto eno za drugem, bi corolle 12-krat obkrožile svet.
Samo lani so prodali 1,12 milijona coroll, s čimer velja za sploh najbolj prodajan model na svetu.
Doslej je corolli manjkala le še ena prestižna lovorika - Evropa. A lani se je povzpela tik pod vrh, po podatkih Jato Dynamics je v C segmentu po prodaji zaostajala le še za večnim tekmecom VW golfom. S prenovo je cilj jasen.
Corolla je po zaslugi nove prednje kamere in radarja, ki "vidita" prej, dlje in bolje, ter nove programske opreme precej zmogljivejša tudi pri asistenčnih sistemih. Med številnimi novostmi gre omeniti asistenta za izogibanje čelnemu trku in trku v križiščih, prepoznavanju motoristov, pa samodejno prilagajanje hitrosti pred ovinki hkrati s pomočnikom, ki prilagodi navor na volanu za lažjo obračanje.
Pri počasnem ustavljanju, na primer pred semaforjem in ali pa pospeševanju pri vključenem prilagodljivemu tempomatu avto deluje precej nežneje in manj sunkovito.
Pri Toyoti se hvalijo še z dvema novitetama med pomagali, ki sta vse bolj razširjeni tudi pri drugih znamkah. Prvi je opozorilnik pri izstopanju, če parkiran avto od zadaj zazna približevanje drugega udeleženca, na primer kolesarja. Drug sistem pa je opozorilnik, če na zadnji klopi voznik pozabi otroka. Čudni časi.
Glede asistenčnih sistemov pri Toyoti prav tako trdijo, da avto omogoča OTA posodabljanje in bo torej z leti pridobil nove ali izboljšane funkcije.
Več besede elektriki
In zdaj še ključni del prenovljene generacije - pogon. Toyota corolla je kot prvi model najbolj prodajane znamke na svetu dobila peto različico hibridne tehnologije. Inženirji so bili pri njenem snovanju pred težko nalogo, saj so Toyotini hibridi doslej "sloveli" po glasnem navijanju vrtljajev med pospeševanjem, medtem ko je bil sam pospešek tudi ob močnem pritisku na plin zelo linearen, torej brez pravega sunka.
Rešitev za več moči in občutno hitrejši pospešek je na prvi pogled nelogična - bencinskemu motorju so omejili pravico do vrtenja. Tehnično pa je napredna - več besede so dali elektromotorju in temu primerno precej spremenili način delovanja avta.
Najprej v številkah, 1,8-litrski različici corolle so zares zrasla krila. Njen elektromotor ima zdaj kar 70 kW (95 KM), skupna sistemska moč pa je zrasla za 13 kW na 103 kW (140 KM). To pomeni, da je pospešek z mesta do 100 km/h upadel za skoraj dve sekundi na 9,1 sekunde. Z repa lestvice se je torej med podobno močnimi konkurenti preselila med najhitrejše.
Vsaj tako pomemben kot prirastek moči in navora pa je način, kako oba prideta do izraza. Ker več dela opravi elektromotor, je po pritisku na "plin" precej več pristnega občutka pospeševanja. Hkrati bencinski motor dela pri nižjih, manj glasnih vrtljajih.
Posodobili so tudi brezstopenjski menjalnik. Manj trenja v njem so dosegli z majhnimi izboljšavami na več področjih. Med drugim uporabljajo olje z izredno nizko viskoznostjo. A tudi če deluje skoraj kot voda, ohranja mazanje menjalnika skozi celotno življenjsko obdobje avta. In to je pri corolli eno najdaljših, pravijo svetovne statistike.
2,0-litrska različica hibrida ima prav tako nekaj močnejši elektromotor, a je prirast moči nižji. Po novem ima skupaj 144 kW oziroma devet kilovatov več. To je oklestilo pospešek še za pol sekunde na 7,4. Pri tej različici je inženirjem uspelo močno znižati skupne emisije CO2, tako da jih sedaj izpusti v zrak le še 98 gramov na kilometer oziroma celo dva manj od šibkejšega hibrida.
