Zanimivo je, da pri Daimlerju s kakšnimi posebnimi potezami niti ne poudarjajo, da gre za električni avtomobil, saj se mercedes-benz EQV 300 na zunaj komaj kaj razlikuje od drugih pripadnikov razreda V. Še najbolj v oči pade dejstvo, da seveda nima izpušne cevi, sicer pa na električno naravo kombija opozarjajo zgolj napisi EQV, zanj značilna črna maska s kromiranimi letvicami in posebna kolesna platišča.
Tudi kabina se, razen diskretno integriranih sistemov za upravljanje električnega pogona, ne loči od konvencionalnih različic, ampak po zaslugi vgradnje baterije pod dno ohranja enako prostornost za sedem do osem potnikov in do 1.050 litrov njihove prtljage, odvisno od razporeditve sedežev. Tudi z največjo dovoljeno maso 3.500 kilogramov ob 2.635 kilogramih, kolikor tehta prazno vozilo, omogoča kar nekaj svobode pri številu potnikov in količini njihove prtljage.
90 kilovatnih ur
K razmeroma veliki osnovni masi avtomobila sicer pripomore baterija, ki tehta dobrih sedem centov, a razpolaga tudi s solidno kapaciteto. Celotne je namreč za 100, uporabne pa za 90 kilovatnih ur, kar se prevede v več kot 400 kilometrov dosega v skladu z zastarelim ciklusom NEDC. V skladu z bolj neprizanesljivim ciklusom WLTP je dosega precej manj, saj brošura v skladu z njim navaja doseg 211-213 kilometrov, kar pa je za takšnega električnega orjaka, kakršen je mercedes-benz EQV 300 še vedno zelo dober podatek, saj ob tem, da povprečni lastnik skladno s statistikami po dnevnih opravkih ne bo prevozil več kot petdeset kilometrov, povprečno pa naj bi jih celo 25, to še vedno pomeni le občasne obiske hitrih polnilnic in večino polnjenja doma.
Pri Daimlerju obljubljajo, da bo na trifaznem zidnem polnilniku ali javni polnilnici lahko vgrajeni polnilnik z močjo 11 kilovatov in vodnim hlajenjem baterijo z izmeničnim tokom napolnil v manj kot desetih urah, na hitri polnilnici z močjo 110 kilovatov pa se bo baterija z desetih na 80 odstotkov kapacitete napolnila v dobrih 45 minutah. Navajajo tudi, da je 45 minut dovolj za nakupovanje konec tedna, ki naj bi povprečno trajalo 50 minut, obisk frizerja, kosilo, ogled polčasa nogometne tekme ali televizijske oddaje, poslušanje celotne Händlove Vodne glasbe ali pa 10 kilometrov rekreativnega teka, med katerim pokurite 550 kalorij.
Elektronska pomoč
In če bi se radi izognili obiskom polnilnice zaradi preverjanja trenutne napolnjenosti baterije, lahko to zaupate aplikaciji Mercedes Me, ki vas bo kot Mercedes Me Charge obvestila, ko bo baterija napolnjena. Aplikacija omogoča pregled nad obsežnim polnilnim omrežjem, ki obsega več kot 300.000 polnilnih postaj različnih operaterjev in tudi preprosto poenoteno plačilo porabljene energije. Omogoča tudi dostop do pan-evropskega omrežja polnilnih postaj Ionity, ki so ga kot skupen projekt ustanovili med BMW, Daimler, Ford in Volkswagnova skupina z Audijem in Porschejem. Vozniku pa lahko na navigacijski napravi pokaže tudi doseg, ki mu ga omogoča trenutna napolnjenost baterij. Seveda pa Mercedes Me omogoča tudi vrsto drugih funkcij, kakršne so vnaprejšnji vklop klimatske naprave in drugo, kar poznamo tudi iz drugih Daimlerjevih modelov.
Kdaj bo mercedes-benz EQV 300 na voljo? V Sloveniji ga že lahko naročite, zanj pa boste odšteli najmanj 76.135 evrov, če se odločite za dolgo, ali 77.052 evrov, če se odločite za ekstradolgo različico.
Opozorimo še na eno malenkost. Polnilni priključek so tehniki uredili spredaj levo, razlog za to pa je, da se tako lahko približa polnilnim priključkom javnih polnilnic, ki imajo precej kratke kable. Mercedes-benz EQV 300 ima še eno zanimivo posebnost. Na dejstvo, da v osnovi izhaja iz različic z motorji na notranje zgorevanje, opozarja tudi loputa nad odprtino, z polnjenje posode za gorivo, ki je ostala, a pod njo se skriva le maskirna plastika. Med njima je kar nekaj prostora, zato si bo lastnik tam gotovo lahko uredil kakšno priročno odlagališče.
