Bavarskega srednjega suva, ki sliši na ime X3 večina dobro pozna, saj predstavlja predmet poželenja v vseh in za vse generacije. Novinec je sicer zrasel gledano tako po proporcih, kot tehnološko, žal pa tudi cenovno.
To velja tudi, ko je govora o različicah z najhitrejšo črko na svetu v imenu (trditev BMWja, ne nas), in po novem vstop v to prestižno družino pomeni različica M40i. Mali »eM« kot mu pravijo pri Bavarski znamki ima v nosu trilitrsko dvakrat prisilno polnjeno bencinsko šestvaljno opcijo, ki razvija zglednih 265 kW ali 360 KM, kar pomeni 120 KM na liter prostornine in dizelskih 500 Nm največjega navora, pri prav tako nizkih 1.520 vrtljajih. Motor je prava poslastica tako kar se tiče zmogljivosti kot tudi zvoka, saj v športnem načinu iz izpušnega sistema brbota in poka kot iz kakšnega „sestrskega M2. Sestrskega pa zato, ker si modela delita motor in številne druge sestavne dele. Podobno impresiven je tudi pospešek 1.885 kg težkega in 4,7 metra dolgega suva, saj do stotice potrebuje kupejevsko kratkih 4,8 sekunde, če ne bi bilo blokade pa bi šlo še občutno hitreje kot 250 km/h.
Kot vemo pa te številke niso vse, bolj pomembno kot to je, kaj se dogaja vmes. No tu M40i res izstopa, saj potnikom ponuja vse udobje ostalih X3 s športno noto vredne črke M. Motor se značilno rad vrti in eden od dveh turbov za delo poprime izredno hitro oz. kmalu, ko temu začnejo pojenjati moči, pa vmes stopi še drugi turbo in nadaljuje strumno vleko vse do oznake 6.500 vrtljajev, kjer se začne rdeče območje. Motor je prava uživancija, če je za volanom le vsaj malo dinamičen voznik-ica, kar obenem pomeni, da potrebuje tudi malce vešči roki.
Pospeški so namreč tako huronski, da na mokri podlagi kljub odličnemu xDrive pogonu, kolesa ne najdejo zadostnega stika s podlago, odlični vozni dinamiki navkljub, ki skrbi, da je meja zdrsa postavljena zelo visoko. Vseeno pa ta različica ni za vsakogar, varčnim voznikom med drugim ne bo všeč tudi poraba, ki jo sicer zlahka zadržuješ pod desetimi litri, s priganjanjem pa se ne zadovolji niti s 15 litri. Je pa povprečje z dobrimi 10 litri vseeno soliden dosežek, še posebej glede na mere maso in opremo (xDrive in avtomatika).
Slednja še vedno pomeni izredni hitro in natančno prestavjanje, ko in če to potrebuješ, predvsem pa ni nepotrebne neodločnosti in zaganjanja. Odličen primerek, ki pa so ga tako deležne vse različice X3.
Enako velja tudi glede prostornosti, kjer črka M v imenu ne pomeni prostorsko okrnjene potniške kabine in prtljažnika, kjer pa slednji ne izstopa toliko v smislu litrov in uporabnosti, je pa Bavarsko značilno opremljen in obdelan. Elektrika prtljažnih vrat je del serijske opreme, enako velja za dokaj bogato serijsko opremo v obliki polnih LED luči, usnja in številnih M športnih dodatkov. Seveda je za polno opremljenost, ki pritiče modelu oz. znamki treba seči globoko dodatno v žep, tako da nas razlika v višini skoraj 18 tisoč evrov med osnovno in polno ceno testnega avtomobila niti ni presenetila.
Pod črto je X3 M40i vsekakor vreden črke M v imenu, obenem pa ponuja vso (družinsko) uporabnost modela X3, športnemu vozniku pa odlične zmogljivosti, ki jih, ko so v avtu tudi preostali člane družine hitro ukroti s preklopom na način eco pro, ki naredi vožnjo občutno bolj mirno in udobno. Po našem mnenju ta (način Eco Pro) motorju pa ta še vedno preveč poreže krila ...
Podatki o vozilu: (BMW X3 M40i)
Motor: 2.998 cm3, šestvaljni turbobencinski
Moč: 265 kW (360 KM) med 5.500 in 6.500 vrt/min.
Navor: 500 Nm med 1.520 in 4.800 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.708 × 1.891 × 1.676, medosna razdalja 2.864
Prtljažnik (v litrih): 550 – 1.600
Poraba na testu: 10,3 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 193 g/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 75.600 (osnovni)/ 93.471 (testni)
Konkurenti: Mercedes AMG GLC 43, Alfa Romeo stelvio 2.0 turbo 280, Volvo XC60 T8 twin engine
PLUSI: Izgled, naveza motor-avtomatika-krmilni mehanizem, (vozne) zmogljivosti, dualizem športnosti in udobja....
MINUSI: prostorsko nič posebnega, način Eco Pro motorju preveč poreže krila, zgolj pogojna terenskost.
Moj najboljši bratranec zasluži $ 279 / uro na računalniku. Že štiri mesece ni delovala, toda prejšnji mesec je njegovo …