1. september letos naj bi bil tisti mejnik, po katerem bo mogoče števce kilometrov v bodočih rabljenih avtomobilih veliko težje vrteti nazaj in s tem goljufati bodoče kupce. Pa bo temu res tako?
Julija letos je Evropska komisija objavila uredbo, ki proizvajalcem vozil narekuje, da morajo po 1. septembru pri vseh na novo tipsko registriranih vozilih poskrbeti, da bo manipulacija oziroma spreminjanje podatkov o prevoženih kilometrih tehnično neizvedljivo oziroma težko izvedljivo.
Verjetno bo imel vsak nov avto nekakšen modul, ki bo preprečeval, da bi bilo mogoče z nekaj deset evrov vredno napravico tako otročje lahko spreminjati števec kilometrov kot doslej. Vse kar je bilo potrebno nekomu narediti, je namreč bilo, da je napravo priklopil na OBD II priključek in vpisal številko, ki naj bo po novem zapisana na avtomobilovem števcu skupno prevoženih kilometrov.
S tem so takšni prodajalci kupce ogoljufali za več sto evrov na vozilo, saj so ga prodajali kot bistveno manj iztrošeno, kot v resnici. A za to početje so odgovarjali le redki.
Na učinke bo treba še počakati
Dostop do števca naj bi bil pri prihodnjih generacijah vozil veliko težji. "Z vidika kupcev rabljenih vozil je treba poudariti, da to vsekakor je pomemben korak v smeri njihove zaščite, da pa se bo rezultat oziroma učinek te uredbe pokazal šele čez nekaj let in še to zgolj pri novih generacijah vozil," je glede novosti realist Jurij Kočar, tehnični inštruktor pri Avto moto zvezi Slovenije (AMZS).
"Nikakor pa ta uredba ne odpravlja problematike manipuliranja s številom prevoženih kilometrov pri vozilih, ki so trenutno in bodo tudi v prihodnjih letih na trgu rabljenih vozil," svari Kočar pred prevelikim navdušenjem. "V AMZS zato kupcem rabljenih vozil svetujemo, naj pred nakupom takšnega vozila to pregleda strokovnjak, ki bo ocenil, ali se glede na videz in stanje vozila število kilometrov ujema ali ne." Kočar dodaja, da so novejši avtomobili vse bolj povezani – delijo podatke o vožnji. Med temi podatki so tudi podatki o številu prevoženih kilometrov, kar tudi otežuje in preprečuje manipuliranje.
Kupci rabljenih avtomobilov imajo možnost, da iz javnih evidenc ali morda tudi baz podatkov pri uvozniku za dotično znamko pridobijo podatke o vozilu, ki ga želijo kupiti. Javna baza za slovenska vozila je dostopna TUKAJ. Podobne evidence obstajajo tudi v tujini, pravijo pri AMZS.
Pri AMZS sicer ocenjujejo, da se stanje glede manipuliranja s števci v zadnjem obdobju izboljšuje, k čemur so po njihovem pripomogla tudi nova pravila glede izvajanja tehničnih pregledov, ki so že pred nekaj leti kot obvezo uvedla vsakokratno popisovanje števca kilometrov. "Dodatno pa so k temu pripomogle tudi servisne mreže, ki ob servisu vozila prav tako beležijo stanje prevoženih kilometrov."
Ne verjemite števcu, temveč drugim znakom
Vseeno pa ostajajo siva cona tista vozila, ki kot rabljena pridejo k nam iz drugih držav ("iz uvoza"), zato strokovnjaki svetujejo predhoden podroben pregled vozila, kar bo gotovo nekajkrat cenejše kot pa stroški, ki ga bodo imeli z "izmučenim" vozilom, kupljenim v dobri veri, da je število zapisanih kilometrov realno.
"Tehnične metode, po kateri bi lahko pri rabljenem vozilu ugotavljali dejansko število prevoženih kilometrov, ni. Zagotovo pa lahko s strokovnim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami naših strokovnjakov na podlagi videza in stanja vozila ocenimo, koliko kilometrov je vozilo dejansko prevozilo," pravi Kočar.
Takšen pregled, ki ga opravljajo tudi pri AMZS, vsebuje pregled vseh avtomobilskih sklopov, in sicer karoserije, podvozja, nadvozja, notranjosti, hladilnega, električnega in zavornega sistema, motorja in krmiljenja motorja, volanskega mehanizma, vzmetenja, prenosa moči, koles in pnevmatik. Ponujajo tudi šepodrobnejši pregled, pri katerem med drugim preverijo tudi dokumentacijo vozila in opravijo testno vožnjo.
andrej.leban@zurnal24.si
Kilometri kilometri kilometri.,,"ena noga" na gasu avto uniči v 1000km dvojno ali pa trojno, od ta druge...enaka zgodba je pr …
Ko bi vsaj imeli manj vsiljive reklame!
tokrat sem rekel za en kos papirja ki lahko posredujejo po email/pošti, bom rabil več kot 100km v eni smeri …