Obljube o velikem dosegu smo lahko preskusili tudi v praksi in sicer na dobrih 150 kilometrih krožne poti med Stuttgartom in krajem Zwiefalten, ki je znan predvsem po nekdanji benediktinski opatiji z velikansko poznobaročno cerkvijo, preostanek katere je tudi vrsta pivnic in restavracij, zato seveda gre za turistično zelo privlačen kraj. Med potjo se je izkazalo, da tudi za mercedes-benz EQV 300 velja isto, kot za vse druge električne avtomobile: največ elektrike porabi na avtocesti in dolgih ravnih odsekih ter na vzponih v klance, sicer pa precejšnji delež med pospeševanji izgubljene elektrike nadomesti z rekuperativnim zaviranjem pred ovinki ali med spusti s klancev. Na koncu je v bateriji ostalo še skoraj pol shranjene elektrike.
Ambiciozna rekuperacija
Rekuperacija je zasnovana precej ambiciozno in jo lahko v precejšnji meri nadzorujete z obvolanskima ročicama. Z ročico na desni moč rekuperacije povečate, z levo pa zmanjšate. Ob najšibkejši stopnji rekuperacije avtomobil lahko križari v prostem teku, najvišja stopnja pa ga tako zavre, da je ob nekaj pozornosti možna vožnja zgolj s pedalom plina, pedal zavor pa je potreben zares zgolj za popolno ustavitev. S tem mercedes-benz EQV zelo dobro sledi nekaterim električnim osebnim avtomobilom, ki so jim konstruktorji tudi namenili to možnost in toliko bolj osupne ob dejstvu, da gre za vozilo, ki že brez potnikov in voznika tehta več kot dveh toni.
A najbolj zanimiv je način rekuperacje D AUTO, v katerem nadzorni sistem avtomobila vozniku pomaga pri doseganju kar najbolj učinkovite vožnje, tako da stopnjo rekuperacije samodejno prilagaja podatkom z navigacijske naprave, prepoznavanju prometnih znakov in podatkom iz inteligentnih asistenčnih sistemov. Z aktivnim nadzorom dosega vozniku tudi zagotovi, da varno doseže cilj, tudi če pride do izpada katere od polnilnih postaj na poti. Prva izkušnja je pokazala, da sem kljub preskusu drugih načinov rekuperacije, med katerimi je bil najbol j zanimiv vsekakor način z vožnjo brez zavornega pedala, najraje odločal prav za način s samodejnim določanjem stopnje rekuperacije, čigar delovanje lahko tudi čutite, saj vam na avtocesti ali odprtih odsekih regionalk omogoča tudi »coasting«, pred ovinki ali v naseljih pa močno pomaga pri zaviranju.
Dinamika zagotovljena
Kaj pa pogonska tehnika? Ta je seveda povsem drugačna od tiste v različicah z motorji na notranje zgorevanje. V osrčju pogonskega sklopa, ki je skoncentriran v motornem prostoru, je elektromotor, ki skupaj z direktnim prenosom, hladilnim sistemom in elektroniko za nadzor moči tvori povsem integrirano kompaktno enoto. Elektromotor z močjo 150 kilovatov in navorom 362 njutonmetrov poganja prednji kolesi; saj zaradi baterije pod podom ni prostora za kardansko gred, ki bi pogon prenesla na zadnji kolesi, in zagotavlja dovolj zmogljivosti za največjo hitrost 160 kilometrov na uro in pospeške, s katerimi lahko suvereno vozi po svojem naravnem okolju, središčih velikih mest.
A kratka izkušnja je pokazala, da je moči vel kot dovolj tudi za strmejše klance in dinamično vožnjo skozi ovinke, pri čemer nizka vgradnja težkih baterij z znižanim težiščem poskrbi tudi za solidne vozne lastnosti. Najbolj živahen je mercedes-benz EQV 300 seveda v voznem programu S za sport, najbolj uravnotežen je udobni vozni program C, za varčevanje z energijo pa poskrbita programa E in E+, zadnji tudi na račun udobja potnikov, saj med drugim za večji doseg izključi tudi klimatsko napravo.
No ne s takimi nebulozami. 10 km v času 45min, je 13,3 km/h. Tega ne vzdrži večina rekreativnih tekačev toliko …
2670 kg praznega avta mora baterija prenašat+ vetrni upor+ upor pnevmatik+ 5 potnikov= ??? In to je E-mercedes