Volkswagen T-roc je prenovljen. In je veliko bolj "nobel", tudi na račun športne različice R-line, ki smo jo preizkušali v kombinaciji z 1,5-litrskim bencinskim TSI štirivaljnikom z DSG dvosklopčnim samodejnim menjalnikom ter pogonom na prednji kolesni par.
Konfiguracija z bogato varnostno opremo bi morala biti všeč marsikateremu slovenskemu kupcu, je pa treba poudariti, da se je v primerjavi izpred petih let močno dvignila tudi začetna cena T-roca, preračunano za več kot šest tisočakov. A kupec danes pri T-rocu dobi bistveno več kot leta 2017, ko je zapoznelo VW na trg pripeljal danes prodajnega prvaka.
Ko je T-roc pred petimi leti zapeljal na trg, ni imel neposrednega predhodnika. Danes ima že znotraj Volkswagnove ponudbe kar nekaj podobnih modelov, nekoliko manjši t-cross in križanskega kupeja taigo. VW je bil s T-rocom zelo uspešen, do lanskega facelifta ga je kupilo več kot milijon kupcev. To je tudi najbolje prodajan VW v Sloveniji.
Za vse okuse
Po velikosti je podoben golfu, vendar se je zaradi višje karoserije, boljše preglednosti in zanimive sestave motorne palete izkazal za uspešnico. Mi nismo preizkušali osnovne različice, ki jo predstavlja litrski turbo bencinski trivaljnik, niti ne najzmogljivejše z dvolitrskim motorjem in štirikolesnim pogonom - lahko izberete celo T-roca R športnika z dvolitrskim motorjem z 221 kW moči. Mi smo preizkušali 1,5 litrski TSI štirivaljnik z dvosklopčnim menjalnikom, ki je primeren za tiste, ki iščejo nekaj več. Motor se je namreč odlično obnesel tudi na daljših avtocestnih poteh in, ko potrebujemo nekaj več moči - na primer pri prehitevanju.
Prenova zajema tako zunanje kot notranje spremembe. Volkswagen T-roc ima nov nos, ki je po novem lahko osvetljen, saj lahko kupec izbere osvetljeno povezovalno letev med prav tako oblikovno spremenjeni žarometi. Ko jih povezuje svetla letev, kot v našem primeru, cesto osvetljujejo odlični matrični, sicer pa klasični LED žarometi.
Posodobljenega T-roca (dimenzije ostajajo nespremenjene) boste prepoznali tudi po zadnjem odbijaču, s čimer so želeli poudariti SUV elemente. V korist slednjega spominja tudi spremenjen difuzor. Nameščene ima tudi nova platišča - za doplačilo so bila 18-palčna, ki udobja pretirano niso načela. V primeru različice R-line pa zanimivo meglenk sploh ni in jih nadomeščajo posebne luči s funkcijo slabše vidljivosti, zadaj pa elementa v obliki trapeza nakazujeta zaključke izpušne cevi.
Končno manj plastike
Večja notranja prenova je zajela predvsem voznikov delovni prostor. Všeč nam je, da so slišali naše kritike in očitno tudi kritike uporabnikov o vgrajenih manj kakovostnih materialih - predvsem trdi črni plastiki, zato so temu ob prenovi posvetili veliko pozornosti. Med drugim so nove vratne obloge z oblazinjenjem, nova armaturna plošča je serijsko oblečena v mehko peno, opazni stilski element so dizajnerski šivi. Na novo so oblikovali šobe za prezračevanje, novi so tudi sedeži. Zaslon zabavno-informacijskega sistema 3. generacije je v primerjavi z "originalom" postavljen nekoliko višje, bliže volanu in bolj dostopen s strani voznika. Zaman boste iskali analogne merilnike, saj so zdaj serijski, v našem primeru večji, z diagonalo 10,25 palca. Digitalni merilniki so narejeni logično, pregledno, na njih se lahko prikazujejo tudi podatki navigacije.