Pri obeh avtih so malenkostne spremembe naredili tudi pri štirivaljnem bencinskem motorju, ki se vrti v varčnem Atkinsonovem ciklu z visokim termičnim izkoristkom. V oba avta pa so pod zadnja sedeža vgradili novo baterijo za elektromotor, ki je lažja in kompaktnejših mer, a bolj zmogljiva.
Od tabel na cesto
Predvsem me je pozitivno presenetil napredek pri 1,8-litrski corolli. Vozili smo kombilimuzino. Pospeševanje je občutno hitrejše, zdaj tudi ta corolla lahko povzroči sunek v ledja. Zares je pri vsakem pospeševanju manj hrupno, termični motor se priključi kasneje in z nižjimi vrtljaji.
A tu novosti med vožnjo še zdaleč ni konec. Spremenjena programska oprema je upošteva podatke z navigacije. Avto ve, kdaj se bo začel klanec in kdaj bo sledila naslednja priložnost za rekuperacijo ter temu primerno bolj pomaga z elektromotorjem.
Hibrid pete generacije zdaj zelo spominja na klasični električni avto tudi zaradi vožnje zgolj ob pomoči stopalke za plin. Vsakič, ko voznik popusti plin, elektromotor preklopi v način generiranja energije, s katero polni baterijo. Rekuperacija je dovolj močna, da je mogoče s popuščanjem stopalke tako rekoč ustaviti avto, in hitra, da je zaloge naboja v bateriji vedno dovolj. Prav tako avto spremlja promet pred seboj in začne ob dohitevanju drugega vozila samodejno zavirati z rekuperacijo in hkrati držati primerno razdaljo.
Rezultat tako naprednega delovanja Toyotinega novega hibridnega pogona je, da je mogoče s serijskim hibridnim avtom prevoziti tudi po polovico in več poti samo na elektriko. Na testnem krogu po skoraj dveh urah vožnje in sto kilometrih po goratem zaledju, mestecih in avtocestah španske Coste del Sol je merilnik porabe kazal več kot 51 odstokov EV vožnje. Druga krajša etapa pa se je končala pri 72 odstotkih. In to brez vsakršnega kabla!
Izkušnja z 2,0-litrskim karavanom je bila podobna, a ne povsem enaka. Da, ta pogon je še občutno močnejši, v kombinaciji z GR sport opremo prav po športno atraktiven. Tudi v tem primeru zna hibridni sklop napredno žeti energijo med vožnjo. A se je na koncu vseeno postavljalo vprašanje, ali ni šibkejša različica tako močno zmanjšala razlike, da je postala povsem dovolj za veliko večino dnevnih voznih potreb. Še posebej z omembo razlike dveh tisočakov v ceni.
In kakšne so cene?
Nova toyota corolla modelnega leta 2023 je že v slovenskih avtosalonih. Z opremo terra (prilagodljivi tempomat, pomočnik za držanje smeri, brezžična povezava s telefonom, vzvratna kamera, fizični merilniki, 8-palčni sredinski zaslon …) kombilimuzina starta pri 27.800 evrih, doslej najbolj prodajana različica luna (digitalni merilniki, večji zaslon, dvopodročna klima, parkirni senzorji, opozorilo na mrtvi kot …) pa 29.850 evrov. Karavan touring sports je okoli tisoč evrov dražji. 2,0 hibrid (luna) stane od 31.930 evrov.
Najcenejša med trojico hibridov je limuzina. Z opremo luna starta pri 27.700 evrih. Edina med trojico karoserijskih različic bo limuzina še naprej na voljo tudi s klasičnim bencinskim motorjem (1,5 litra/ 92 kW), tako da je avto z vstopno opremo terra po ceniku vreden od 21.900 evrov.
najprej naj naredijo všečen avto, ne pa tole spalo. drugič tisto reč na sredi konzole bi lahko.. elimiiral. intretjič, tile …