Drsniki niso bili dobra odločitev
Hvalimo odlično delovanje zaslonov, funkcije pretakanja podatkov in 3D zemljevide navigacijske naprave. Pogrešali smo klasičen gumb za nastavljanje jakosti avtoradia. Ločeno je pod osrednji zaslon umeščena klimatska naprava občutljiva na dotik. Kot vsi novodobni volkswagni lahko v T-rocu telefon za naprednejše funkcije po novem povežete tudi brezžično.
Ena od posebnosti zasnove R-Line je bolj akcijski volanski obroč, odlično odebeljen in s perforiranimi elementi za boljši občutek med vožnjo. Zmotilo nas je, da ima volan namesto klasičnih gumbov drsne površine. Tu in tam se je zgodilo, da smo imeli težave pri izbiri jakosti glasnosti radijske postaje.
Izvedba R-Line je po prenovitvi dobila tudi športne sedeže, ki prinašajo dodaten oprijem v stegnih in trupu ter lepo držijo telo med dinamično vožnjo v ovinkih. Hkrati so dovolj široki, da izboljšajo udobje na dolgih poteh. Medtem, ko bodo višje osebe udobno sedele spredaj, pa imajo lahko zadaj nekaj več težav s prostorom za kolena.
Oprema R-line prinaša največ kar T-roc ponuja, tudi glede asistenčnih sistemov. Največja novost je sistem travel assist, ki v kombinaciji s pametnim tempomatom in z navigacijo prilagaja hitrost prometnim omejitvam. Gre za znano tehnologijo iz kompaktnih SUV-modelov iz višjih avtomobilskih razredov, ki do hitrosti 210 km/h pomaga vozniku pri obračanju volana, zaviranju in pospeševanju.
Ravno prav moči
Med napredne tehnologije iz višjih razredov se na primer uvršča tudi že v uvodu omejeni sistem IQ.light z matričnimi LED-žarometi, ki vedno svetijo s polno močjo in nikoli ne zaslepijo drugih udeležencev v prometu. Dobro deluje tudi samodejno parkiranje.
Štirivaljni bencinski motor s spodobno prostornino in solidno dozo moči omogoča T-Rocu zelo spodobno dinamiko. Njegovih 110 kW moči (150 KM) in 150 Nm že v začetnih vrtljajih (1.500 vrt/mini) navora vas bosta pripeljala do stotke v zelo solidnih 8,6 sekundah (največja hitrost je 205 km/h). Sodelovanje s sedemstopenjsko avtomatiko ne poteka povsem brez težav, predvsem pri speljevanju zna biti neučakan, se pa menjalnik ne boji različnih izzivov, od hitrega pospeševanja, vožnje v klanec ali udobnega križarjenja. Motorja ne zaduši, menjalnik pa pri visokih vrtljajih pusti več dinamike.
Vožnja s takim T-rocom je lahko tudi nekoliko zabavna. V ovinkih ne kaže pretirane nagnjenosti k temu, da bi zapeljal iz ovinka, ne nagiba se preveč in solidno zavira tudi med bolj dinamično vožnjo. Po drugi strani pa je med običajnim potovanjem, tudi na avtocesti, zgledno tih. T-roc ni elektrificiran, kar se pozna tudi pri porabi. Tam okoli sedem litrov, ob bolj dinamični vožnji tudi liter več smo porabili med preizkušanjem.
Z dodatki cena zasoljena
Ob pogledu na končno ceno, vključno z doplačili, lahko nasmeh nekoliko zbledi. Leta 2022 avtomobili preprosto niso poceni, tako motoriziran in avtomatiziran T-roc s športno opremo in doplačili (električni pomik prtljažnih vrat, 18-palčna platišča, kamera za vzvratno vožnjo, matrični žarometi, zimski paket, zatemnjena stekla), stane dobrih 36 tisočakov. To je 11 tisočakov več od osnovne izvedenke z omenjenim motorjem.
"Največja novost je sistem travel assist, ki v kombinaciji s pametnim tempomatom in z navigacijo prilagaja hitrost prometnim omejitvam..." Pa …
en moj znenec je letos ostal 2 meseca brez avta. VW. ni rezervnih delov.. zdej pa novinarji zapište, kolk časa …